Thursday 26 December 2013

# Al-kisah

KATA PUJANGGA YANG AMAT BERMAKNA

CABARAN BLOG 30 HARI; DAY 11
*********************************************************************************

Ada satu susunan ayat yang mampu memberikan kita semangat, rasa selamat, rasa difahami dan melengkapi. Bila mana kita rasa lost, bila kita ingat ayat2 tu automatik kita akan kembali ke jalan asal..Ia boleh jadi kata nasihat ataupun doa..

Ini yang paling saya suka..yang biasanya kita akan sebut setiap hari lebih dari 17kali sehari...

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)

inilah doa yang kita baca dalam solat ketika duduk antara 2 sujud..dulu masa tak tau makna doa ni baca punya la laju macam roket. 
Tapi bila dah faham dan ingat, waktu inilah yang dinanti-nantikan..ia sempurna dan sungguh menenangkan

No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana