Tuesday 20 August 2013

# Keintiman # Suami Isteri

TIP MEMIKAT HATI SUAMI

Nak jadi isteri pujaan suami mestilah pandai pikat hati sang suami. Bukan masa bercinta je mahupun masa nak kahwin tapi sepanjang masa selagi hayat ada. Tambah-tambah bila dah naik pangkat kepada status ibu mesti laaaggi pandai memikat hati sang suami. Faham-faham je lah kan bila dah jadi ibu ni mana nak menyusu lagi, nak urus kerjaya, anak-anak, rumahtangga lagi..lupa nak jaga diri. Last-last ade je yang kena sound ngan suami kata isteri ni macam Hantu kak limah lah, macam kereta potong lah..kan pedih menusuk kalbu tu...

YANG SYIRIK TAK MAIN YE, mintak dijauhi..Tak cium bau syurga nanti karang. Kat sini saya cuma nak kongsi yang semulajadi je. Apa-apa pun ia memerlukan kemahuan dan usaha.

tip menjadi isteri pujaan suami
sumber; google


Tip menjadi isteri pujaan suami
------------------------------------------------------------------------
1# Pandai memikat selera suami.
  • Seorang isteri mesti tahu makanan kegemaran suaminya dan WAJIB tahu memasaknya. Tak perlu hebat macam chef. Tahu memasak yang asas sudah mencukupi, yang penting pandai memasak makanan kegemarannya.
  • Menu mungkin sama tapi cara menyediakannya boleh memberi rasa yang berbeza. Kalau suami sering memuji gulai asam tempoyak ibunya paling sedap didunia, pergilah berguru dengan ibunya tu. Tak rugi. Lagipun seorang suami sangat suka kalau isteri belajar memasak makanan kegemarannya dengan ibunya sendiri.
  • Sentiasa menyediakannya tanpa perlu diminta. Contoh jika suami suka makan kari kepala ikan, rajin-rajinlah memasaknya. Contohnya suami suka makan budu, maka pastikan bekalan budu tak pernah putus..
------------------------------------------------------------------------------
2# Pandai memikat hati suami.
  • Menghormati keluarga suami. Walaupun keluarganya miskin, jangan lah berlaku angkuh sombong. Paling penting untuk menghormati ibu & bapanya.
  • Menjaga percakapan dan tingkah laku.
  • Jauhi sikap cemburu dan mengongkong yang melampau. Cemburu itu tandanya sayang tetapi jika keterlaluan boleh membawa padah.
  • Mengambil tahu tentang minat suami. Contoh jika suami minat memancing, tak salah jika isteri tahu sedikit sebanyak tentang memancing. Jika suami minat bola, sekali sekali temankan suami menonton bola sepak samaada di rumah atau di stadium..
---------------------------------------------------------------------
3# Pandai memikat mata & hidung suami
  • Mana-mana suami pun akan tawar hati jika melihat isteri yang comot, kusut masai dan berbau masam. Seorang isteri wajib menjaga penampilan yang menarik untuk suaminya. Pastikan sentiasa bersih, kemas dan tidak berbau busuk. Jika isteri ada masalah bau badan, boleh atasi dengan pengambilan Alfalfa Complex dan Garlic Complex.
  • Menjaga kebersihan rumah. Walaupun ada lelaki yang tidak kisah tentang kebersihan tetapi jika diberi pilihan mereka tetap akan pilih yang lebih bersih.
  • Pastikan anak-anak sentiasa dalam keadaan terurus, bersih dan tidak berbau busuk.
  • Menjaga kesihatan kulit. Hindari masalah kulit berkedut, berjerawat, kusam dengan Shaklee ESP, Vitamin E, BComplex dan Vitamin C. Juga boleh mengamalkan Shaklee Collagen Powder dan VIVIX untuk kesan awet muda.
  • Mengambil berat tentang bentuk badan. Walaupun selepas melahirkan anak tidak mustahil untuk seorang wanita itu tampil lebih menawan berbanding zaman anak dara dulu. Amalkan pengambilan Shaklee GLA Complex jika mengalami masalah berat badan selepas melahirkan anak.
-------------------------------------------------------------------
4# Pandai memikat nafsu suami
  • Aktiviti bilik tidur adalah kunci utama kebahagiaan rumah tangga. Hubungan yang sentiasa hangat akan mengeratkan kasih sayang suami isteri.
  • Untuk meningkatkan kenikmatan ketika bersama suami isteri boleh mengamalkan Set Vitamin Cinta iaitu gabungan Alfalfa Complex dan Vitamin E Complex. Suplemen ini membantu meningkatkan kemahuan dan kualiti untuk bersama.
  • Isteri mesti bijak menjaga kesihatan luaran dan dalaman tubuh. Atasi masalah-masalah yang dihadapi dengan segera. Dapatkan nasihat doktor atau amalkan pengambilan suplemen untuk kekal mantap.
Nasihat untuk para isteri yang tidak pandai atau tidak ambil peduli tentang kebajikan suami, jangan salahkan suami jika dia mula menjeling wanita lain. Berusahalah untuk sentiasa menjadi yang terbaik mudah-mudahan bila dekat sayang-sayang, bila berjauhan rindu-rinduan dan setia..

Sekiranya ada yang memerlukan nasihat untuk suplemen Shaklee untuk kecantikan dan kesihatan boleh menghubungi saya

Pengedar Shaklee Gombak

3 comments:

  1. ok sgt best baca tips isteri tu tp ada jugak yg saya langgar hahaha.....biasalah baru lagi masing2 masih nak menyesuaikan dan give n take huaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekadar perkongsian apa yang saya dapat dari pembacaan dan pengalaman sendiri..mungkin ada kekurangan...

      takpe, ambik masa untuk sesuaikan diri dan saling mengenali, itu sangat penting

      Delete

Follow Instragram Jana_Hazana