Benjol di dahi dan luka akibat terjatuh atas batu sembuh dalam 5 hari

Setiap orang yang ada anak-anak kecil pasti pernah lalui pengalaman anak terjatuh, tercedera, berdarah, dahi benjol malah ada yang patah tulang.. Belum masuk bab demam, batuk selsema, asma dan macam-macam hal lagi. Anak saya sendiri si Hazim pun patah tangan baru-baru ni gara-gara sifat ingin bereksperimennya yang sangat tinggi. Akhirnya dapat pengajaran yang sewajarnya. Aduhai kini bersimen tangan anakku itu...

Entri kali ni bukan saya cerita pasal Hazim patah tangan, tapi kisah anak kepada downline saya yang terjatuh hingga benjol di dahi. Tak cukup dengan benjol di dahi, luka berdarah pula tu... mak mana tak panik bila tengok anak sendiri tercedera kan?



Tapi downline saya ni bijak orangnya. Dia sentiasa pastikan keperluan nutrisi anaknya mencukupi terutamanya dalam proses penyembuhan. Sebab tu dahi yang benjol serta luka anaknya boleh sembuh dalam 5 hari je...sangat pantas kan?

Jom tengok apa fungsi setiap vitamin:

Omega Guard ialah ia menghalang pembekuan darah dan menggalakkan aliran darah yang lancar. Ia juga bersifat antikeradangan. So, kalau ada kes dahi benjol atau bengkak pastikan anda ambil Omega Guard.

Meal Shakes lengkap dengan zat dan mineral penting seperti vitamin A, C, E, zinc, asid folik, kalsium, magnesium dan banyak lagi. Meal Shakes juga merupakan sumber protin yang sangat penting untuk membina sel-sel dan tulang. So, untuk luka cepat sembuh pastikan ambil Meal Shakes.

Vitalea untuk kanak-kanak menyediakan 19 vitamin dan mineral termasuk 8 komponen vitamin B yang penting untuk menyokong sistem pertahanan tubuh.

Kesimpulannya, jangan terlalu kawal aktiviti anak-anak yang sedang membesar hingga proses pembelajaran mereka terbantut. Biarkan mereka menjelajah dan bereksperimen dengan apa yang ada disekeliling mereka. Yang penting ialah kita sebagai ibubapa harus bijak menjaga keperluan mereka terutamanya dari segi pemakanan, zat nutrisi, kesihatan dan kasih sayang.

Bagaimana nak dapatkan vitamin Omega Guard, Meal Shakes dan Vitalea untuk kanak-kanak? Vitamin-vitamin ini juga berkesan untuk masalah asma, tingkatkan daya pembelajaran anak-anak, masalah anak mudah demam dan batuk selsema. Jom dapatkannya dengan menghubungi saya ditalian berikut. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah.



2 comments:

  1. anak sy pun baru je terjatuh dan bengkak dahinya.budak2 ni memang tengah meneroka dunia mereka kan..

    http://qaseh83.blogspot.my/?m=1

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...