Hilangkan bau badan demi suami tercinta

Hilangkan bau badan adalah sangat penting terutamanya bagi kaum wanita. Mengapa? Percaya atau tidak bau badan boleh menjadi faktor kepada kebahagiaan atau punca keruntuhan sesebuah rumah tangga. Apa taknya bila badan berbau busuk sesiapa pun takkan berasa selesa untuk berada berhampiran kita termasuklah suami sendiri. Tiada gunanya berwajah cantik dan bersolek bagai tapi kalau badan berbau busuk. Ingatlah, jangan sampai isu bau badan menjadi punca suami menjauhkan diri. Suami duk jauh sikit takpe lagi, tapi jangan sampai badan berbau menjadi alasan untuk dia berlaku curang! Nauzubillah...

Wahai wanita yang berstatus isteri dan ibu, sayangilah diri sendiri. Sekiranya anda sedang mengalami masalah badan berbau, bertindaklah sekarang. Hilangkanlah bau badan demi suami tercinta..

hilangkan bau ketiak


Punca badan berbau

Selain dari faktor kebersihan punca badan berbau biasanya disebabkan oleh lambakan toksin dalam tubuh yang tidak dapat disingkirkan dengan sempurna. Toksin yang banyak dalam tubuh merupakan punca kepada masalah:

♢ Berat badan sukar turun
♢ Sistem pertahanan tubuh yang lemah
♢ Badan sentiasa lemah dan lesu
♢ Stress
♢ Sering pening/sakit kepala
♢ Kulit berjerawat
♢ Badan berbau busuk termasuk mulut dan peluh


Sekiranya anda sedang mengalami masalah-masalah seperti diatas, ketahuilah bahawa anda sedang mengalami masalah lambakan toksin. Cara untuk mengatasinya adalah dengan detoks.

Bagi wanita faktor masalah bau badan boleh menjadi lebih kompleks setelah mengandung dan melahirkan anak kerana perubahan hormon turut memainkan peranan. Masalah keputihan yang berbau pada alat sulit juga akan menyebabkan keadaan menjadi lebih kronik.

Jika anda sedang mencari cara untuk hilangkan bau badan dengan mudah saya syorkan anda mencuba vitamin Shaklee Alfalfa Complex dan Garlic Complex yang sangat berkesan untuk detoks iaitu meyingkirkan toksin yang menjadi punca badan berbau.


hilangkan bau ketiak


Mengapa Alfalfa Complex dan Garlic Complex

♧ Menyingkirkan toksin dengan berkesan. Melawaskan pembuangan, mencuci usus, mencuci darah, meneutralkan keasidan tubuh, menghilangkan bau badan.

♧ Alfalfa Complex menghilangkan masalah keputihan. Garlic Complex merupakan antibiotik semulajadi untuk mengatasi jangkitan bakteria yang menyebabkan keputihan berbau.

♧ Mengatasi bau ketiak dan kaki yang melampau

♧ Meningkatkan sistem pertahanan tubuh, mengatasi alahan/alergi


Jangan biarkan masalah bau badan anda menjadikan hubungan mesra antara suami isteri semakin pudar. Nanti bukan suami je yang menjauhkan diri, kawan-kawan pun segan nak berada dekat.  Anda boleh mengubahnya dan pilihan ada ditangan anda sendiri.

Harga untuk vitamin yang boleh bantu hilangkan bau badan ialah RM100.50 sahaja

Bagaimana nak dapatkan vitamin Alfalfa Complex dan Garlic Complex dan hilangkan bau badan yang busuk? Anda boleh order terus dari Shaklee dengan klik pada butang order berikut



Atau anda boleh mendapatkannya dari saya. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah dan terlatih. Hubungi saya ditalian berikut dan dapatkan konsultasi serta nasihat cara makan secara eksklusif





Ubat sakit lutut yang berkesan mengawal sakit sendi tanpa steroid atau unsur dadah

Sedang mencari ubat sakit lutut yang paling berkesan untuk hilangkan sakit sendi atau secara spesifiknya sakit lutut? Sudah tentulah vitamin set sendi Shaklee yang boleh membantu mengawal sakit sendi lutut tanpa penggunaan steroid dan dadah. Seperti yang kita tau kebanyakan ubat sakit lutut biasanya mengandungi steroid atau unsur dadah. Ia memang berkesan menghilangkan sakit lutut dan sendi-sendi lain kerana ia akan memberi isyarat kepada otak untuk melalikan kesakitan buat sementara waktu. Bila keberkesanan ubat tu dah habis maka sakit pun datang semula. Namun ia tidak merawat sakit sendi dari puncanya dengan cara semulajadi. Sebab tu kebanyakan pengguna yang guna ubat sakit lutut lain yang ada dipasaran akan jadi terlalu bergantung pada ubat-ubatan tersebut.



Berbeza dengan set sendi shaklee ia berkesan mengawal sakit sendi tanpa steroid atau unsur dadah. Hanya menggunakan bahan-bahan semulajadi set sendi Shaklee membantu mencegah dan mengawal gejala sakit sendi dari puncanya.

Osteoarthritis

Sakit sendi osteoartritis berpunca dari kerosakan tulang rawan yang melindungi setiap hujung tulang dan berfungsi sebagai kusyen yang mencegah geseran antara tulang yang bersambung contohnya seperti bahagian lutut, tumit, pinggul dan banyak lagi. Kerosakan tulang rawan biasanya berpunca dari faktor usia, penggunaan yang berlebihan seperti dikalangan atlit dan mereka yang melakukan kerja-kerja berat dan juga faktor berat badan yang berlebihan. Tulang rawan yang haus atau musnah itulah yang menyebabkan tulang bergeser lalu menyebabkan terjadinya keradangan. Keadaan ini dikenali sebagai Osteoarthritis.

Set vitamin Shaklee yang sesuai dan berkesan untuk mengawal sakit sendi osteoarthritis ialah

vitamin untuk hilangkan sakit lutut

Advance Joint Health Tablet
● Mengandungi Glukosamine semulajadi yang diekstrak dari jagung yang penting untuk membina tulang rawan dan bendalir sinovial. Glukosamine juga membekalkan kusyen antara sendi.

● 100% bebas Chondroitin yang boleh menyekat penyerapan Glukosamine yang optimum.

● Mengandungi vitamin c yang penting dalam sintesis kolagen

● Didapati dalam kajian klinikal, rumusan AJHT berkesan dalam 5 hari

Ostematrix
● Membekalkan kalsium untuk menguatkan tulang, mengatasi sakit sendi, kebas-kebas dan kekejangan

● Turut mengandungi magnesium dan vitamin D yang menggalakkan komposisi tulang dan tulang rawan, sistem saraf, halang endapan kalsium dan tingkatkan penyerapan kalsium.


Rheumatoid Arthritis

Ada juga sakit sendi yang berpunca dari penyakit auto-imun. Ia berlaku dimana sistem imun yang sepatutnya menyerang unsur-unsur luar seperti bakteria dan virus sebaliknya menyerang tisu-tisu tubuh sendiri terutamanya dibahagian sendi. Ini menyebabkan pembengkakan dan keradangan yang serius terhadap sendi seperti jari, tangan dan kaki. Ia biasanya berlaku secara simetri iaitu pada kedua-dua belah sendi tubuh. Keadaan begini dikenali sebagai rheumatoid arthritis.

Vitamin Shaklee yang sesuai untuk menjaga kesihatan sendi ialah Vivix dan Advance Joint Health Tablet


Vivix

● Menyokong kesihatan sendi
● Menjaga kesihatan otak dan jantung
● Memberi perlindungan antioksidan
● Menggalakan biogenesis mitokondria
● Melambatkan pembentukan protin AGE
● Mengandungi anthocyanin dari elderberry yang memberi kesan anti-radang
● Meningkatkan tenaga sellular


Yang paling penting kesemua vitamin-vitamin untuk sakit lutut dan sendi ini tidak mengandungi unsur steroid atau unsur dadah. Hanya dengan rumusan dari bahan-bahan semulajadi dan organik ia membantu mengawal dan mencegah sakit sendi dari puncanya seterusnya menghilangkan gejala-gejala masalah sendi.

Berikan kebebasan terhadap diri anda dengan mengatasi masalah sakit lutut dan sendi sekarang.

Bagaimana nak dapatkan vitamin Shaklee untuk bantu atasi sakit lutut dan menjaga kesihatan sendi? Anda boleh mendapatkannya dari saya dengan menghubungi talian berikut



Jalan-jalan ke Taman Rekreasi Tengku Anis di Kota Bharu

Orang Kota Bharu mesti tau tempat ni. Maklum la, ia merupakan sebuah taman rekreasi yang sesuai untuk seisi keluarga. Ada taman permainan kanak-kanak, ada tempat piknik, ada ruang untuk berjogging, boleh tengok rusa dan boleh naik kuda..Tapi yang paling menarik perhatian kami sekeluarga ialah kat situ ada kolam permainan..


Masuk kat sini kalau setakat nak tengok memang tak berbaloi sebab setiap orang dikenakan bayaran. Bagi saya lah sebab sambil jaga anak-anak boleh bermain dan bergurau senda dengan mereka sekali. Seronok..Oleh itu sejak dari rumah lagi saya dah pakai baju yang bersesuaian, set minda dan get ready untuk basah.

PERINGATAN! jangan berkemban atau pakai bikini udah le ye.. TAK SESUAI sebab ia kawasan terbuka. Orang awam duk lalu lalang disekitar luar kawasan kolam ni..

Selain dari macam gambar diatas, ada juga kolam untuk orang dewasa..


Ni kat kolam dewasa. Kedalaman maksimum lebih kurang 2-3 kaki je iaitu kira-kira paras dada orang dewasa. Bot tu disediakan untuk disewa dengan kadar yang murah..Masa ni bukan anak-anak je yang seronok tapi dengan mak nya sekali enjoy habis..Berenang bebas umpama ikan lumba-lumba gitu..Maklumla dah lama tak buat aktiviti macam ni. Tambah pula waktu ni takde orang lain selain kami sekeluarga..

Bagi yang tertanya-tanya apakah bayang-bayang hitam kat dalam kolam tu, itu ialah lantai kolam yang bercorakkan 2 ekor ikan paus. Bukan lubang atau makhluk asing ke apa...Tak perlu takut ye..

Kemudahan seperti pancuran, tempat persalinan, tandas dan tempat duduk berehat pun banyak. So sesuai la kalau nak bawak atuk dan nenek sekali. Tapi kalau tak silap saya makanan tak dibenarkan dibawa masuk ke kawasan kolam atas faktor mengutamakan kebersihan. Kalau nak berkelah banyak tempat yang disediakan disekitar.

Pendek kata bermain kolam permainan di Taman Rekreasi Tengku Anis ni memang menyeronokkan selagi kebersihan dan kemudahan dijaga dengan baik.

Salam sayang....Jana

SENARAI HARGA PRODUK SHAKLEE

Berikut adalah senarai harga produk Shaklee untuk rujukan anda.

PRODUK NUTRISI
Produk
Saiz
Penerangan produk
Harga

Alfalfa Complex (S)

Alfalfa Complex (L)

330 Biji

700 Biji


Buang toksin, baiki alahan, mencuci usus, mengatasi bau badan, atasi keputihan, kaya dengan nutrisi dan zat galian. Diperbuat dari herba Alfalfa yang merupakan ‘Raja Segala Tumbuhan’


RM54.00

RM98.00

Advance Joint Health Tablet


60 Biji

Glukosamine untuk kesihatan sendi, diperkaya dengan vitamin C, tingkat kusyen sendi dan tulang rawan, mengatasi masalah sakit sendi,  lenguh-lenguh badan, pembedahan sendi


RM124.00

B-Complex


120 Biji

Membekalkan asid folik semulajadi, bina sel darah merah, untuk tenaga, cegah stress


RM54.00

Carotomax


30 Biji

Vitamin A dari sumber buah & sayur , tinggi antioksidan, baik untuk mata, melawan kanser dan oksidasi, melambatkan penuaan


RM74.00

Chewable Vita-C 100mg


90 Biji

Vitamin C boleh kunyah yang sesuai untuk kanak-kanak/dewasa, kukuhkan imunisasi

RM38.00

Collagen Powder


15 Sachets


Kolagen dari sumber ikan laut dalam, kecilkan liang pori, kulit awet muda, atasi pigmentasi, melembut dan menganjalkan kulit, menyuburkan rambut


RM298.00

Coq Health Plus


90 Biji

Tingkatkan tenaga dan stamina dari peringkat sel, melindungi dan menguatkan jantung, tingkatkan kesuburan lelaki


RM124.00

DTX Complex


90 Biji

Ekstrak biji benih pokok tisel, pelihara kesihatan dan tingkat fungsi organ hati, detoks, kawal paras gula dalam darah


RM155.00



ESP


850gm

Protin dari sumber soya, untuk tingkatkan tenaga, kesihatan dan kecantikan kulit, rambut, kuku, otot, bina sel-sel baru yang sihat


RM150.00

Garlic Complex


60 Biji

Tingkat sistem penghadaman, baik untuk jantung, antibiotik semulajadi, menstabilkan tekanan darah tinggi, stabilkan glukosa, turunkan paras kolesterol, tingkat sistem pertahanan tubuh


RM48.00

GLA Complex


60 Biji

Mengawalselia hormon, memperbaiki simptom PMS, menapous, baiki keradangan kulit, mencantikkan kulit, halang kompilasi diabetes


RM91.25

Herb-Lax


120 Biji

Membersihkan usus secara lembut, singkir najis tersekat/tersimpan lama dalam usus, atasi sembelit, kempiskan perut, detoks


RM52.50

Lecithin


180 Biji

Memecah dan mencairkan lemak dan kolesterol, untuk pelangsingan, tingkatkan daya ingatan, cegah batu karang, memperbaiki masalah prostat


RM53.00

Meal Shakes


544gm

Multivitamin yang lengkap dengan protin, vitamin dan mineral penting, tingkatkan berat badan, tingkatkan selera makan kanak-kanak, atasi sembelit kanak-kanak


RM113.75

Nutriferon


30 sachet


Aktifkan interferon tubuh untuk melawan jangkitan kuman, bakteria dan virus dan kuatkan sistem imunisasi, melindungi dari sel kanser, atasi stress dan kelesuan


RM181.25

Omega Guard


90 Biji

Minyak ikan Omega-3 lengkap dengan EPA dan DHA, perkembangan otak dan mental, turunkan paras kolesterol, singkirkan lemak LDL, kurangkan risiko kanser payudara, prostat dan usus, kurangkan keradangan


RM136.00

Ostematrix


120 Biji

Bekalkan keperluan kalsium, magnesium dan vitamin D, kekalkan tekanan darah normal, kawal pengecutan saraf dan otot, atasi sembelit, bantu pertumbuhan tulang dan gigi


RM61.00

Peppermint Ginger Plus


90 Biji

Mengatasi masalah loya, gastrik, pedih ulu hati, penghadaman, membuang angin, mabuk laut/kenderaan


RM45.00

Performance


539gm

Memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh, mencegah dihidrasi, meningkatkan tenaga, tingkatkan tindakbalas saraf dan otot, tingkat daya ketahanan badan


RM82.50

Phytocol-ST


120 Biji

Fitosterol dari sumber tumbuhan untuk menurunkan paras kolesterol secara semulajadi, halang penyerapan kolesterol kedalam salur darah, tingkat sistem imunisasi


RM197.00

Sustained Release Vita-C Plus


180 Biji

Tinggi antioksidan, mencantik dan mencerahkan kulit, mengekalkan integriti sel, merangsang penghasilan kolagen secara semulajadi, memelihara kesihatan gusi, otot, salur darah, baik untuk pesakit diabetes


RM92.50

Vita-Lea


120 Biji

Multivitamin lengkap dengan zat besi, tingkat kecerdasan mental dan fizikal, ketahanan dan melawan jangkitan, tingkat selera makan, pertumbuhan sel


RM88.75

Vita-E Complex


120 Biji

Tinggi antioksidan dari vitamin E, melambatkan penuaan pra-matang, pudarkan parut, mengatasi pigmentasi, cantikkan kulit, cegah kerosakan sel akibat serangan radikal bebas, tingkat kesuburan


RM149.00

Vivix


150ml

Tinggi antioksidan, resveratrol dan polifenol yang menyokong kesihatan kardiovaskular, otak, sendi dan sistem imun, tingkat tenaga selular


RM475.00

Zinc Complex


120 Biji

Tingkatkan sistem imunisasi, baik untuk jerawat, atasi masalah mati pucuk, tingkat daya seksual, halang rambut gugur, memelihara kesihatan prostat, cepatkan penyembuhan luka


RM33.75


PRODUK PELANGSINGAN CINCH
Produk
Saiz
Penerangan produk
Harga

CINCH Energy Tea Mix

28 sticks

Tinggi antioksidan, gabungan Teh Hijau, Teh Merah, Teh Putih dan Roibos Teh Merah,  tingkatkan tenaga dan ketahanan badan, kekalkan kecergasan tubuh, pengganti terbaik bagi kopi, soda


RM131.00

CINCH Shake

15 hidangan

Diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot semasa menurunkan berat badan, tinggi kandungan serat, menaikkan kadar metabolism, membakar lemak. Terdapat dalam 3 perisa; Vanilla, Coklat dan Café Latte


RM173.00

PRODUK PENJAGAAN KECANTIKAN
PENJAGAAN KULIT - NUTRIWHITE
Produk
Saiz
Penerangan produk
Harga

Gentle Action Make-Up Remover


150ml

Menyingkirkan sel-sel kulit mati tanpa meninggalkan sisa

RM95.00

Gentle Deep Foaming Cleanser


150ml

Membersih dan menyegarkan, lembut pada kulit

RM119.00

Soothing Radiance Whitening Treatment


150ml

Memulihkan keseimbangan pH kulit, kulit terasa lebih segar, lebih tegang, lembut dan berseri

RM138.00

Daily Defense Whitening Essence


30ml

Melicin, mencerah dan menegangkan kulit, menghalang kerosakan akibat sinaran matahari, memudarkan tompokan pigmentasi


RM231.00

Spot Whitening Treatment


10ml

Mengurangkan jeragat, mengandungi vitamin c aktif

RM150.00

Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15


50ml

Mencegah kerosakan akibat sinaran matahari, melegakan keradangan, melembap

RM200.00

Overnight Renewal Whitening Cream


48g

Memperbaiki dan meremajakan kulit sewaktu tidur, mencerahkan

RM225.00
PENJAGAAN KULIT - ENFUSELLE

Balancing Moisturizer


59ml

Menyihat dan melembapkan kulit, tingkatkan keanjalan, kurangkan garis-garis halus

RM83.75

Eye Treatment


177ml

Kurangkan mata panda, eye-bag, mengurangkan kedutan, menganjalkan


RM52.50

Hydrating Cleansing Lotion


177ml

Menanggalkan kotoran dan make-up tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit, mencerahkan, hipoalergenik, kulit jadi lembut dan berseri


RM96.25

Hydrating Moisturizer


48g

Krim pelembap tanpa minyak yang tidak melekit, menghidratkan, menganjalkan

RM97.50

Hydrating Toner


177ml

Meneutralkan tindakbalas yang boleh menjejaskan kulit


RM78.75

Purifying Cleanser Gel


177ml

Gel berbusa yang bertindak lembut menyingkirkan kotoran, minyak berlebihan dan make-up, mencerahkan


RM88.75

Purifying Toner


177ml

Merangsang dan menyegarkan kulit, mengecilkan liang pori, menghaluskan kulit, mengawal minyak


RM78.75
PENJAGAAN RAMBUT - PROSANTE

Lightweight Conditioner


296ml

Menyihat, melebat, melembutkan rambut, hilangkan kesan statik agar rambut mudah diurus dan digayakan


RM66.25

Long Lasting Finishing Spray


237ml

Medium Hold mengekalkan pilihan gaya rambut, melindungi sinar uv, merapikan rambut kusut, kering dan sukar diurus


RM58.75

 Nourishing Scalp Treatment


59ml

Mudah diserap kulit kepala bagi melancarkan darah, mencegah kerosakan dari faktor alam sekitar, membekalkan khasiat kpd kulit kepala, bantu pertumbuhan rambut


RM93.75

Purifying Shampoo


237ml

Membersih, mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi, mengawal minyak dan mencegah kelemumur


RM62.50


Replenishing Conditioner


237ml


Pelembap yang pekat pastikan rambut sentiasa berkilat, halus dan lembut, memperbaiki kerosakan dan hujung rambut bercabang, menguatkan rambut


RM67.50

Revitalizing Shampoo


296ml

Humektan melicin dan melebatkan rambut, menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala

RM66.25

DAILY CARE
Produk
Saiz
Penerangan produk
Harga

Herbal Blend Multi-Purpose Cream

4 oz

Melembutkan kulit kasar pada tumit, lutut dan siku, memberi kan rasa sejuk mentol


RM27.50

PENJAGAAN RUMAH – GET CLEAN
Produk
Saiz
Penerangan produk
Harga

Basic-H2 Organic Super Cleaning Concentrate


16 oz

Pencuci serbaguna tanpa racun, mesra alam, tanpa bahan bertoksik, pH seimbang, lembut pada tangan


RM46.00

Dish Wash Concentrate


16 oz

Pencuci yang lembut pada tangan berasaskan sumber dari tumbuh-tumbuhan, tidak mengandungi bahan berbahaya


RM28.00

Fresh Laundry Concentrate


5.5 lb

Hipoalergenik, bebas klorin, tiada bahan kimia berbahaya, mesra alam

RM80.00

Soft Fabric Concentrate


32 fl

Berbau harum,  melembutkan fabrik, mengurangkan kedutan, menjimatkan

RM40.00

PENAPIS AIR – GET CLEAN
Produk
Saiz
Penerangan produk
Harga

Filter

3 Pack


Menapis sehingga 99% kotoran termasuk klorin dan pencemaran plumbum, 80 gelen air bagi setiap filter, air yang lebih sihat dan rasa sedap, ringan dan mudah dibawa, tidak perlu guna elektrik atau bateri, jag bermeter


RM161.00

Housing Kit

1


RM103.00


Pitcher (Jag)


1

RM225.00

Starter Pack dengan 3 filter


1

RM460.00



Senarai harga produk Shaklee ni adalah berdasarkan harga pasaran. Untuk lebih jimat, anda dialu-alukan untu mendaftar sebagai ahli. 

Untuk mendapatkan produk-produk diatas, bolehlah menghubungsi saya ditalian berikut





Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...