Thursday 8 May 2014

# Alfalfa Complex # Garlic Complex

HILANGKAN PANAU & CEGAH DARI BERULANG

Panau pada kanak-kanak orang akan kata, "biasa la budak-budak..."

Tapi jika panau pada orang dewasa? apa agaknya orang akan kata. First impression penting ketika pertama kali bertemu orang asing...Sebab tu ramai yang cari cara untuk hilangkan masalah panau dan mencegah ia dari berulang.

Panau bukan hanya menganggu penampilan dan keyakinan diri malah ia boleh menimbulkan gatal-gatal pada bahagian tersebut terutamanya ketika berpeluh. Nak main bola pun tak selesa kan?






Panau disebabkan jangkitan sejenis kulat yang dipanggil Malassezia. Ia bukan penyakit berjangkit dan  tidak membahayakan tetapi tindakbalas kimianya menyebabkan warna pigmentasi kulit berubah. Sebab itulah kesan tompok-tompok putih terhasil. Terdapat juga panau yang berwarna pink, kemerahan dan perang bergantung pada individu.

Panau kerap berlaku pada mereka yang kekurangan zat nutrisi, mereka yang mengambil ubat-ubatan seperti steroid sistemik dan immunisuppressant dan mereka yang berpenyakit peluh berlebihan (hyperhidrosis). Kawasan tropika dengan suhu dan kelembapan tinggi turut mendorong gejala panau.

Terdapat banyak cara untuk merawat panau antaranya mendapatkan rawatan dari doktor atau perubatan secara tradisional. Selain itu, langkah pencegahan juga amat penting antaranya;
  • basuh muka dengan pencuci muka atau mandi dengan kerap
  • pastikan kulit sentiasa dikeringkan terlebih dahulu sebelum memakai pakaian
  • Elakkan memakai pakaian yang sudah dibasahi peluh untuk jangka masa panjang
  • Pakai pakaian yang mudah serap peluh

Namun, meskipun masalah panau dah hilang kadar untuk penyakit panau berulang adalah agak tinggi iaitu 60%. Oleh itu selain dari rawatan luaran, aspek pertahanan tubuh dari dalam juga perlu dititikberatkan.


Vitamin Shaklee untuk hilangkan panau

Garlic Complex, Alfalfa Complex dan Vita C Plus Shaklee boleh membantu menangani penyakit panau dengan cara merawat dan mencegah dari dalam. Saya amat syorkan kombinasi ini kerana ia berkesan terhadap kebanyakan jenis jangkitan kulat pada kulit



Garlic Complex ~ merupakan antibiotik semulajadi yang boleh menghalang kulat dari tumbuh dan merebak pada kulit

Alfalfa Complex ~ bertindak sebagai anti kulat dan memperbaiki keadaan kulit dengan berkesan.

Vita C Plus ~ membantu meningkatkan sistem pertahanan tubuh untuk melawan jangkitan kulat.

Krim Multipurpose Herbal Blend ~ untuk sapu luaran boleh melegakan gatal-gatal.



Penggunaan vitamin-vitamin ini adalah selamat untuk jangka masa panjang dan disarankan terus diamalkan kerana ia turut memberikan banyak faedah-faedah lain dari segi kesihatan.

Panau pada kanak-kanak lebih cepat hilang berbanding panau orang dewasa. Sebab proses penggantian sel pada kanak-kanak lebih cepat berbanding orang dewasa.

Stress, tabiat merokok, pencemaran persekitaran menyebabkan sistem pertahanan tubuh lemah. Ditambah pula dengan gaya pemakanan tak sihat akan mempengaruhi proses penyembuhan masalah panau.

Kulit sihat, tiada masalah panau.

Hilangkan masalah panau dan tampil berbeza dan lebih berkeyakinan. 

Bagaimana nak dapatkan vitamin untuk hilangkan panau dan cegah dari berulang ini? Anda boleh order terus melalui Shaklee dengan klik pada butang ini


 Klik untuk order sekarang



Dapat produk Shaklee ini berserta konsultasi dan cara makan melalui saya. Daftar ahli untuk lebih penjimatan. Sila hubungi saya ditalian berikut



Penghantaran ke seluruh Malaysia melalui Poslaju & GDex


No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana