Posts

Showing posts from July, 2014

SUAMI MAKAN COQHEALTH, ISTERI MAKIN SAYANG

Image
Selalunya isteri je yang rajin berusaha baiki diri untuk suami, betul tak? Supaya suami makin sayang, suami senang hati, semakin dihargai..Ada tak suami yang rajin berusaha baiki diri untuk isteri?? ye lah supaya isteri makin sayang, makin rindu..Kalau ada, itu sangat bagus. Isteri pun berhak dapat suami yang berkualiti ye, bukan yang fikir diri sendiri je, bukan yang perlu diasuh dan dimanjakan macam anak. Tak perlu jadi seorang  suami yang sempurna dimata dunia, cukuplah sekadar sempurna dimata isteri.

Sebenarnya ada suami yang cari suplemen supaya badan sihat, tak mudah penat, untuk jantung. Bagus tu, Nora bagi 4 bintang! Bertuah isteri mereka. Biasanya, orang lelaki jarang yang boleh makan banyak jenis vitamin oleh itu saya suggest coqhealth...saya pesan kat diorang, kalu ada apa-apa efek, bagitau saya..kalu takde apa-apa efek pun bagitau saya...

Dalam tempoh lebih kurang sama iaitu 2-3 minggu, mereka bagi feedback yang positif..yang mudah letih, jadi kurang letih..balik kerja bol…

MH17 TERHEMPAS; UJIAN BUAT RAKYAT MALAYSIA

Image
4.20am. Agak terlewat saya dapat berita ni..terkejut, tergamam, speechless..
Luka hati dan perasaan tentang peristiwa di Gaza pun belum sembuh..ditambah pula berita pesawat penumpang MAS MH17 terhempas...
Dalam hati masih berharap ini semua khabar angin..Tapi bukan, ini bukan khabar angin..ini adalah realiti..

Terbayang perasaan ahli keluarga penumpang dan crew kapal bila mereka mendengar khabar ini.
Terbayang semalam betapa mereka bersiap untuk hari ini dengan perasaan gembira, teruja dan tak sabar untuk bertemu insan tersayang tapi lain pula yang terjadi..
Pilu...

Orang yang post gambar sebelum berlepas ni kat fb dia mungkin dah tergerak hati tentang tragedi ni.. status, "kalau dia hilang, inilah rupanya" (translated_)....

Penerbangan MH17 dari Amsterdam ke Kuala Lumpur yang dijadualkan tiba pada jam 6.10am telah terhempas di sebuah perkampungan di Grabovo, Ukraine. Apa yang mengejutkan saya ialah cara ia terhempas. MH17 telah ditembak jatuh oleh peluru berpandu dari darat…

Cara turunkan kolesterol dengan cepat dan berkesan

Image
Amat merisaukan bila dapat tau paras kolesterol dalam darah yang agak tinggi kan? Ketahui cara selamat dan cepat untuk turunkan kolesterol tinggi dengan berkesan.

Kenapa perlu kawal paras kolesterol?

Kolesterol yang tinggi dalam darah adalah punca penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi, strok, diabetes dan serangan jantung. Tak semestinya orang-orang tua je yang perlu kawal dan turunkan kolesterol, orang-orang muda pun perlu jaga paras kolesterol dalam darah mereka tambah-tambah bagi mereka yang suka makan makanan berlemak.

Cepat-cepat turunkan masalah kolesterol.

Cuba tengok berapa jumlah kolesterol dalam setiap makanan kat bawah ni....Tahu tak? bagi mengekalkan kesihatan yang optimum kita hanya dibenarkan untuk mengambil tidak lebih 300mg kolesterol sahaja dalam sehari...




Kolesterol ada 3 jenis iaitu jenis HDL, jenis LDL & Trigliserida
Kolesterol jenis LDL tu lah yang kita tak nak sebab ia membahayakan kesihatan. Ia boleh menempel pada salur arteri kita dan menimbun hingg…

KECILKAN LIANG PORI DALAM MASA 2 MINGGU

Image
Tengah-tengah bulan ni biasa lah, bonus Shaklee masuk..Memandangkan lagi 2 minggu nak raya, memang saya takkan lepaskan peluang restock Collagen..tak perlu dah minta duit extra ngan suami..siap boleh restock sekali suplemen favorite suami iaitu Cinch Tea Mix dan Omega Guard. Alhamdulillah ♥

Saya suka Collagen ni sebab dia paling cepat tunjuk kesan. Sekotak tu ada 15 sachet je..masa mula-mula nak try dulu memang saya pun tak yakin jugak, maklum lah 15 sachet je..sempat ke nak tuai hasil...Tambah pulak kat buku nutrisi tu cakap kena habiskan 4 kotak untuk kesan yang ohsem! Masak mak nak beli 4 kotak sekaligus...Tapi dah nama pun pengedar sah Shaklee, mesti kena try jugaklah 1 kotak dulu..baru boleh kongsi pengalaman sendiri..

Saya mula amik Collagen sebelum mula puasa hari tu...saya amik secara konsisten 1 sachet setiap hari. Terus terang, minum camtu je bagi saya memang tak sedap sebab dia ada rasa hanyir sikit..(Sumber Collagen adalah dari sisik ikan merah ye..sebab tu rasa hanyir) so…

BASIC H PENCUCI SERBAGUNA ORGANIK BEBAS TOKSIK

Image
Kerja dari rumah ni, memang syok habis. Boleh masuk keluar 'ofis' anytime, anak-anak 24 jam depan mata, makan minum pakai dan urusan rumahtangga ditangan sendiri, kalo malas masak boleh angkut semua orang pegi lepak kat foodcourt pasaraya. Anak demam ke selsema ke memang takde masalah nak tumpu perhatian pada diorang. Tak perlu pening2 fikir isu nursery, pengasuh anak, jalan jem, itu ini dan macam-macam lagilah....Aduhai nikmatnya jadi 'Working At Home Mommy'...ALHAMDULILLAH ♥

Cerita pasal urusan rumahtangga iaitu penjagaan kebersihan dan kesihatan seisi keluarga, anda tahu tak kebanyakan pencuci serbaguna yang ada dipasaran mengandungi toksik yang boleh menyerap ke dalam tubuh melalui kulit dan pernafasan. Bahan-bahan toksik seperti pelarut sintetik boleh ganggu keseimbangan hormon, morfolin boleh merosakkan hati dan ginjal, ammonia merupakan bahan racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan dan banyak lagi lah... Bagi saya, ini bukan boleh dipandan…

MENGAPA VITAMIN C SHAKLEE ADALAH TERBAIK BAGI SAYA

Image
Eleh apa la yang best sangat dengan vitamin C Shaklee tu..kat farmasi pun berlambak vitamin C..pilih je yang mana berkenan. Sama je, vitamin C jugak! Tu dia......Tak kenal makan tak cinta ye. Tak terbanding kalo nak dibandingkan dengan vitamin-vitamin C sintetik tu.  Meh nak cerita sikit mengapa vitamin c Shaklee adalah yang terbaik bagi saya setiap masa.



Keistimewaan Vitamin C Shaklee Satu tablet adalah bersamaan 7.5 biji buah termasuk kulit. Ia semulajadi tanpa bahan pengawet..sangat sesuai untuk penjagaan kesihatan dan kecantikan yang optimum.Mengandungi Bioflavonoid. Bioflavonoid adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tak boleh ditemui dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, menentang jangkitan dan juga untuk alzheimer. Ia membantu vitamin C jd lebih efektif..kalau vitam…

KEBAIKAN PERFORMANCE DRINK MINUMAN ISOTONIK BEBAS KARBONAT

Image
Selalunya kalo sebut minuman isotonik mesti duk bayangkan yang ada gas tu kan? Tahukah anda gas dalam minuman isotonik itu sebenarnya ialah karbon dioksida. Bila karbon dioksida bercampur air, ia akan mengurai dan menghasilkan tindakbalas..Sebab tu ada rasa tajam-tajam halus manja kan? Ia ditambah bagi menjadikan air tersebut lebih sedap dan menyegarkan.

Minuman isotonik mengandungi elektrolit iaitu bahan mineral seperti magnesium, kalsium, klorida, sodium dan potassium yang bantu menggantikan kehilangan air dalam tubuh dengan cepat dan berkesan. Sebab tu ia amat penting bagi orang-orang bersukan bagi mengelakkan dihidrasi.




Minuman isotonik terbaik

Cuba periksa, adakah minuman isotonik anda;

mampu meningkatkan tenaga otot 6 kali ganda?mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga)?menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera?rendah kandungan gula dan tidak berkarbonat (bergas)?
Jika tidak atau tidak pasti, ini lah masanya untuk bertukar kepada Performance Drink. 

Kebaika…

MERAWAT BUASIR DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Image
Tisu buasir adalah struktur salur darah yang merupakan komponen normal pada dubur yang berfungsi mengawal najis. Ia berubah menjadi penyakit patologi apabila ia membengkak dan menyebabkan keradangan. Antara faktor yang mencetuskan bengkak adalah kerana meneran terlalu kuat. Gejala buasir turut melibatkan pendarahan, gatal-gatal dan lelehan lendir. Buasir cenderung untuk menjadi lebih teruk hari demi hari. 
Jika anda mengalami masalah buasir, jangan tunggu lagi. Anda ada pilihan untuk merawat buasir dengan vitamin Shaklee. Segeralah mendapatkan rawatan sebelum ia menjadi lebih parah dan perlu melakukan pembedahan.



Antara punca buasir ialah SembelitCirit biritKurang aktif secara fizikal (duduk atau berdiri terlalu lama)Kekurangan serat dalam makanan harianHamil dan melahirkan anakObesitiBatuk kronik yang berpanjanganFaktor genetik

Ada 2 jenis buasir iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.

Buasir dalaman kurang menyakitkan kerana ia meliputi kawasan yang mempunyai kurang deria rasa. Dari gred…

PENGEDAR SHAKLEE DI SENTUL

Image
Assalamualaikum..

Khas buat warga Sentul dan kawasan berhampiran yang ingin mendapatkan produk Shaklee terus ke tempat anda, boleh lah hubungi pengedar Shaklee yang berdaftar berikut.



NAMA: Diana Fauzi

ID: 1158324
NO. TEL: 010-8967003
EMEL: nurdiana_zz@yahoo.com
COD AREA: Sentul

Jika anda berminat untuk mendapatkan Shaklee atau ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee jangan segan-segan untuk menghubungi beliau. Setiap pembelian akan disertakan konsultasi dan nasihat cara makan yang betul. 
Jom dapatkan produk Shaklee dari pengedar Shaklee yang berkaliber dan profesional ini. Best service guaranteed.


VIVIX CEGAH RISIKO PENYAKIT 3 SERANGKAI

Image
Penyakit 3 serangkai adalah gelaran pada penyakit jantung, darah tinggi dan kencing manis yang dihidap oleh seseorang individu dalam satu masa. Ia digelar begitu kerana bila seseorang tu mula mengidap salah satu darinya maka risiko untuk mendapat 2 lagi penyakit itu sangat tinggi. Sebab tu kebanyakan pesakit yang ada penyakit darah tinggi, mesti turut ada penyakit jantung serta kencing manis. Bak kata orang kampung saya; pakej..beli 1 percuma 2..Ada yang bermula dengan penyakit kencing manis, ada yang bermula dengan darah tinggi. Faktor utama ialah umur, gaya pemakanan dan gaya hidup. Dengan Vivix mampu cegah risiko penyakit 3 serangkai.

Jika sekarang anda sudah pun mengidap salah satu penyakit diatas, berwaspadalah dan tingkatkan gaya hidup yang lebih sihat untuk mencegah risiko penyakit 3 serangkai ni. Ingat, anda masih belum terlambat. Setiap penyakit Allah sudah sediakan penawarnya cuma kita yang perlu usaha tanpa berputus asa untuk mencarinya.

Vivix cegah risiko penyakit 3 serangk…

ELAK BERBUKA DENGAN AIS PASTIKAN TUBUH CERGAS SIHAT BERTENAGA

Image
Nikmatnya dapat berbuka dengan ais bukan? Tambah pulak siang hari yang panas, sibuk ke sana ke sini selesaikan urusan harian. Memang mendahagakan. Tambah pulak dengan nafsu orang puasa ye tak, kadang-kadang tu sampai 2-3 jenis air berais atas meja untuk diminum sekaligus. Tapi walau pun nikmat, minum ais ni ada keburukan yang tersendiri ye, so kalu boleh elakkan berbuka dengan ais. Ia bukan sahaja untuk pastikan tubuh cergas sihat bertenaga je tapi ada sebab lain juga.




Perasan tak, jika minum ais perut rasa dah penuh tapi tekak masih haus. Tak puas, rasa nak minum ais lagi dan lagi dan lagi...Last2, perut pun rasa senak..Mesti mau ingat, minum ais ketika berbuka boleh menyebabkan tubuh jadi lemah dan lesu..Lebih teruk, boleh menyebabkan sakit perut..

Minuman berais ganggu proses penghadaman

Minuman ais akan mengganggu kebolehan semulajadi tubuh untuk memproses makanan yang dimakan dengan sempurna. Ia menyebabkan proses-proses tersebut menjadi lebih perlahan. Ini akan mengganggu penghad…

Facebook Inspirasi Sihat Semulajadi