Sunday 8 June 2014

# Alfalfa Complex # Diabetes/Kencing Manis

VITAMIN SHAKLEE UNTUK CEGAH & KAWAL KENCING MANIS

Penyakit kencing manis atau diabetes disebabkan oleh makanan dan gaya hidup...Tahukah anda, setiap 5 orang rakyat Malaysia, seorang darinya adalah pesakit diabetes. Dalam masa 10 tahun, bilangan pesakit diabetes meningkat sebanyak 40%! Nampak tak? Peningkatan jumlah pesakit adalah selari dengan perubahan gaya hidup dan pemakanan. Orang dulu-dulu nak tukar channel TV kena bangun berjalan, orang sekarang tak perlu bergerak dah, guna remote je...itu salah satu contoh perubahan gaya hidup...

shaklee diabetes


Makanan yang kita makan akan ditukar kepada bentuk yang lebih ringkas yang dipanggil glukosa. Glukosa adalah sumber utama tenaga untuk sel-sel tubuh. Apabila terhasilnya glukosa, pankreas akan menghasilkan insulin bagi membantu sel-sel tubuh menyerap glukosa tadi. Oleh itu, paras glukosa dalam darah akan menjadi seimbang.

Diabetes Jenis 1 adalah berpunca dari kegagalan organ pankreas menghasilkan insulin. Apabila kekurangan insulin atau tiada langsung insulin semulajadi maka akan terdapat terlalu banyak glukosa tidak dapat diserap oleh sel-sel tubuh lalu berkumpul dalam darah. Akibatnya insulin perlu dimasukkan secara suntikan bagi mengawal paras glukosa.

Diabetes Jenis 2 adalah berpunca dari kegagalan sel-sel tubuh menyerap glukosa dan tubuh pula tidak menghasilkan insulin yang mencukupi atau sel-sel gagal bertindakbalas terhadap insulin sebaiknya menyebabkan glukosa terkumpul dalam darah.


shaklee diabetes


Faktor yang menyebabkan diabetes
  • Obesiti
  • Makan makanan yang tinggi kandungan gula, makanan yang diproses dan makanan segera
  • Kurang aktiviti fizikal
  • Stress
  • Penuaan - penuaan menyebabkan pengumpulan protin AGE yang menyebabkan kompilasi diabetes. AGE terbentuk apabila gula bertindakbalas dengan protin dalam tubuh.
  • Sejarah diabetes dalam keluarga

Kompilasi besar akibat diabetes
  • Saraf dan salur darah rosak yang boleh menyebabkan kerosakan pada tisu badan
  • Buta
  • Strok dan sakit jantung
  • Kegagalan fungsi buah pinggang
  • Pemotongan kaki
  • Luka lambat sembuh
  • Mati pucuk
  • Gejala lain seperti cepat letih, kebas & kekejangan dan penglihatan kabur


Selain dengan rawatan secara ubat-ubatan dan suntikan, Vitamin Shaklee boleh membantu mencegah dan mengawal diabetes dengan membekalkan nutrien yang diperlukan.

shaklee diabetes kencing manis

Vivix - Membekalkan resveratrol yang sangat berkuasa keatas pembentukan protin AGE. Vivix bertindak mencegah penghasilan protin AGE. Protin AGE terhasil apabila gula berlebihan bertindak balas dengan protin lalu menyebabkan atherosclerotic dan sel mati.

ESP - Soya non-GMO yang membekalkan keperluan 9 asid amino perlu dan rendah Indeks Glisemik. Pentingnya makanan rendah Indeks Glisemik ialah ia membantu mengekalkan tahap gula dalam darah yang sihat. Ia juga membantu dalam penghasilan hormon insulin.

GLA Complex - Membekalkan asid lemak Omega-6 yang merupakan ajen anti keradangan dan membantu mengurangkan kesakitan saraf yang dialami oleh pesakit diabetes

Vitamin C Plus -
i. Membantu meningkatkan sistem imun, mencegah gula dalam sel bertukar menjadi sorbitol. Turut membantu kurangkan penghasilan katarak, retinopati dan neropati.

ii. Mengandungi bioflanovoids yang bertindak bersama vitamin C dalam meningkatkan peredaran darah dan kekalkan tahap kolesterol sihat. Juga bertindak sebagai anti bakteria, mencegah pendarahan, tingkatkan kesihatan mata dan mengurangkan sakit kaki dan sakit belakang.

Vita-lea - Membekalkan chromium. Biasanya bagi pesakit diabetes jenis 2 kekurangan chromium menyebabkan pengambilan gula kedalam sel menjadi kurang efektif.

Alfalfa Complex - Kandungan mineral yang tinggi membantu tubuh menyahtoksik bahan yang tidak diperlukan. (Detoks)

Zinc Complex - Zink adalah nutrien yang diperlukan untuk penyembuhan luka terutamanya pesakit diabetes.


Jangan risau jika anda mempunyai kekangan bajet untuk memiliki semua vitamin-vitamin diatas kerana saya ada set diabetes bajet yang sesuai dengan kemampuan anda. Hubungi saya untuk maklumat lanjut, order dan dapatkan konsultasi & cara makan yang betul secara percuma



COD Area; Taman Melati, Shell/Petronas Highway Karak, Greenwood, Sri Gombak, Giant Batu Caves, UIA, Gombak Medan Idaman, Sentul

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Indonesia via POSLAJU & GDEX






No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana