ALFALFA: RAJA SEGALA TUMBUHAN DAN KEBAIKAN ALFALFA SHAKLEE

Orang dulu-dulu dah tau kebaikan alfalfa dan menggunakannya sejak 2500 tahun yang lampau dalam bidang perubatan.
Antaranya ialah orang-orang Cina kuno menggunakan Alfalfa sejak 1500 tahun bagi merawat penyakit usus, ginjal, sendi dan sembap (bengkak yang disebabkan pengumpulan air)

Akarnya boleh tumbuh kedalam bumi hingga 20 kaki panjang berbanding tumbuhan lain, sebab tu ia boleh serap pelbagai nutrisi. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 jenis zat galian seperti kalsium, potassium, fosforus dan zat besi, 10 jenis vitamin termasuk vitamin A, C & E, 8 jenis enzim dan fitokimia.

SEBAB ITU LAH ALFALFA DIKENALI SEBAGAI 'RAJA SEGALA TUMBUHAN"


faedah alfalfa


Alfalfa Complex yang dibangunkan oleh Dr. Shaklee bermula tahun 1950-an dibuat dari Alfalfa jenis Medicago Sativa, iaitu dari gred paling tinggi dikalangan tumbuhan herba Alfalfa. 

Keistimewaan Alfalfa yang digunakan oleh Shaklee ditanam secara organik, bebas racun serangga dan bahan baja yang digunakan adalah bebas kimia. Proses pengeringan daun-daun matang yang kaya dengan klorofil tu pun hanya menggunakan udara secara semulajadi sebelum dihancurkan menjadi serbuk dan dikompres ke bentuk tablet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom tengok kelebihan alfalfa Shaklee
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

# Mencuci hati, darah & usus - Alfalfa merupakan makanan yang sangat beralkali oleh itu ia boleh meneutralkan keasidan dalam tubuh dan menghilangkan toksin. 


# Melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang 
sensitif, kurap, bau badan & ulat air dengan berkesan.

# Baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut - membaiki masalah penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik dan sembelit.

# Menyingkirkan lemak dan kolesterol - kajian klinikal membuktikan penggunaan alfalfa dalam jangka masa panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa yang mengandungi saponin, seperti span yang berfungsi seperti serat yang menyerap kolesterol.

# Melawan tumor - Mengamalkan pengambilan alfalfa boleh mengalkalikan badan, dengan itu membaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

# Melegakan keletihan

# Mencegah & merawat arthritis

# Merupakan herba galactogogue yang membantu dalam meningkatkan penghasilan susu ibu



# Membantu bagi pesakit kecing manis menstabilkan gula dalam darah selain mencantikkan kulit & otot.



Tengok tu betapa banyak kebaikan Alfalfa Complex Shaklee sesuai digelar Alfalfa raja segala tumbuhan. Sebab tu lah biasanya dalam kebanyakan penyakit atau masalah setiap kombinasi suplemen yang dicadangkan mesti ada Alfalfa Complec. Untuk kesan yang lebih menyeluruh. Contohnya;

1. Alfalfa + ESP = Milk Booster

2. Alfalfa + Vitamin E = Suplemen untuk asmara suami isteri

3. Alfalfa + Lecithin = Turunkan berat badan (Bajet)

4. Alfalfa + Omega Guard = Turunkan berat badan

5. Alfalfa + Omega Guard + Garlic = Turunkan kolesterol 

6. Alfalfa + Omega Guard + Bcomplex = Gout

7. Alfalfa + Vitamin C + Bcomplex = Alergi / resdung / perokok

8. Alfalfa + GLA = Tingkatkan kesuburan wanita

9. Alfalfa + Herblax = Sembelit

10. Alfalfa + GLA + Ostematrix + Bcomplex + Vitamin C = Kencing Manis

11. Alfalfa + Garlic = Rawat keputihan bukan waktu hamil

Pengalaman saya sendiri menggunakan Alfalfa Complex ni, memang best terutamanya bab-bab kewanitaan. Biasala kan, bila dah ada suami ni banyak benda yang perlu dititik beratkan dan mesti sentiasa dalam keadaan tip-top walaupun dah beranak 3..
Cerita banyak-banyak pun tak guna, meh baca testimonial mereka yang dah rasa kebaikan Alfalfa Complex ni.


kebaikan alfalfa complex

Oh ye, bagi yang ada masalah penyakit-penyakit jenis auto-imun seperti SLE tak boleh ambil Alfalfa tau. Takut penyakit mereka ni akan jadi lebih serius. Sila dapatkan pendapat doktor anda.

Harga pasaran Alfalfa Complex bagi 330biji ialah RM53.75
Harga pasaran Alfalfa Complex bagi 700biji ialah RM97.50

Jika berminat untuk dapatkan Alfalfa Complex berserta konsultasi sila hubungi saya disini. 






No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...