Saturday 29 June 2013

# GLA Complex # Ostematrix

5 TIP HILANGKAN SENGGUGUT TANPA PERLU GUNA 'PAINKILLER'

'Seorang wanita didatangi 3 kesakitan namun tidak pernah serik iaitu - kesakitan ketika HAID, kesakitan ketika HAMIL dan kesakitan ketika BERSALIN'. HEBATnya manusia yang bergelar wanita bukan? Kali ni, saya nak fokus pada kesakitan yang pertama iaitu ketika HAID atau dengan nama popularnya SENGGUGUT dan 5 tip hilangkan senggugut tanpa perlu guna painkiller..

Bila didatangi senggugut, sakitnya hingga ada yang terguling-guling. Mata berair tak payah ceritalah, hilang fokus hendak belajar atau bekerja. Melalui pengalaman sendiri, tiap-tiap bulan terpaksa ambil MC dan berkurung dalam bilik seharian sementara pil painkiller sebagai peneman setia untuk hilangkan senggugut. Sakit yang teramat pada abdomen, lenguh-lenguh seluruh tubuh terutama pinggang, hilang fokus, cirit birit dan jangan kata nak berjalan, nk duduk pun tak boleh. Bagi saya waktu itu adalah sangat menyeksakan. Tak suka bila dekat nak period masa tu.

petua hilangkan senggugut


Senggugut merupakan salah satu simptom kedatangan haid atau PERIOD. Ia biasanya berlaku pada hari pertama atau kedua haid namun ada juga yang mengalaminya ketika penghujung haid. Ia berlaku kerana kontraksi atau pengecutan rahim yang diransang oleh hormon. Jika ada yang belum tahu, seorang wanita mempunyai kitaran dimana rahim nya akan bersedia untuk kehamilan setiap bulan. Waktu itu telur akan dikeluarkan dan dinding rahim/uterus akan menebal. Namun jika tiada persenyawaan telur berlaku maka telur dan dinding rahim tadi akan mengalami kemerosotan dan disingkirkan oleh tubuh secara semulajadi. Proses penyingkiran tersebutlah yang melibatkan kontraksi otot-otot rahim lalu mencetuskan senggugut.

Disini saya nak kongsi 5 tips hilangkan senggugut tanpa perlu menggunakan ubat penahan sakit atau painkiller.

1. Beg panas yang diisi air suam / tungku moden dituam pada bahagian abdomen dimana rahim berada. Ia membantu otot-otot pada bahagian tersebut untuk lebih relaks untuk rasa yang lebih melegakan.

2. Mandi air panas dapat memberikan ketenangan pada otot-otot seluruh tubuh malah turut membuatkan kita rasa lebih tenang dan selesa.

3. Senaman. Lakukan senaman sepanjang masa dan terus bergerak aktif. Ia membantu meningkatkan peredaran darah dan seterusnya meningkatkan paras perlepasan endorfin yang membantu untuk melawan rasa sakit.

4. Elakkan minuman berkafein. Kafein boleh meningkatkan sedikit tekanan pada peredaran darah. Banyakkan pengambilan air atau minum jus.

5. Ambil vitamin seperti vitamin B dan vitamin E. Tambah juga kalsium dan magnesium dalam diet seharian seperti susu.

Namun, jika anda mengalami senggugut yang sangat teruk, ada pendarahan yang tidak normal adalah lebih baik berjumpa doktor kerana senggugut juga boleh menjadi petunjuk kepada penyakit yang lebih serius.

Produk Shaklee yang disarankan dan amat berkesan untuk hilangkan senggugut tanpa perlu guna painkiller ialah GLA dan Ostematrix.

1. GLA Complex

petua hilangkan senggugut

GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi 2kali ganda GLA daripada EPO. Borage juga merupakan 3 kali lebih bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan berbanding EPO. Setiap kapsul mengandungi 300mg GLA yang mana ia merupakan sumber terbaik Omega-6.

Manfaat
  • Herba tradisional yang dipercayai. Merawat ulser, melegakan kelesuan, mengeluarkan virus, melegakan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
  • Mengawal selia estrogen dan testosteron. Selain mengawal selia hormon wanita dan lelaki, turut hilangkan senggugut dengan memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan gemuk air.
  • Melambatkan menapous. Memperbaiki keadaan semasa menapous seperti insomnia, hot flashes, ketidakhadaman, tekanan. Pengambilan dalam jangka masa yang panjang akan melambatkan proses penuaan, mengetat dan memberi tone kepada uterus malah menjadikan kulit lebih muda.
  • Memperbaiki inflamasi kulit seperti ekzema, kekeringan, kegatalan, alergi, kurap dan memperbaiki bintik penuaan.
  • Pelangsingan dan menghalang penambahan berat badan.
  • Memperbaiki tekstur rambut. Memperbaiki rambut kering dan rambut gugur.


2. Ostematrix
hilangkan senggugut

  • OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian kalsium. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Nutrien ini bekerja bersama untuk membantu relaksasi otot sekaligus dapat membantu hilangkan sakit senggugut. 
  • Kalsium penting untuk mengekalkan nada otot semasa haid. Vitamin D juga membantu untuk mengurangkan keradangan. 
  • Ostematrik juga membantu mengurangkan risiko osteoporosis iaitu penyakit tulang rapuh yang biasa dialami wanita-wanita Asia.

Apa kata mereka yang sudah hilangkan sakit senggugut dengan GLA Complex dan Ostematrix

Testimoni 1:

atasi senggugut


Testimoni 2:
hilangkan senggugut


Testimoni 3:


Masalah Senggugut Teruk Nak Patah Pinggang! Mak Aih, Nasib Dah OK from iReach HD on Vimeo.


Harga pasaran bagi GLA ialah RM91.25
Harga pasaran bagi Ostematrix ialah RM61.00

Bagaimana nak dapatkannya dan hilangkan senggugut? Anda boleh lah order dengan segera dengan klik pada butang order berikut

 Order disini

Atau anda boleh dapatkannya dari saya serta konsultasi dan nasihat cara makan secara eksklusif dengan menghubungi talian berikut. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah.


pengedar shaklee



*******************
Dapatkan diskaun untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli
JOM DAFTAR SEKARANG!!


1 comment:

Follow Instragram Jana_Hazana