Friday 19 July 2013

# Info Shaklee

SHAKLEE; DIJAMIN & DIYAKINI HALAL

Bagi mereka yang tidak pernah mengenali Shaklee dengan lebih dekat sudah tentu tertanya-tanya tentang status halalnya. Yelah, produk import dari negara barat..Malah tentu ada yang terus menolak untuk menggunakan produk ini kerana desas-desus yang mengaitkannya dengan unsur babi. Subhanallah..Kalau lah benar produk Shaklee mengandungi unsur haram tersebut, alangkah berdosanya kami pengedar-pengedar muslim yang tegar memakan dan menjual produk Shaklee kepada muslim-muslim lain...

Status halal yang dijamin dan diiktiraf
  • Produk Shaklee untuk pasaran Malaysia dihasilkan di kilang yang mempunyai persijilan halal dari Islamic Services of America (ISA)
  • Produk Shaklee Lecithin dihasilkan dikilang yang mempunyai sijil halal dari INFANCA (Islamic Food and Nutritional of America)
  • ISA dan INFANCA merupakan badan persijilan Halal luar negara yang diiktiraf JAKIM (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia)
Sumber; http://www.halalscience.com/blog/benarkah-produk-shaklee-ada-ekstrak-babi/


Shaklee Halal
http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/senarai-badan-islam-yang-diiktiraf
Untuk maklumat lanjut tentang kriteria-kriteria badan pensijilan Halal luar negara yang ditetapkan JAKIM sila klik disini http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/garis-panduan/badan-islam-luar-negara 

Ada juga pelanggan yang gusar bila tiada logo Halal pun pada botol atau canister produk Shaklee. Jangan risau, JAKIM telah mengeluarkan jaminan terhadap status halal produk Shaklee dengan mengeluarkan sijil. Sijil tersebut akan menyenaraikan semua produk Shaklee yang halal dan perlu diperbaharui setiap tahun oleh Syarikat Shaklee. Selagi JAKIM tak bagi lampu hijau, selagi itu lah sijil tidak akan dikeluarkan.



Camana, sudah jelas dengan penjelasan kat atas?

Kesimpulannya, produk Shaklee 100% dijamin dan diyakini halal. Tak perlu ragu-ragu lagi..So lepas ni sekiranya anda berminat nak mencuba produk Shaklee dan perlukan nasihat, boleh hubungi saya. FREE CONSULTATIONS. Bersedia untuk memberi yang terbaik.

status halal shaklee




No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana