Tak Sangka Dulu-Dulu Aku Suka Kumpul Setem

Duk kemas almari buku kat rumah mak tiba-tiba terjumpa sebuah album lama. Masih berkilat, masih elok. Album setem. .Tang tu juga baru teringat dulu masa zaman sekolah saya ada hobi. Tapi tak sangka la pulak hobi saya dulu-dulu ialah kumpul setem. Apadaa.. camana boleh lupa hobi sendiri.

Masih terjaga dalam keadaan baik. Setem-setem kat dalam tu pun masih tersusun elok dan tak luak ditelan zaman, Cewah..padahal baru dalam 14-16 tahun kut usia album dan setem-setem tu. Apa? Dah belasan tahun?



Setem-setem ni ada yang dari US, UK, Mesir, Belanda, Bulgaria, Tanzania dan macam-macam lagi lahh...Boleh kata hampir dari seluruh dunia tu. Saya pun dah lupa camana boleh dapat semua setem-setem tu....

Bila jumpa balik album tu tetiba rasa hobi nak mengumpul setem tu kembali membuak-buak. Cuma masalahnya sekarang, orang dah tak pakai sistem surat-menyurat ni...tambah lagi ada ke orang kumpul setem zaman sekarang ni...Ntah-ntah budak sekarang tak kenal pun setem. Wassap, Telegram confirm diorang tau kan??

Bestnya kalau boleh jumpa geng yang sama-sama minat kumpul setem...

Salam sayang....Jana

2 comments:

  1. Ada jugak blogger yang suka kumpul setem..blogger yana yani tu..dia banyak koleksi setem..entah apa url blog dia..heheh

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...