Cara mudah turunkan berat badan 20kg selepas bersalin

Lepas bersalin, ramai mak-mak mula terpaksa cari baju baru. Bukan sebab nak kejar fesyen terkini pun tapi sebab utamanya ialah baju-baju sebelum mengandung semakin mengecil ! Aik? Baju mengecil? Al maklum lah sebelum mengandung berat badan 45kg, semasa mengandung naik 65kg, bila dah bersalin berat jadi 60kg tak turun turun dah. Sebagai penyelesaiannya, haruslah mak-mak cari cara mudah untuk turunkan berat badan selepas bersalin.

Itu baru isu berat badan, bentuk dan saiz badan, belum lagi masuk isu badan lemah mudah penat, susu badan sedikit, kulit kusam, masalah hubungan intim suami isteri dan macam-macam lagi. Pernah dengar tak ada satu kajian membuktikan, suami lebih bahagia jika isteri bertubuh langsing!!

Kak Salwa ni berjaya turun berat badan 20kg selepas bersalin dengan mudah. Bukan itu sahaja, badan beliau juga bertenaga dan kulit pun cantik. Apa rahsianya ?



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


Tu dia.. itu la rahsia beliau. Untunglah badan kerana pilihan yang betul. Dah la berjaya turunkan berat badan selepas bersalin, badan pula langsing, susu badan pun banyak, kulit pun cantik dan awet muda. Patutlah ceria dan riang je.. Beliau siap ada 2 anak susuan !!

Cara mudah untuk turunkan berat badan 20kg selepas bersalin:

Tingkatkan pengambilan protin

Perkara utama yang perlu diambil berat bagi menjayakan proses menurunkan berat badan ialah protin. Protin penting untuk
  • Membina otot supaya tidak lembik dan kendur dan meningkatkan metabolisme
  • Protin adalah sumber kepada komponen kulit seperti kolagen, keratin dan elastin.
ESP membekalkan protin berkualiti tanpa kolesterol. Diperbuat dari soya non-gmo yang lengkap dengan 9 asid amino perlu yang tubuh tak dapat hasilkan secara semulajadi. ESP memberikan rasa kenyang yang lama dan memberi tenaga.

Menyusukan bayi sepenuhnya

Menyusukan bayi membakar kalori sebanyak 500cal sehari iaitu sama dengan aktiviti berbasikal atau kickboxing selama 40 minit. Oleh itu cara paling mudah dan cepat untuk hilangkan lemak dan turunkan berat badan selepas bersalin ialah menyusukan bayi anda sepenuhnya.

Alfalfa Complex bukan sahaja berfungsi sebagai milk booster, ia juga menggalakkan proses detoks dimana tubuh dapat membuang sisa-sisa toksin yang menjadi punca berat badan sukar turun, masalah kulit dan stress.


Jaga pengambilan kalori harian

Jumlah kalori harian yang sihat untuk turunkan berat badan ialah 1200cal - 1500cal. Bergantung pada usia, saiz badan dan aktiviti harian. Sebaiknya rancang pemakanan harian anda.


Pengambilan nutrisi yang seimbang

Nutrisi yang seimbang penting kerana ia akan membekalkan tenaga, memelihara sistem pertahanan badan dan kesihatan. Nutrisi yang seimbang juga akan menjamin tubuh dapat berfungsi secara optimum, mencegah stress dan memelihara kesihatan untuk jangka masa pendek dan panjang.



Jom tengok vitamin apakah yang kak Salwa dalam video tu amalkan dan berjaya kurus selepas bersalin.

Vitamin ibu menyusu: ESP & ALFALFA COMPLEX

Vitamin untuk kurus: ESP, OMEGA GUARD, LECITHIN & ALFALFA COMPLEX

Vitamin untuk kulit cantik: ESP, VITAMIN C, VITAMIN E & BCOMPLEX

Nak turunkan berat badan selepas bersalin tapi tak tau bagaimana nak dapatkan vitamin-vitamin tu? Jom hubungi saya ditalian berikut.





Cara mudah berhenti merokok agar dapat cegah kanser

Tahniah buat mereka yang ada keinginan untuk berhenti merokok. Setinggi-tinggi tahniah lagi buat anda yang sedang berusaha untuk berhenti merokok dan giat mencuba pelbagai cara untuk berhenti merokok. Sesungguhnya orang yang berjuang sehabis-habisan untuk meninggalkan perkara yang haram menuju ke arah yang lebih baik umpama sedang berjihad. Saya TABIK anda !

Ada banyak cara yang boleh membantu anda untuk berhenti merokok. Salah satunya adalah dengan mengamalkan suplemen iaitu Vivix Shaklee. Vivix telah terbukti berkesan bantu perokok berhenti merokok dengan mudah dan berkesan. Penangan Vivix telah berjaya membantu ramai hantu-hantu rokok berhenti merokok dengan jayanya dan salah seorang dari mereka ialah abang Uzir. Sebelum ni banyak cara dah yang dia telah cuba berhenti merokok seperti mendapatkan rawatan di klinik kesihatan, guna pelekat nikotin tetapi gagal.

Tapi, bila cuba Vivix, sesuatu telah berubah. Jom tengok apa terjadi setelah dia mencuba Vivix Shaklee. Testimoni vivix berhenti merokok dengan mudah dan berkesan.





Apa itu Vivix

Vivix adalah gabungan resveratrol dan polifenol semulajadi yang diektrak dari buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan iaitu anggur muscadine, lobak ungu, elderberry dan knotweed jepun yang tinggi kandungan fitokimia dan antioksidannya.

Vivix merupakan satu-satunya suplemen semulajadi didunia yang boleh bertindak dari peringkat sel untuk
  • Membaiki dan melindungi sellular DNA
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
  • Menggalakkan pembentukan baru mitokondria
  • Melambatkan pembentukan protin AGE
  • Melindungi dan memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga tahap sellular dan kesejahteraan.

Camana Vivix bertindak dalam membantu anda berhenti merokok dengan mudah dan berkesan?

1. Vivix mengurangkan kesan ketagihan nikotin. Anda akan rasa malas merokok malah ada yang berhenti merokok serta-merta.

2. Kandungan antioksidan yang tinggi.
Merokok menyebabkan pembebasan radikal bebas di dalam tubuh yang akan merangsang pengaktifan sel-sel kanser. Antioksidan berfungsi melawan radikal-radikal bebas tersebut.

3. Vivix membantu membaikpulih sel-sel, sistem dan organ yang rosak akibat penimbunan bahan-bahan kimia berbahaya dan toksik daripada rokok dari peringkat DNA.

4. Vivix menggalakkan pembentukan mitokondria yang menjana tenaga dari tahap sel. Dengan itu, sel-sel perokok yang telah lemah akan diaktifkan semula.

Rokok dah rosakkan tubuh dari peringkat sel, so bila nak baiki balik kerosakan-kerosakan tersebut mesti baiki dari peringkat sel juga. Tapi ingat, VIVIX Shaklee bukanlah ubat atau air jampi tetapi suplemen yang dicipta oleh saintis yang membantu meng'upgrade'kan sistem badan kita. Lama kelamaan bila dah sistem tubuh kita semakin baik, antibodi kita sendiri yang akan melawan radikal-radikal bebas, sel-sel kanser dan kuman yang merebak.

Testimoni Vivix Shaklee dari isteri-isteri yang gembira setelah suami mereka berjaya berhenti merokok.




Merokok bukan sahaja membahayakan kesihatan malah membazirkan duit. Pesanan buat adik-adik yang baru nak berjinak dengan rokok, nak bermula hisap rokok sangat mudah tapi nak berhenti merokok adalah sangat sukar. Sikit pun tak macho, nampak lagi hodoh dan bodoh ada sebab merokok ni umpama 'membazirkan duit untuk membunuh diri sendiri serta orang-orang disekeliling'.

Buat suami yang merokok, ketahuilah bahawa isteri anda pasti lebih suka jika anda tidak merokok. Tiada lagi bau-bauan busuk dan hapak dari mulut dan tubuh suami tercinta.

Jangan bertangguh lagi, hargai setiap saat yang masih ada dan bertindaklah segera untuk berhenti merokok sebelum kanser datang menyerang, sebelum jantung berhenti berdegup.

Harga sebotol Vivix ialah RM475.00

Baca: Khasiat bawang putih untuk tingkatkan kesihatan seksual lelaki

Bagaimana nak dapatkan Vivix Shaklee dan berhenti merokok? Anda boleh order terus dari Shaklee dengan klik pada butang order berikut




Inginkan sesuatu yang lebih menjimatkan malah lebih menguntungkan? 
Promosi Vivix 2016



Saya adalah pengedar Shaklee yang sah. Hubungi saya ditalian berikut dan dapatkan konsultasi serta nasihat cara makan secara eksklusif




Benjol di dahi dan luka akibat terjatuh atas batu sembuh dalam 5 hari

Setiap orang yang ada anak-anak kecil pasti pernah lalui pengalaman anak terjatuh, tercedera, berdarah, dahi benjol malah ada yang patah tulang.. Belum masuk bab demam, batuk selsema, asma dan macam-macam hal lagi. Anak saya sendiri si Hazim pun patah tangan baru-baru ni gara-gara sifat ingin bereksperimennya yang sangat tinggi. Akhirnya dapat pengajaran yang sewajarnya. Aduhai kini bersimen tangan anakku itu...

Entri kali ni bukan saya cerita pasal Hazim patah tangan, tapi kisah anak kepada downline saya yang terjatuh hingga benjol di dahi. Tak cukup dengan benjol di dahi, luka berdarah pula tu... mak mana tak panik bila tengok anak sendiri tercedera kan?



Tapi downline saya ni bijak orangnya. Dia sentiasa pastikan keperluan nutrisi anaknya mencukupi terutamanya dalam proses penyembuhan. Sebab tu dahi yang benjol serta luka anaknya boleh sembuh dalam 5 hari je...sangat pantas kan?

Jom tengok apa fungsi setiap vitamin:

Omega Guard ialah ia menghalang pembekuan darah dan menggalakkan aliran darah yang lancar. Ia juga bersifat antikeradangan. So, kalau ada kes dahi benjol atau bengkak pastikan anda ambil Omega Guard.

Meal Shakes lengkap dengan zat dan mineral penting seperti vitamin A, C, E, zinc, asid folik, kalsium, magnesium dan banyak lagi. Meal Shakes juga merupakan sumber protin yang sangat penting untuk membina sel-sel dan tulang. So, untuk luka cepat sembuh pastikan ambil Meal Shakes.

Vitalea untuk kanak-kanak menyediakan 19 vitamin dan mineral termasuk 8 komponen vitamin B yang penting untuk menyokong sistem pertahanan tubuh.

Kesimpulannya, jangan terlalu kawal aktiviti anak-anak yang sedang membesar hingga proses pembelajaran mereka terbantut. Biarkan mereka menjelajah dan bereksperimen dengan apa yang ada disekeliling mereka. Yang penting ialah kita sebagai ibubapa harus bijak menjaga keperluan mereka terutamanya dari segi pemakanan, zat nutrisi, kesihatan dan kasih sayang.

Bagaimana nak dapatkan vitamin Omega Guard, Meal Shakes dan Vitalea untuk kanak-kanak? Vitamin-vitamin ini juga berkesan untuk masalah asma, tingkatkan daya pembelajaran anak-anak, masalah anak mudah demam dan batuk selsema. Jom dapatkannya dengan menghubungi saya ditalian berikut. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah.



Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...