SUAMI MAKAN COQHEALTH, ISTERI MAKIN SAYANG

Selalunya isteri je yang rajin berusaha baiki diri untuk suami, betul tak? Supaya suami makin sayang, suami senang hati, semakin dihargai..Ada tak suami yang rajin berusaha baiki diri untuk isteri?? ye lah supaya isteri makin sayang, makin rindu..Kalau ada, itu sangat bagus. Isteri pun berhak dapat suami yang berkualiti ye, bukan yang fikir diri sendiri je, bukan yang perlu diasuh dan dimanjakan macam anak. Tak perlu jadi seorang  suami yang sempurna dimata dunia, cukuplah sekadar sempurna dimata isteri.

Sebenarnya ada suami yang cari suplemen supaya badan sihat, tak mudah penat, untuk jantung. Bagus tu, Nora bagi 4 bintang! Bertuah isteri mereka. Biasanya, orang lelaki jarang yang boleh makan banyak jenis vitamin oleh itu saya suggest coqhealth...saya pesan kat diorang, kalu ada apa-apa efek, bagitau saya..kalu takde apa-apa efek pun bagitau saya...

Dalam tempoh lebih kurang sama iaitu 2-3 minggu, mereka bagi feedback yang positif..yang mudah letih, jadi kurang letih..balik kerja boleh layan bawak anak-anak pergi main kat taman permainan. Kurang masalah pancit ketika main futsal..Pastu ada 1 lagi kesan tambahan yang ramai bersetuju; tenaga ketika hubungan intim bersama isteri turut bertahan lama..Hasilnya bukan suami je yang bangga, isteri pun turut gembira. Yang ni takleh la nak cerita detail, tapi secara kesimpulannya; Coqhealth bantu meningkatkan stamina.

coqhealth untuk tenaga


Selain untuk tenaga & stamina, banyak lagi kelebihan coqhealth ni antaranya untuk mencantikkan kulit, untuk tingkatkan kesuburan malah tinggi antioksidan. Nak tau lebih lanjut tentang coqhealth sila klik SINI

Bagi yang sedang mencari-cari suplemen yang sesuai tu, saya cadangkan anda cuba coqhealth..selain dari mengandungi coq10, ia turut mengandungi vitamin E dan ekstrak teh hijau. Insha Allah berbaloi dengan kesan yang diperolehi dan harga yang dibayar. Tambah pula ia diperbuat dari bahan semulajadi, berkesan, dijamin selamat dan halal.

Jika berminat untuk mendapatkan Coqhealth Plus, harga sebotol 30 biji ialah RM124.00

coqhealth untuk tenaga
Klik untuk order

Untuk konsultasi, tip-tip dan nasihat cara makan yang betul atau pertanyaan sila hubungi saya...


MH17 TERHEMPAS; UJIAN BUAT RAKYAT MALAYSIA

4.20am. Agak terlewat saya dapat berita ni..terkejut, tergamam, speechless..
Luka hati dan perasaan tentang peristiwa di Gaza pun belum sembuh..ditambah pula berita pesawat penumpang MAS MH17 terhempas...
Dalam hati masih berharap ini semua khabar angin..Tapi bukan, ini bukan khabar angin..ini adalah realiti..

Terbayang perasaan ahli keluarga penumpang dan crew kapal bila mereka mendengar khabar ini.
Terbayang semalam betapa mereka bersiap untuk hari ini dengan perasaan gembira, teruja dan tak sabar untuk bertemu insan tersayang tapi lain pula yang terjadi..
Pilu...

jika ia hilang inilah rupa dia

Orang yang post gambar sebelum berlepas ni kat fb dia mungkin dah tergerak hati tentang tragedi ni.. status, "kalau dia hilang, inilah rupanya" (translated_)....

Penerbangan MH17 dari Amsterdam ke Kuala Lumpur yang dijadualkan tiba pada jam 6.10am telah terhempas di sebuah perkampungan di Grabovo, Ukraine. Apa yang mengejutkan saya ialah cara ia terhempas. MH17 telah ditembak jatuh oleh peluru berpandu dari darat yang dikatakan sasaran sebenarnya adalah penerbangan lain yang dinaiki oleh Presidan Rusia. Laluan yang digunakan dikatakan laluan bebas zon perang namun dalam masa seminggu sudah 3 pesawat telah ditembak jatuh. Apakah yang sebenarnya terjadi?

Hingga setakat ini masih tiada pihak yang mengaku bertanggungjawab dan siasatan masih dijalankan. Saya pasti, hari ini memang semua orang akan ternanti-nanti berita terkini tentang tragedi MH17..

Allah Maha Besar..
Allah Maha Mengetahui..
Dari Dia kita datang, kepada Dia jua lah kita kembali...
Al-fatihah buat penumpang dan crew kapal yang beragama Islam


CARA SELAMAT & CEPAT TURUNKAN KOLESTEROL DENGAN BERKESAN

Amat merisaukan bila dapat tau paras kolesterol dalam darah yang agak tinggi kan? Ketahui cara selamat dan cepat untuk turunkan kolesterol dengan berkesan.

Kenapa perlu kawal paras kolesterol?
Paras kolesterol yang tinggi dalam darah adalah punca penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi, strok, diabetes dan serangan jantung. Tak semestinya orang-orang tua je yang perlu kawal dan turunkan kolesterol, orang-orang muda pun perlu jaga paras kolesterol dalam darah mereka tambah-tambah bagi mereka yang suka makan makanan berlemak.

Cuba tengok berapa jumlah kolesterol dalam setiap makanan kat bawah ni....Tahu tak? bagi mengekalkan kesihatan yang optimum kita hanya dibenarkan untuk mengambil tidak lebih 300mg kolesterol sahaja dalam sehari...


atasi kolesterol tinggi


Kolesterol ada 3 jenis iaitu jenis HDL, jenis LDL & Trigliserida
  • Kolesterol jenis LDL tu lah yang kita tak nak sebab ia membahayakan kesihatan. Ia boleh menempel pada salur arteri kita dan menimbun hingga salur arteri tu tersumbat menyebabkan suatu kejadian yang dipanggil 'artherosclerosis'. Bila dah tersumbat macamana darah nak mengalir kan? Itu lah yang menyebabkan tekanan darah tinggi, sakit jantung dan strok. Bahaya ni sebab dia tak bagi isyarat lampu merah ke oren ke..tup-tup terus tumbang..Nauzubillah...
  • Kolesterol jenis HDL adalah kolesterol baik yang berfungsi membawa keluar kolesterol LDL dari dalam salur darah ke hati untuk diproses dan disingkirkan. Lebih banyak kolesterol jenis HDL, lebih mudah untuk turunkan paras kolesterol jenis LDL dalam darah dan lebih mudah untuk mencegah penyakit darah tinggi, strok dan serangan jantung.
  • Trigliserida adalah sejenis lemak yang disimpan iaitu kalori yang tak digunakan dari makanan yang kita makan. Paras trigliserida yang tinggi disebabkan oleh berat badan berlebihan & obesiti, tidak aktif secara fizikal, merokok dan diet tinggi karbohidrat dan pengambilan alkohol. Mereka yang mempunyai tahap trigliserida yang tinggi akan turut mempunyai kolesterol LDL yang tinggi dan rendah kolesterol HDL.

Kolesterol tinggi dalam darah tidak semestinya dialami oleh mereka yang gemuk je, orang kurus pun boleh alaminya. Tanda-tanda paras kolesterol tinggi dalam darah ialah:
  • Sering mudah letih, penat dan mengantuk
  • Kebas-kebas pada kaki berikutan aliran darah yang kurang lancar
  • Timbul biji-biji putih disekitar mata, muka dan leher
  • Sering sakit kepala
  • Sering mengalami sakit dada iaitu 'angina' berikutan salur darah yang sempit dan halang aliran darah yang lancar.

Untuk turunkan paras kolesterol tinggi dalam darah, kita mesti mengamalkan pemakanan sihat dan gaya hidup sihat seperti:
  • Bersenam dengan kerap dan konsisten.
  • Kurangkan atau berhenti merokok.
  • Tingkat pengambilan serat, sayuran & buahan segar dan kurangkan pengambilan makanan tinggi karbohidrat, lemak dan gula
  • Kurangkan stress
  • Amalkan pengambilan suplemen 


Cara selamat dan cepat untuk turunkan kolesterol

shaklee untuk kolesterol


Set Vitamin Shaklee untuk kolesterol adalah cara selamat dan cepat untuk turunkan paras kolesterol tinggi dalam darah dengan berkesan tanpa risiko kesan sampingan buruk yang lain.

Vivix adalah suplemen resveratrol dari sumber semulajadi iaitu anggur muscadine, lobak ungu, elderberi dan knotweed jepun. Ia tinggi dengan anthocyanins iaitu antioksidan, vitamin A, B, C, asid amino, carotenoid, tannin dan rutin yang berkesan mengurangkan penyakit koronari jantung, dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL, mengawal tekanan darah tinggi malah boleh membantu menurunkan berat badan.

Baca: Testimoni Vivix untuk berhenti merokok
Baca: Manfaat Vivix untuk penyakit darah tinggi


testimoni rendahkan paras kolesterol
Testimoni #1

rendahkan paras kolesterol tinggi dalam darah
Testimoni #2

Shaklee Pyhtocol-ST dari sumber phytosterol iaitu sterol dan stanol dari tumbuhan. Phytosterol ni mempunyai struktur kimia yang sama dengan kolesterol. Oleh itu ia akan berebut untuk mendapatkan tempat di tapak serapan di bahagian usus. Bila tempat serapan tu dah dapat kat pyhtosterol, kolesterol takde peluang lagi dah untuk menyerap ke salur arteri..Hasilnya, paras kolesterol dalam darah kita akan sentiasa terkawal...

Baca: Apa itu Phytocol ST Shaklee

rendahkan bacaan kolestrol dalam darah


Omega Guard pula adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL..Ia berfungsi untuk membawa kolesterol LDL keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran.. Dengan kata lain, ia bantu membersihkan salur arteri dari endapan kolesterol LDL. Hasilnya, paras kolesterol dalam darah kita akan menurun dengan sihat...

Baca: 7 kebaikan Omega Guard buat kita menyesal tak ambil dari dulu

rendahkan paras kolesterol tinggi


Dengan penurunan 10% tahap kolesterol LDL sudah pun boleh menurunkan 20% risiko penyakit jantung. Bayangkan kalau dapat turunkan 50% tahap kolesterol LDL..bagus bukan??

Untuk kekal dengan bacaan paras kolesterol yang sihat, pastikan bacaan:
  • Jumlah kolesterol BAWAH 5
  • Kolesterol LDL BAWAH 3
  • Kolesterol HDL mesti LEBIH dari 1

Jom kawal dan turunkan kolesterol dalam darah anda dan insan-insan tersayang dengan segera dan nikmati hidup yang lebih berkualiti hari ini. Untuk mendapatkan Vivix, Phytocol-ST dan Omega Guard terus dari Shaklee, sila klik pada butang berikut (pembayaran melalui kad kredit & kad debit)

 Order Set Kolesterol Shaklee Online


Atau jemput hubungi jana untuk order, konsultasi, tip-tip dan nasihat cara makan yang berkesan untuk vitamin turunkan paras kolesterol.

atasi kolesterol tinggi


Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indoneis via POSLAJU & GDEX


KECILKAN LIANG PORI DALAM MASA 2 MINGGU

Tengah-tengah bulan ni biasa lah, bonus Shaklee masuk..Memandangkan lagi 2 minggu nak raya, memang saya takkan lepaskan peluang restock Collagen..tak perlu dah minta duit extra ngan suami..siap boleh restock sekali suplemen favorite suami iaitu Cinch Tea Mix dan Omega Guard. Alhamdulillah ♥

Saya suka Collagen ni sebab dia paling cepat tunjuk kesan. Sekotak tu ada 15 sachet je..masa mula-mula nak try dulu memang saya pun tak yakin jugak, maklum lah 15 sachet je..sempat ke nak tuai hasil...Tambah pulak kat buku nutrisi tu cakap kena habiskan 4 kotak untuk kesan yang ohsem! Masak mak nak beli 4 kotak sekaligus...Tapi dah nama pun pengedar sah Shaklee, mesti kena try jugaklah 1 kotak dulu..baru boleh kongsi pengalaman sendiri..

Saya mula amik Collagen sebelum mula puasa hari tu...saya amik secara konsisten 1 sachet setiap hari. Terus terang, minum camtu je bagi saya memang tak sedap sebab dia ada rasa hanyir sikit..(Sumber Collagen adalah dari sisik ikan merah ye..sebab tu rasa hanyir) so saya campur dengan minuman kegemaran saya..ESP dan Performance Drink..Sangat sedap

kecilkan liang pori


Target utama saya ialah nak kecilkan liang pori. Bila liang pori besar, ofkos nampak tua dari usia sebenar la kan...Sebab tu nak sangat kecilkan liang pori ni...Jeragat pun banyak sebenarnya tapi macam susah je..macam tak yakin je nak hilang sebelum raya. Tambah pula saya ni jenis yang tak suka pakai make-up. Bedak ke moisturizer ke sunblock ke memang saya takde semua tu..Sebab tu nak sangat produk yang boleh cantikkan dan memelihara kulit secara semulajadi..

So, selepas 2 minggu (actually belum habis pun 15 sachet masa ni sebab ada skip) inilah hasilnya...

testimoni collagen shaklee


Liang pori mengecil! ini memang terjadi..dalam gambar tak clear sangat tapi realitinya memang ia mengecil.

Kesan tambahan, kulit lebih licin, kulit lebih lembap dan lembut, tona kulit sekata..Tak tempek bedak pun ok dah..takde la nampak comot sangat dengan liang porinya, dengan jeragatnya lagi dengan kulit sini kemerahan sana pucat...Tapi jeragat tu masih ada...Agaknya kalo terus konsisten habiskan 4 kotak boleh hilang terus kut...Takpe, nanti saya kongsi lagi hasilnya.

Kesimpulan, sapa yang nak raya ni dengan kulit lebih awet muda liang pori yang halus sila amalkan Shaklee Collagen Powder bermula hari ni...ni makan je, kalo ada yang rajin nak buat masker lagi marvellous hasilnya. Memang puas hati..

Nak tau lebih lanjut kisah liang pori dan Collagen sila klik SINI

Jana Hazana (ID 908814)
017-3125484

BASIC H PENCUCI SERBAGUNA ORGANIK BEBAS TOKSIK

Kerja dari rumah ni, memang syok habis. Boleh masuk keluar 'ofis' anytime, anak-anak 24 jam depan mata, makan minum pakai dan urusan rumahtangga ditangan sendiri, kalo malas masak boleh angkut semua orang pegi lepak kat foodcourt pasaraya. Anak demam ke selsema ke memang takde masalah nak tumpu perhatian pada diorang. Tak perlu pening2 fikir isu nursery, pengasuh anak, jalan jem, itu ini dan macam-macam lagilah....Aduhai nikmatnya jadi 'Working At Home Mommy'...ALHAMDULILLAH ♥

Cerita pasal urusan rumahtangga iaitu penjagaan kebersihan dan kesihatan seisi keluarga, anda tahu tak kebanyakan pencuci serbaguna yang ada dipasaran mengandungi toksik yang boleh menyerap ke dalam tubuh melalui kulit dan pernafasan. Bahan-bahan toksik seperti pelarut sintetik boleh ganggu keseimbangan hormon, morfolin boleh merosakkan hati dan ginjal, ammonia merupakan bahan racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan dan banyak lagi lah... Bagi saya, ini bukan boleh dipandang ringan. Sebab tu saya guna pencuci serbaguna Basic H Shaklee...


kelebihan basic h


Basic H ialah pencuci serbaguna mesra alam dan bebas toksik yang pertama di dunia dicipta Shaklee sejak tahun 1960-an. 2 kali ganda lebih pekat dan memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Ia juga memberi pelbagai kegunaan yang boleh memberi manfaat terhadap kebersihan rumah, kesihatan keluarga dan alam semulajadi.

Bahan utamanya diperbuat dari ektrak jagung dan kelapa. Ia selamat, bebas toksik, bebas bahan kimia berbahaya, bebas klorin, pH seimbang, tiada pewangi, tiada pewarna, tiada gas beracun dan lembut pada tangan.

Paling saya puas hati bila saya buat lap meja makan. Makan dengan anak-anak so faham-fahamlah tahap bersepahnya tu kan..Biasanya saya guna sabun pencuci pinggan kemudian saya bilas dengan kain lembap 2-3 kali setiap kali lepas makan. Walaupun dah lap bersih, pantang letak makanan sekejep pun semut boleh datang berkampung kat atas meja makan saya tu. Tapi bila saya guna Basic H, awal-awal tu ada je semut tapi lama kelamaan semut dah tak naik berkampung kat meja makan tu lagi dah...Buat cuci dapur pulak tak perlu nak cerita panjang la kan, memang bersih dan berkilat. Sedap betul mata memandang. Hati pun jadi senang dan tenang bila tahu ia dijamin selamat untuk keluarga saya...

Banyak lagi kegunaan Basic H ni, bukan sekadar pencuci serbaguna tau...Next time panjang umur ada rezeki saya cerita lagi pengalaman-pengalaman manis saya dengan Basic H ni...


kegunaan basic h



MENGAPA VITAMIN C SHAKLEE ADALAH TERBAIK BAGI SAYA

Eleh apa la yang best sangat dengan vitamin C Shaklee tu..kat farmasi pun berlambak vitamin C..pilih je yang mana berkenan. Sama je, vitamin C jugak! Tu dia......Tak kenal makan tak cinta ye. Tak terbanding kalo nak dibandingkan dengan vitamin-vitamin C sintetik tu.  Meh nak cerita sikit mengapa vitamin c Shaklee adalah yang terbaik bagi saya setiap masa.

vitamin c shaklee


Keistimewaan Vitamin C Shaklee
  1. Satu tablet adalah bersamaan 7.5 biji buah termasuk kulit. Ia semulajadi tanpa bahan pengawet..sangat sesuai untuk penjagaan kesihatan dan kecantikan yang optimum.
  2. Mengandungi Bioflavonoid. Bioflavonoid adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tak boleh ditemui dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, menentang jangkitan dan juga untuk alzheimer. Ia membantu vitamin C jd lebih efektif..kalau vitamin E kena ada selenium, vitamin C kena ada Bioflavonoid...
  3. Teknologi time release. Maksud 'Sustained Release' ialah vitamin C tu akan dilepaskan dalam badan secara berperingkat..setiap 1 jam 100mg vitamin C akan dilepaskan untuk kegunaan badan...Jadi bagi vitamin C Shaklee 500mg, pelepasan vitamin C adalah dalam masa 5 jam dan ia boleh kekal dalam darah untuk selama 24 jam. Mengapa mesti ada teknologi time release? Ini kerana vitamin C hanya dapat diserap dgn baik oleh tubuh pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos semakin sedikit yang dapat diserap.


Golongan yang amat disarankan mengambil vitamin C Shaklee
  1. Orang yang nak kulit sihat dan cantik. Vitamin C boleh bantu mencerahkan kulit dan juga rangsang tubuh untuk bina kolagen jadi selain kulit jadi cantik.
  2. Orang yang ada masalah kulit berminyak.
  3. Ibu hamil. Vitamin C bantu tingkatkan sistem imun, halang gusi berdarah
  4. Orang yang dalam proses penyembuhan luka. Vitamin C bantu cepatkan penyembuhan luka.
  5. Perokok. Dengan menghisap sebatang rokok sebanyak 50-100mg vitamin C dalam tubuh akan terhapus.
  6. Orang yang mudah lebam-lebam pada tubuh kerana vitamin C boleh menghalang pendarahan dalaman.
  7. Orang yang ada alergik, resdung dan asma.
  8. Orang yang sering berada dalam keadaan stress
  9. Mereka yang sedang menggunakan pil perancang kehamilan
  10. Mereka yang perlu bergantung kepada pil penahan sakit.
  11. Mereka yang ingin mencegah risiko kanser

Tip & Tricks
  1. Bila demam atau selsema tak perlu makan ubat doktor. Cuma patahkan 2 biji vitamin C Shaklee dan telan...cepat baik demam atau selsema tu
  2. Bila jerawat datang singgah, hancurkan 1 biji vitamin C Shaklee dan sapukan pada jerawat tersebut..cepat kecut jerawat tu..
  3. Jika ada masalah gatal-gatal akibat alergik, sama macam untuk jerawat tadi tu hancurkan dan sapu pada tempat gatal tu..insha Allah, cepat hilang gatal-gatal dan merah-merah tu..
  4. Buat masker untuk kesan kulit yang lebih licin dan gebu...

See...sebab tu lah mengapa vitamin C Shaklee adalah yang terbaik bagi saya.
Cuba periksa, adakah vitamin C yang anda guna sekarang mempunyai ciri-ciri, kelebihan dan keistimewaan seperti diatas? Jika tidak atau tidak pasti, jom tukar kepada vitamin C Shaklee hari ini!
Sangat best dengan harga yang sangat murah

Harga sebotol Vitamin C Plus (180 biji) ialah RM92.50 (WM) / RM97.50 (EM)

Klik untuk order


Untuk konsultasi, nasihat cara makan yang betul, tip-tip atau untuk pertanyaan sila hubungi saya

vitamin c shaklee

COD area; Taman Melati, Greenwood, Sri Gombak, Giant Batu Caves, UIA dan Sentul
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia via Poslaju & GDEX




KEBAIKAN PERFORMANCE DRINK MINUMAN ISOTONIK BEBAS KARBONAT

Selalunya kalo sebut minuman isotonik mesti duk bayangkan yang ada gas tu kan? Tahukah anda gas dalam minuman isotonik itu sebenarnya ialah karbon dioksida. Bila karbon dioksida bercampur air, ia akan mengurai dan menghasilkan tindakbalas..Sebab tu ada rasa tajam-tajam halus manja kan? Ia ditambah bagi menjadikan air tersebut lebih sedap dan menyegarkan.

Minuman isotonik mengandungi elektrolit iaitu bahan mineral seperti magnesium, kalsium, klorida, sodium dan potassium yang bantu menggantikan kehilangan air dalam tubuh dengan cepat dan berkesan. Sebab tu ia amat penting bagi orang-orang bersukan bagi mengelakkan dihidrasi.


kebaikan performance drink


Minuman isotonik terbaik

Cuba periksa, adakah minuman isotonik anda;

  • mampu meningkatkan tenaga otot 6 kali ganda?
  • mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga)?
  • menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera?
  • rendah kandungan gula dan tidak berkarbonat (bergas)?

Jika tidak atau tidak pasti, ini lah masanya untuk bertukar kepada Performance Drink. 

kebaikan performance drink
Add caption

Kebaikan Performance Drink

Performance Drink mengandungi komponen elektrolit iaitu Natrium, Kloride, Magnesium, Kalsium dan Potassium bagi membantu tubuh kita menjaga kestabilan agar tidak kekeringan. Ia juga sangat baik untuk tindak balas saraf dan otot (sistem neuromotor). Berbeza dengan minuman isotonik lain, Performance Drink tidak berkarbonat dan rendah gula.

Terbukti secara klinikal Performance Drink dapat meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh. Turut mempunyai lebih 67% sumber tenaga dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera. Ia juga memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga otot dan cepatkan penyembuhan akibat kecederaan otot.

Golongan yang memerlukan Performance Drink
  • Ahli sukan
  • Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif
  • Ketika cuaca panas
  • Mereka yang sedang mengalami cirit birit
  • Mereka yang mabuk kenderaan
  • Mereka yang sering mengalami sakit kepala dan migrain
  • Ibu yang menyusukan bayi
  • Orang berpuasa
  • Orang yang kurang minum air
  • Pesakit gout
  • Mereka yang rasa nak demam
  • Mereka yang mengalami demam denggi
  • Mereka yang dalam proses penyembuhan (pembedahan/sakit)

Dengan Performance Drink, tubuh anda akan lebih cergas, sihat dan bertenaga!

kebaikan performance drink
Testimonial

kebaikan performance drink
Testimonial

kebaikan performance drink
Testimonial

kebaikan performance drink
Testimonial


Rasa orennya yang semulajadi membuatkan Performance Drink sungguh menyelerakan dan menyegarkan. Ia boleh dicampur bersama jus buah-buahan, Shaklee Tea Mix, ESP atau minuman lain.

Harga Performance Drink (Oren) 539gm ialah RM82.50

Klik untuk order

Untuk pertanyaan, konsultasi, nasihat cara makan yang betul dan tip-tip sila hubungi saya

kebaikan performance drink


COD area; Taman Melati, Shell/Petronas Highway Gombak, Greenwood, Sri Gombak, Giant Batu Caves, UIA, Sentul

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia via POSLAJU & GDEX




MERAWAT BUASIR DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Tisu buasir adalah struktur salur darah yang merupakan komponen normal pada dubur yang berfungsi mengawal najis. Ia berubah menjadi penyakit patologi apabila ia membengkak dan menyebabkan keradangan. Antara faktor yang mencetuskan bengkak adalah kerana meneran terlalu kuat. Gejala buasir turut melibatkan pendarahan, gatal-gatal dan lelehan lendir. Buasir cenderung untuk menjadi lebih teruk hari demi hari. 

Jika anda mengalami masalah buasir, jangan tunggu lagi. Anda ada pilihan untuk merawat buasir dengan vitamin Shaklee. Segeralah mendapatkan rawatan sebelum ia menjadi lebih parah dan perlu melakukan pembedahan.


atasi buasir


Antara punca buasir ialah
  • Sembelit
  • Cirit birit
  • Kurang aktif secara fizikal (duduk atau berdiri terlalu lama)
  • Kekurangan serat dalam makanan harian
  • Hamil dan melahirkan anak
  • Obesiti
  • Batuk kronik yang berpanjangan
  • Faktor genetik


Ada 2 jenis buasir iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.

atasi buasir

Buasir dalaman kurang menyakitkan kerana ia meliputi kawasan yang mempunyai kurang deria rasa. Dari gred 1 hingga 3, buasir akan masuk sendiri secara spontan atau masih boleh ditolak masuk namun bagi gred 4 buasir tidak lagi boleh ditolak masuk. 


atasi buasir

Buasir luaran adalah menyakitkan kerana diliputi oleh kawasan dengan deria rasa yang sangat sensitif terhadap kesakitan dan suhu.

Rawatan buasir melibatkan langkah-langkah yang boleh dibuat sendiri berdasarkan nasihat doktor. Rawatan yang paling baik ialah pencegahan. Buasir boleh dicegah dan dirawat dengan lebih mudah jika diuruskan pada peringkat awal. Diet yang lengkap dengan nutrisi dan makanan tinggi serat dapat mengelakkan sembelit.
Vitamin Shaklee yang boleh bantu merawat buasir ialah;


atasi buasir
Jom tengok apakata mereka yang sudah melaluinya masalah buasir dengan menggunakan vitamin Shaklee

atasi buasir

atasi buasir


atasi buasir

Walaubagaimana pun, tempoh masa yang diperlukan adalah berbeza bagi setiap individu. Yang penting, ia boleh membantu mengatasi masalah buasir dan mencegahnya dari berulang..Insha Allah...

Harga sebotol Alfalfa ( 330biji) ialah RM53.75 (WM) / RM56.25 (EM)
Harga sebotol  Zinc Complex (120 biji) ialah RM33.75 (WM) / RM35.00 (EM)
Harga sebotol Ostematrikx (120 biji) ialah RM61.00 (WM) / RM65.00 (EM)
Harga sebotol Omega Guard (90 biji) ialah RM136.00 (WM) / RM140.00 (EM)

Untuk mendapatkannya boleh order disini

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=fb087773ffbac93b13b4303f3d41de4d
Klik untuk order

Untuk konsultasi, nasihat cara makan yang betul dan tip-tip percuma atau untuk pertanyaan sila hubungi saya

atasi buasir


COD area; Taman Melati, Shell/Petronas Highway Karak, Greenwood, Sri Gombak, Giant Batu Caves, UIA, Sentul

Penghantaran ke seluruh Malaysia via POSLAJU & GDEX



PENGEDAR SHAKLEE DI SENTUL

Assalamualaikum..

Khas buat warga Sentul dan kawasan berhampiran yang ingin mendapatkan produk Shaklee terus ke tempat anda, boleh lah hubungi pengedar Shaklee yang berdaftar berikut.

shaklee sentul


NAMA: Diana Fauzi

ID: 1158324

NO. TEL: 010-8967003

EMEL: nurdiana_zz@yahoo.com

COD AREA: Sentul


Jika anda berminat untuk mendapatkan Shaklee atau ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee jangan segan-segan untuk menghubungi beliau. Setiap pembelian akan disertakan konsultasi dan nasihat cara makan yang betul. 

Jom dapatkan produk Shaklee dari pengedar Shaklee yang berkaliber dan profesional ini.
Best service guaranteed.



VIVIX CEGAH RISIKO PENYAKIT 3 SERANGKAI

Penyakit 3 serangkai adalah gelaran pada penyakit jantung, darah tinggi dan kencing manis yang dihidap oleh seseorang individu dalam satu masa. Ia digelar begitu kerana bila seseorang tu mula mengidap salah satu darinya maka risiko untuk mendapat 2 lagi penyakit itu sangat tinggi. Sebab tu kebanyakan pesakit yang ada penyakit darah tinggi, mesti turut ada penyakit jantung serta kencing manis. Bak kata orang kampung saya; pakej..beli 1 percuma 2..Ada yang bermula dengan penyakit kencing manis, ada yang bermula dengan darah tinggi. Faktor utama ialah umur, gaya pemakanan dan gaya hidup. Dengan Vivix mampu cegah risiko penyakit 3 serangkai.

vivix sakit jantung kencing manis darah tinggi
Jika sekarang anda sudah pun mengidap salah satu penyakit diatas, berwaspadalah dan tingkatkan gaya hidup yang lebih sihat untuk mencegah risiko penyakit 3 serangkai ni. Ingat, anda masih belum terlambat. Setiap penyakit Allah sudah sediakan penawarnya cuma kita yang perlu usaha tanpa berputus asa untuk mencarinya.

Vivix cegah risiko penyakit 3 serangkai

Vivix mengandungi resveratrol dan gabungan polifenol tumbuhan yang menjadikan ia satu-satunya suplemen yang boleh memperbaiki kerosakan dan melindungi dari peringkat sel-sel. Ia diperbuat dari anggur muscadine yang merupakan 40 kali ganda lebih tinggi antioksidannya berbanding anggur biasa. Ia bersifat antioksidan yang sangat kuat, mengandungi antibiotik semulajadi dan juga merupakan anti-keradangan yang sangat kuat.

shaklee vivix
Anggur Muscadine

Anggur muscadine mengandungi asid elagik yang sangat pekat, iaitu satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai dalam mana-mana anggur jenis lain. Kandungan ini telah menunjukkan ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

Selain anggur muscadine, Vivix turut diperkaya dengan carrot ungu, elderberry dan polygonum cospidatum yang berkeupayaan memberi manfaat berikut;

  • Memberi perlindungan antioksidan untuk melawan radikal-radikal bebas
  • Bantu baiki dan lindungi sel-sel DNA
  • Melambatkan pembentukan protien AGE yang boleh mengganggu keutuhan sel-sel
  • Galakkan biogenesis mitokondria yang membantu tingkatkan tenaga dalam sel
  • Sokong kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular
  • Sokong kesihatan otak
  • Tingkatkan sistem imun tubuh
  • Sokong kesihatan sendi
shaklee vivix


Satu hidangan Vivix membekalkan resveratrol yang bersamaan dengan 100 gelas wain merah....
Jom tengok apa kata mereka yang sudah mencubanya.


vivix sakit jantung kencing manis darah tinggi

vivix sakit jantung kencing manis darah tinggi

vivix sakit jantung darah tinggi kencing manis

vivix sakit jantung strok kencing manis

vivix sakit jantung strok kencing manis


vivix sakit jantung strok kencing manis

Penjagaan kesihatan dan mengamalkan gaya hidup sihat juga amat penting bagi mencegah risiko penyakit 3 serangkai ni..

♦ Berhenti merokok
♦ Dapatkan rawatan dari hospital
♦ Lakukan senaman secara rutin
♦ Kurangkan makanan berlemak tinggi
♦ Kurangkan gula dalam makanan
♦ Kurangkan stress
♦ Tangani tekanan emosi

Kita hanya berusaha. Dia lah yang Maha Menyembuhkan....

Harga sebotol Vivix 150ml ialah RM475.00 (WM) / RM499.00 (EM)
Untuk mendapatkannya boleh order disini

Klik untuk order


Untuk konsultasi dan nasihat cara makan yang betul atau pertanyaan lanjut sila hubungi saya

shaklee vivix


COD area; Taman Melati, Shell/Petronas Highway Karak, Greenwood, Sri Gombak, Giant Batu Caves, UIA, Gombak Medan Idaman, Sentul

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Indonesia via POSLAJU & GDEX





ELAK BERBUKA DENGAN AIS PASTIKAN TUBUH CERGAS SIHAT BERTENAGA

Nikmatnya dapat berbuka dengan ais bukan? Tambah pulak siang hari yang panas, sibuk ke sana ke sini selesaikan urusan harian. Memang mendahagakan. Tambah pulak dengan nafsu orang puasa ye tak, kadang-kadang tu sampai 2-3 jenis air berais atas meja untuk diminum sekaligus. Tapi walau pun nikmat, minum ais ni ada keburukan yang tersendiri ye, so kalu boleh elakkan berbuka dengan ais. Ia bukan sahaja untuk pastikan tubuh cergas sihat bertenaga je tapi ada sebab lain juga.




Perasan tak, jika minum ais perut rasa dah penuh tapi tekak masih haus. Tak puas, rasa nak minum ais lagi dan lagi dan lagi...Last2, perut pun rasa senak..Mesti mau ingat, minum ais ketika berbuka boleh menyebabkan tubuh jadi lemah dan lesu..Lebih teruk, boleh menyebabkan sakit perut..

Minuman berais ganggu proses penghadaman

Minuman ais akan mengganggu kebolehan semulajadi tubuh untuk memproses makanan yang dimakan dengan sempurna. Ia menyebabkan proses-proses tersebut menjadi lebih perlahan. Ini akan mengganggu penghadaman dan boleh menyebabkan tubuh gagal menyerap zat & nutrisi dari makanan yang diambil. Makanan juga tidak dapat ditukar kepada tenaga.

Makanan yang dihadam dengan sempurna akan ditukar kepada tenaga dan nutrisi bagi memastikan setiap organ dapat berfungsi dengan lancar. Malah tenaga tersebut digunakan untuk kita menjalankan tugasan harian. Apabila tubuh tidak mendapat tenaga dan nutrisi yang mencukupi, ia boleh menyebabkan antaranya sistem imun terganggu. Tubuh akan mudah mendapat jangkitan penyakit seperti demam, sakit tekak dan selesema.
[sumber]

Hilang kandungan air dalam tubuh

Lagi, apabila minum minuman berais sejumlah tenaga diperlukan untuk mengimbangi suhu dalam badan kita supaya kembali kepada normal. Maka tenaga yang sepatutnya ditumpukan kepada proses penghadaman telah berkurangan. Sebab tu selepas makan disertakan minuman berais, tubuh akan rasa lemah dan lesu. Lagi, apabila banyak tenaga digunakan ini akan menyebabkan tubuh kita cenderung untuk kehilangan kandungan air. Sebab tu kalau diperhatikan, minum ais sebabkan lebih cepat rasa haus dan kulit jadi kering.

Lemak terkumpul

Terdapat kajian yang menunjukkan minuman berais menyebabkan lemak-lemak dalam makanan yang diambil mengeras dan lebih sukar untuk diproses dan dicerna. Oleh itu tubuh tidak dapat menyingkirkan lemak-lemak tersebut dengan sempurna.


Oleh itu, minumlah air yang panas, suam atau bersuhu bilik ketika berbuka untuk pastikan tubuh sentiasa cergas sihat dan bertenaga. Orang-orang Cina mengamalkan minum teh hijau supaya dapat meningkatkan metabolisme tubuh dan membantu proses penghadaman. Badan pun jadi bertenaga.

Kalau nak lagi best, minumlah air lemon. Lemon kaya dengan vitamin C dan beberapa nutrien yang terbukti mempunyai kesan antibakteria, boleh membakar lemak dan awet muda. Ia juga membantu meningkatkan sistem imun dan menguatkan kesihatan..




Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...