Posts

Showing posts from October, 2013

HANYA UNTUK MEREKA YANG ADA MATLAMAT

Image
Nak cerita sikit ni, hari tu berpeluang pergi seminar 'bako semangat' dengan Amin Idris..sapa kenal dia nih? Amin Idris yang kat dalam TV Al Hijrah tu lah..Magnet Diri ke apa tu tajuknya..pada saya dia ni, talented, hensem jugak. Pandai bermusabaqah, pandai menyanyi gaya P.Ramlee..pendek kata, MEMANG BEST. Jika sesiapa nak invite motivator untuk event pejabat ke, universiti ke saya cadangkan jemput Amin Idris..

Seminar hari tu Amin Idris sentuh berkenaan MATLAMAT..Ini sedikit perkongsian yang saya ingat ye..
Hidup, jika tiada matlamat maka sesatlah orang itu. Tiada hala tuju, hidup tiada makna. Umpama lalang, meliuk lintuk ikut tiupan sang angin..EWAHH..puitis.

Tak kisah siapa pun anda, anda berhak untuk berMATLAMAT! Selagi tiada orang ketawakan matlamat anda, itu bermakna matlamat anda tak cukup besar! Steve Jobs, Alexander Graham Bell suatu ketika dahulu pernah diketawakan kerana mempunyai matlamat gila! Sekarang tengok, apa dah jadi dengan teknologi komunikasi dunia!

Jika and…

Facebook Inspirasi Sihat Semulajadi