VITAMIN UNTUK IBU SELEPAS BERSALIN

Bagi kebanyakan orang-orang kita bila dalam pantang, memang banyak pantang larangnya kan? Betul la tu, ibu-ibu lepas bersalin kan perlu rehat yang cukup, perlu tempoh bertenang sementara tubuh dan mental kembali tenang selepas bertarung melahirkan anak. Makan pun tak boleh makan sebarangan takut nanti efek pada luka dan tenaga..

Tetapi berpantang tu berpantang jugak, bila dah hari-hari makan biskut, nasi tawar dengan ikan bakar je mana nak dapat nutrisi lengkap yang diperlukan oleh ibu dalam pantang? Dah tu pulak, makan kunyit tak sedap, makan ikan haruan hanyir, minum air akar kayu 'UWEIKK'....Sebab tu perlu ada vitamin semasa berpantang

Mengapa pengambilan nutrisi lengkap sangat penting semasa berpantang
1) Pemulihan
2) Elakkan sembelit
3) Mengurangkan/mengelakkan sebarang jangkitan penyakit pada ibu dan bayi
4) Mengelakkan kesan buruk jangka masa panjang (osteoporosis, sakit belakang, punggung)
5) Kesihatan emosi si ibu
6) Tenaga terutamanya untuk ibu-ibu yang terpaksa berjaga malam

vitamin ibu selepas bersalin


Mari kita tengok apa fungsi setiap vitamin dalam Set Berpantang Shaklee;

1) Vitalea
  • Dirumus khas dengan 28 vitamin penting dan mineral perlu untuk kesihatan optimum dan tenaga. 
  •  Mengandungi Beta-Carotene yang membantu dalam pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan semula tisu-tisu badan.
  • Pembentukan sel-sel darah merah.
2) BComplex
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.
  • Membantu menyembuhkan luka
  •  Membantu menangani stress dan kelesuan sekaligus membantu mengelakkan kemurungan.
3) Vitamin C
  • Membantu meningkatkan antibodi
  • Membentuk kolagen untuk pembaikan pulih struktur kulit.
4)  Ostematrix
  • Membekalkan sumber kalsium dan magnesium yang hilang ketika hamil dan menyusukan bayi
  • Mengekalkan kesihatan tulang dan kekuatan gigi
  • Membantu melegakan sembelit
5) ESP
  • Sumber protien penting untuk pembentukan semula tisu-tisu otot supaya kembali anjal
  • Pemuliharan tisu-tisu otot rahim
  • Untuk penyusuan bayi, membantu menambah kualiti dan memekatkan susu
  • Membekalkan nutrisi lengkap yang diperlukan oleh tubuh badan
6) Zink
  • Cepatkan penyembuhan luka
  • Menangani keguguran rambut 

Ce baca apakata mommies yang dah cuba set berpantang ni~~~

vitamin ibu selepas bersalin

vitamin ibu selepas bersalin


Bagi ibu-ibu hamil yang masih tercari-cari suplimen terbaik untuk semasa berpantang nanti boleh cuba set berpantang Shaklee ni. Selain merupakan keperluan semasa berpantang, set ini boleh terus diambil untuk tujuan kesihatan optimum dan penyusuan eksklusif.

Nak order? Hubungi saya disini --->

vitamin ibu selepas bersalin

Facebook; Jana Hazana

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...