Cinta Hatiku ~~ ESP

Eh, kan soya tak bagus untuk ibu hamil? Berapa ramai kawan2 kat facebook duk share pasal keburukan soya terutamanya untuk ibu hamil. Macam2 kesan buruk yang diwar-war kan. Betul tu, saya pun pernah terbaca tentang satu kaum yang sangat menjauhi soya terutamanya ketika hamil kerana soya dikatakan boleh merosakkan!

TETAPI tahukah anda ada bahan dalam soya yang sangat berguna pada manusia? Ia adalah INSOFLAVONES. Kebanyakan proses akan menyebabkan bahan ini hilang malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan kimia yang digunakan ketika pemprosesan. Berbeza dengan Shaklee, soya diproses dengan menggunakan air demi mengekalkan kandungan INSOFLAVONESnya iaitu genistein dan deidzein yang kritikal yang membekalkan kebaikan keseluruhan soya.


Pelengkap nutrisi keluarga saya



PERBEZAAN SHAKLEE ESP

  1. Pengasingan protien yang pertama telah dicipta oleh Dr. Shaklee pada tahun 70-an. Banyak kajian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protien soya adalah faktor utama dalam menjaga kesihatan yang unggul.
  2. Diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat meluas dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang sangat tinggi yang pernah dihasilkan.
  3. Kacang soya yang digunakan hanya mengandungi bebas-GMO (Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.
  4. Merupakan satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
  5. Sesuai untuk semua gologan usia. Mempunyai Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sesuai diambil oleh pengidap kencing manis.
  6. Satu hindangan ESP Shaklee  bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
Karbohidrat dengan GI yang rendah akan memecahkan gula secara perlahan-lahan sambil membebaskan glukos kedalam sistem badan. Mengekalkan paras gula yang rendah dalam badan adalah amat penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan untuk jangka masa panjang.


KEBAIKAN ESP

  • Awet muda - Asid amino penting untuk pembinaan otot, kuku, rambut, organ dan lain2.
  • Baik untuk hormon - kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan insoflavones, fungsinya sama dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menapous dan pembesaran prostat.
  • Keremajaan kulit - merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutaan, merupakan agen anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot, mempercepat penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal tenaga - Membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun.
  • Membaiki pigmentasi 
  • Membaiki memori
Rugi tau sapa-sapa yang tak nak cuba ESP Shaklee ni. Dari pengalaman saya sendiri, kulit jadi glowing, kasar2 kat tumit dah hilang. Suami pun suka. Suami saya ni ada gastrik, selalu pedih hulu hati dan kembung tapi sejak ambik ESP walaupun tak konsisten, 'sedap perut' katanya.





No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...