Posts

Showing posts from 2014

TESTIMONI SHAKLEE COLLAGEN POWDER KESAN AWET MUDA DARI HUJUNG RAMBUT KE HUJUNG KAKI

Image
Testimoni Collagen Powder ni nak tunjuk kat semua keberkesannya dan mengapa ia sangat dipercayai ramai. Ini kerana Shaklee Collagen Powder ni dapat beri kesan awet muda dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Koleksi testimoni collagen powder Shaklee memang sangat banyak sebab ramai dah yang pernah cuba dan dapat hasil yang memuaskan. Maklumlah, Shaklee Collagen Powder ni mampu memberi kesan pantas dalam masa yang singkat. 

Saya akui ada juga yang ragu-ragu dengan produk kolagen Shaklee ni berkesan ke, tak berkesan ke...Tapi tak cuba tak tau ye,bila dah cuba baru tau. Saya sendiri pun masa mula-mula dulu tak berapa nak percaya jugak. Sebelum ni penah jugak try produk kolagen keluaran syarikat lain tapi takde kesan. 

Kat sini saya nak kongsi beberapa testimoni Shaklee Collagen Powder yang merangkumi seluruh badan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki.
Rambut



Biasanya, untuk rambut adalah yang paling akhir untuk tunjuk kesan bila kita makan vitamin.. Tapi bestnya dengan Shaklee Collage…

Tak Sangka Dulu-Dulu Aku Suka Kumpul Setem

Image
Duk kemas almari buku kat rumah mak tiba-tiba terjumpa sebuah album lama. Masih berkilat, masih elok. Album setem. .Tang tu juga baru teringat dulu masa zaman sekolah saya ada hobi. Tapi tak sangka la pulak hobi saya dulu-dulu ialah kumpul setem. Apadaa.. camana boleh lupa hobi sendiri.

Masih terjaga dalam keadaan baik. Setem-setem kat dalam tu pun masih tersusun elok dan tak luak ditelan zaman, Cewah..padahal baru dalam 14-16 tahun kut usia album dan setem-setem tu. Apa? Dah belasan tahun?



Setem-setem ni ada yang dari US, UK, Mesir, Belanda, Bulgaria, Tanzania dan macam-macam lagi lahh...Boleh kata hampir dari seluruh dunia tu. Saya pun dah lupa camana boleh dapat semua setem-setem tu....

Bila jumpa balik album tu tetiba rasa hobi nak mengumpul setem tu kembali membuak-buak. Cuma masalahnya sekarang, orang dah tak pakai sistem surat-menyurat ni...tambah lagi ada ke orang kumpul setem zaman sekarang ni...Ntah-ntah budak sekarang tak kenal pun setem. Wassap, Telegram confirm diorang t…

MENYESAL AKU MAKAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Image
Tiap kali pandang cermin, tergerak dihati menyesal aku makan Collagen Powder Shaklee. Liang pori yang besar-besar, kulit kusam, tona tak sekata, kulit kasar di tapak tangan dan tumit kini semua tinggal kenangan. Menyesal aku makan Collagen Powder sekarang, tak makan dari dulu lagi. Dulu, banyak dah wang dilaburkan untuk produk kecantikan dan alat kosmetik tapi satu pun tak beri kepuasan sebagaimana Collagen Powder. Sekarang, tak perlu susah hati nak fikir tentang alat kosmetik lagi dah untuk tutup tanda-tanda penuaan tu. Cukup sekadar bedak bayi atau tanpa apa-apa makeup. Ada kawan bagitau masalah mata panda yang beliau hadapi juga telah hilang. Aduhai, patutnya dari dulu lagi aku makan Collagen Powder  ni. Tapi takpe, bak kata orang putih, better late than never kan?
Saya percaya ramai yang masih ragu-ragu Collagen Powder Shaklee berkesan ke? atau Collagen Powder Shaklee tak berkesan? Saya tahu ramai juga yang tak percaya akan testimoni-testimoni yang telah dikongsikan oleh pengguna C…

SHAKLEE BUAT PROMOSI YEAR END SALE SEPANJANG DISEMBER 2014

Image
Pengumuman ! Pengumuman !
Shaklee buat promosi year end sale sepanjang Disember 2014 Gamam sekejap bila Shaklee mewar-warkan bulan Disember 2014 ni ada 3 promosi hebat. Rasa cam nak melompat kegumbiraan. Mana tak gumbira nya, ke 3-3 produk promosi adalah kegemaran saya. Saya ni jenis yang pentingkan kecantikan semulajadi sebab tu tak berapa berminat nak berkosmetik, so takde cara lain dah yang boleh bantu saya jaga kecantikan semulajadi selain vitamin-vitamin ni. Bila lagi nak buat stok jika bukan waktu promosi macam ni kan? Memang tak patut terlepas peluang ni.

Jom tengok satu persatu promosi hebat yang ditawarkan sepanjang bulan Disember 2014.

1. Promosi SR Vita C & Vita E Complex



Vitamin C dan Vitamin E adalah sinomim dengan vitamin untuk kecantikan kulit. Selalunya penggemar vitamin C dan vitamin E adalah mereka yang ingin tampil cantik semulajadi tanpa perlu pakai alat-alat kosmetik bagi tutup cela pada wajah mereka. Apa yang best nya vitamin c dan vitamin e ni kesannya bukan …

Diastasis Recti punca perut buncit macam orang mengandung 5 bulan

Image
Masalah perut buncit macam orang mengandung? Ini pengalaman jana sendiri..Bila jumpa orang mesti orang akan tanya, "ni yang nombor 3 ke?" Sambil tangan tunjuk ke arah perut..tak pun diorang tanya "dah berapa bulan?". "Tak kak, saya tak mengandung" jawab jana sambil tersengih mesra sedangkan dalam hati mula gundah gulana. Ada juga yang kata jana bertudung labuh dan berbaju lebar sebab nak cover perut padahal niat jana nak berubah kearah kebaikan. Geram! Sedih! Namun apakan daya, dah memang daku perut buncit macam orang mengandung 5 bulan..uwaaa!!!

Masalah perut buncit macam orang mengandung ni bermula selepas jana hamil buat kali ke-2. Walaupun berat badan jana ideal, aktif, tiada masalah sista tapi setelah hampir 2 tahun perut jana masih buncit macam orang mengandung. Nekad nak kempiskan perut dan dapatkan semula pinggang yang ramping seperti dulu, jana mula mencari punca mengapa terjadinya masalah perut buncit macam orang mengandung.

Ye lah, nak merawat …

Hilangkan bau badan demi suami tercinta

Image
Hilangkan bau badan adalah sangat penting terutamanya bagi kaum wanita. Mengapa? Percaya atau tidak bau badan boleh menjadi faktor kepada kebahagiaan atau punca keruntuhan sesebuah rumah tangga. Apa taknya bila badan berbau busuk sesiapa pun takkan berasa selesa untuk berada berhampiran kita termasuklah suami sendiri. Tiada gunanya berwajah cantik dan bersolek bagai tapi kalau badan berbau busuk. Ingatlah, jangan sampai isu bau badan menjadi punca suami menjauhkan diri. Suami duk jauh sikit takpe lagi, tapi jangan sampai badan berbau menjadi alasan untuk dia berlaku curang! Nauzubillah...

Wahai wanita yang berstatus isteri dan ibu, sayangilah diri sendiri. Sekiranya anda sedang mengalami masalah badan berbau, bertindaklah sekarang. Hilangkanlah bau badan demi suami tercinta..



Punca badan berbau

Selain dari faktor kebersihan punca badan berbau biasanya disebabkan oleh lambakan toksin dalam tubuh yang tidak dapat disingkirkan dengan sempurna. Toksin yang banyak dalam tubuh merupakan punc…

Ubat sakit lutut yang berkesan mengawal sakit sendi tanpa steroid atau unsur dadah

Image
Sedang mencari ubat sakit lutut yang paling berkesan untuk hilangkan sakit sendi atau secara spesifiknya sakit lutut? Sudah tentulah vitamin set sendi Shaklee yang boleh membantu mengawal sakit sendi lutut tanpa penggunaan steroid dan dadah. Seperti yang kita tau kebanyakan ubat sakit lutut biasanya mengandungi steroid atau unsur dadah. Ia memang berkesan menghilangkan sakit lutut dan sendi-sendi lain kerana ia akan memberi isyarat kepada otak untuk melalikan kesakitan buat sementara waktu. Bila keberkesanan ubat tu dah habis maka sakit pun datang semula. Namun ia tidak merawat sakit sendi dari puncanya dengan cara semulajadi. Sebab tu kebanyakan pengguna yang guna ubat sakit lutut lain yang ada dipasaran akan jadi terlalu bergantung pada ubat-ubatan tersebut.



Berbeza dengan set sendi shaklee ia berkesan mengawal sakit sendi tanpa steroid atau unsur dadah. Hanya menggunakan bahan-bahan semulajadi set sendi Shaklee membantu mencegah dan mengawal gejala sakit sendi dari puncanya.

Osteoa…

Jalan-jalan ke Taman Rekreasi Tengku Anis di Kota Bharu

Image
Orang Kota Bharu mesti tau tempat ni. Maklum la, ia merupakan sebuah taman rekreasi yang sesuai untuk seisi keluarga. Ada taman permainan kanak-kanak, ada tempat piknik, ada ruang untuk berjogging, boleh tengok rusa dan boleh naik kuda..Tapi yang paling menarik perhatian kami sekeluarga ialah kat situ ada kolam permainan..


Masuk kat sini kalau setakat nak tengok memang tak berbaloi sebab setiap orang dikenakan bayaran. Bagi saya lah sebab sambil jaga anak-anak boleh bermain dan bergurau senda dengan mereka sekali. Seronok..Oleh itu sejak dari rumah lagi saya dah pakai baju yang bersesuaian, set minda dan get ready untuk basah.

PERINGATAN! jangan berkemban atau pakai bikini udah le ye.. TAK SESUAI sebab ia kawasan terbuka. Orang awam duk lalu lalang disekitar luar kawasan kolam ni..

Selain dari macam gambar diatas, ada juga kolam untuk orang dewasa..


Ni kat kolam dewasa. Kedalaman maksimum lebih kurang 2-3 kaki je iaitu kira-kira paras dada orang dewasa. Bot tu disediakan untuk disewa …

SENARAI HARGA PRODUK SHAKLEE

Image
Berikut adalah senarai harga produk Shaklee untuk rujukan anda.
PRODUK NUTRISI Produk Saiz Penerangan produk Harga
Alfalfa Complex (S)
Alfalfa Complex (L)
330 Biji
700 Biji

Buang toksin, baiki alahan, mencuci usus, mengatasi bau badan, atasi keputihan, kaya dengan nutrisi dan zat galian. Diperbuat dari herba Alfalfa yang merupakan ‘Raja Segala Tumbuhan’

RM54.00
RM98.00
Advance Joint Health Tablet

60 Biji
Glukosamine untuk kesihatan sendi, diperkaya dengan vitamin C, tingkat kusyen sendi dan tulang rawan, mengatasi masalah sakit sendi,  lenguh-lenguh badan, pembedahan sendi

RM124.00
B-Complex

Facebook Inspirasi Sihat Semulajadi