Saturday 17 May 2014

# Alfalfa Complex # ESP

3 PILIHAN TOP VITAMIN SHAKLEE UNTUK HILANGKAN GASTRIK

Ramai pula yang cari vitamin Shaklee untuk hilangkan gastrik sekarang ni..Ada yang nak set bajet, ada yang nak set paling mujarab, ada yang sedang belajar, ada yang baru masuk alam pekerjaan dan ada juga yang sudah beranak pinak. Eh, yang sedang hamil pun ada alami gastrik tau! Saya pernah terbaca dari sumber internet, gastrik adalah trend penyakit moden. Mungkin ia disebabkan faktor pemakanan, maklumlah sekarang ni terlalu banyak makanan yang diproses atau mungkin disebabkan faktor cara hidup dan tekanan, maklumlah sekarang ni semuanya terkejar-kejar, tak cukup masa, tak cukup rehat..

Siapa pun orangnya atau apa pun puncanya, jangan risau..Saya sangat senang hati nak berkongsi 3 pilihan top vitamin Shaklee untuk hilangkan gastrik dengan berkesan. Yang pasti semuanya mujarab bukan setakat boleh bantu hilangkan gastrik malah mencegahnya dari berulang. Insha Allah...

vitamin shaklee untuk gastrik


Tahu tak, secara normal sel-sel dalam perut secara semulajadinya menghasilkan asid hidroklorik untuk fungsi pencernaan makanan. Asid ni adalah sangat berasid iaitu pada skala pH 1-2 hinggakan jika terkena pada kulit luaran, kulit itu akan terhakis. Dalam perut juga ada lapisan mukosa yang berfungsi sebagai pertahanan untuk melindungi dinding perut dari kesan berasid tadi tu.

Tapi, bila terlalu banyak asid dirembeskan ditambah pula kekuatan lapisan pertahanan dinding perut menjadi lemah, keradangan berlaku. Itulah yang dipanggil gastrik. Lebih teruk dari gastrik jika ulser perut dan pendarahan pada dinding perut berlaku. Ia boleh menyebabkan masalah najis dan muntah berdarah.

Simptom gastrik

  • Sakit perut
  • Perut rasa senak, kembung, kerap sendawa & kentut terutama selepas makan
  • Hilang selera makan
  • Rasa loya
  • Najis hitam dan muntah berwarna gelap seperti kopi (ulser perut)

Siapa yang berisiko mengalami gastrik
  • Mereka yang kerap mengambil ubat tahan sakit dalam tempoh yang lama contohnya aspirin (ubat untuk pesakit jantung yang mencairkan darah)
  • Perokok dan banyak minum alkohol.
  • Jangkitan bakteria Helikobakter Pilori (H Pilori) yang melemahkan lapisan mukosa.
  • Mereka yang suka mengamalkan ubat tradisional terutama yang mengandungi akar kayu. Ia termasuk ubat tradisional Cina dan Melayu kerana kebanyakan ubat tradisional dicampur steroid untuk meningkatkan keberkesannya.

Selain dari ubat-ubatan klinik anda boleh memilih vitamin Shaklee untuk membantu anda hilangkan masalah gastrik. Vitamin Shaklee yang terbaik yang boleh membantu anda menghilangkan masalah gastrik ialah

vitamin shaklee untuk gastrik



1. ESP 
Penting dalam pemulihan (elakkan susu). ESP membekalkan protin yang diperbuat dari kacang soya yang memang diketahui umum sebagai tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya. Oleh itu, ia sangat berguna untuk meneutralkan semula keasidan dalam perut yang merupakan punca utama gastrik. Ia juga membantu membina semula sel-sel yang baru bagi menggantikan sel-sel yang telah lemah dan rosak.


vitamin shaklee untuk gastrik

Lagi testimoni ESP untuk hilangkan gastrik sila klik SINI


2. Peppermint Ginger Plus 
Kombinasi 4 herba yang terdiri dari pudina, halia, jintan (fennel) dan bunga lawang (anise) terbukti secara klinikal dapat membantu mengatasi masalah gastrik, loya, penghadaman dan sendawa. Ia melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit

shaklee gastrik

Lagi maklumat tentang Peppermint Ginger Plus sila klik SINI


3. Alfalfa Complex
Sifat semulajadinya yang beralkali membantu meneutralkan keasidan dan mengurangkan keradangan. Baik untuk perubahan patologi dalam usus dan perut dengan memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

vitamin shaklee untuk gastrik

atasi gastrik dengan shaklee


Jangan biarkan masalah gastrik berterusan menghantui hidup anda. BERTINDAKLAH SEGERA. Dapatkan vitamin Shaklee untuk hilangkan gastrik berserta konsultasi & cara makan secara eksklusif hari ini dengan menghubungi saya ditalian berikut


pengedar shaklee di gombak




2 comments:

Follow Instragram Jana_Hazana