Cara mudah turunkan berat badan 20kg selepas bersalin

Lepas bersalin, ramai mak-mak mula terpaksa cari baju baru. Bukan sebab nak kejar fesyen terkini pun tapi sebab utamanya ialah baju-baju sebelum mengandung semakin mengecil ! Aik? Baju mengecil? Al maklum lah sebelum mengandung berat badan 45kg, semasa mengandung naik 65kg, bila dah bersalin berat jadi 60kg tak turun turun dah. Sebagai penyelesaiannya, haruslah mak-mak cari cara mudah untuk turunkan berat badan selepas bersalin.

Itu baru isu berat badan, bentuk dan saiz badan, belum lagi masuk isu badan lemah mudah penat, susu badan sedikit, kulit kusam, masalah hubungan intim suami isteri dan macam-macam lagi. Pernah dengar tak ada satu kajian membuktikan, suami lebih bahagia jika isteri bertubuh langsing!!

Kak Salwa ni berjaya turun berat badan 20kg selepas bersalin dengan mudah. Bukan itu sahaja, badan beliau juga bertenaga dan kulit pun cantik. Apa rahsianya ?



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


Tu dia.. itu la rahsia beliau. Untunglah badan kerana pilihan yang betul. Dah la berjaya turunkan berat badan selepas bersalin, badan pula langsing, susu badan pun banyak, kulit pun cantik dan awet muda. Patutlah ceria dan riang je.. Beliau siap ada 2 anak susuan !!

Cara mudah untuk turunkan berat badan 20kg selepas bersalin:

Tingkatkan pengambilan protin

Perkara utama yang perlu diambil berat bagi menjayakan proses menurunkan berat badan ialah protin. Protin penting untuk
  • Membina otot supaya tidak lembik dan kendur dan meningkatkan metabolisme
  • Protin adalah sumber kepada komponen kulit seperti kolagen, keratin dan elastin.
ESP membekalkan protin berkualiti tanpa kolesterol. Diperbuat dari soya non-gmo yang lengkap dengan 9 asid amino perlu yang tubuh tak dapat hasilkan secara semulajadi. ESP memberikan rasa kenyang yang lama dan memberi tenaga.

Menyusukan bayi sepenuhnya

Menyusukan bayi membakar kalori sebanyak 500cal sehari iaitu sama dengan aktiviti berbasikal atau kickboxing selama 40 minit. Oleh itu cara paling mudah dan cepat untuk hilangkan lemak dan turunkan berat badan selepas bersalin ialah menyusukan bayi anda sepenuhnya.

Alfalfa Complex bukan sahaja berfungsi sebagai milk booster, ia juga menggalakkan proses detoks dimana tubuh dapat membuang sisa-sisa toksin yang menjadi punca berat badan sukar turun, masalah kulit dan stress.


Jaga pengambilan kalori harian

Jumlah kalori harian yang sihat untuk turunkan berat badan ialah 1200cal - 1500cal. Bergantung pada usia, saiz badan dan aktiviti harian. Sebaiknya rancang pemakanan harian anda.


Pengambilan nutrisi yang seimbang

Nutrisi yang seimbang penting kerana ia akan membekalkan tenaga, memelihara sistem pertahanan badan dan kesihatan. Nutrisi yang seimbang juga akan menjamin tubuh dapat berfungsi secara optimum, mencegah stress dan memelihara kesihatan untuk jangka masa pendek dan panjang.



Jom tengok vitamin apakah yang kak Salwa dalam video tu amalkan dan berjaya kurus selepas bersalin.

Vitamin ibu menyusu: ESP & ALFALFA COMPLEX

Vitamin untuk kurus: ESP, OMEGA GUARD, LECITHIN & ALFALFA COMPLEX

Vitamin untuk kulit cantik: ESP, VITAMIN C, VITAMIN E & BCOMPLEX

Nak turunkan berat badan selepas bersalin tapi tak tau bagaimana nak dapatkan vitamin-vitamin tu? Jom hubungi saya ditalian berikut.





3 comments:

  1. Bagi ibu-ibu yang perlukan khidmat nasihat dan coaching untuk kuruskan badan selepas bersalin, anda dijemput untuk daftar Projek S.E.K.S.I.

    Projek S.E.K.S.I merupakan projek EKSKLUSIF untuk ibu-ibu menyusu dan baru melahirkan anak yang mahu kekal SLIM &ELEGENT dimata suami. Jom daftar #projekSEKSI bersama saya Coach Mummy Mars

    ReplyDelete
  2. KISAH NYATA...
    Ass… Saya Dari Kota Surabaya Ingin Berbagi Cerita
    dulunya saya pengusaha sukses harta banyak dan kedudukan tinggi tapi semenjak
    saya ditipu oleh teman hampir semua aset saya habis,
    saya sempat putus asa hampir bunuh diri,tapi saya buka
    internet dan menemukan nomor Ki sulkarnaen,saya beranikan diri untuk menghubungi beliau,saya dikasi solusi,
    awalnya saya ragu dan tidak percaya,tapi saya coba ikut ritual dari Ki sulkarnaen alhamdulillah sekarang saya dapat modal dan mulai merintis kembali usaha saya,
    sekarang saya bisa bayar hutang2 saya di bank Mandiri dan BNI,terimah kasih Ki,mau seperti saya silahkan hub Ki
    sulkarnaen Taat Pribadi di nmr 082311557597 Kiyai sulkarnaen ,ini nyata demi Allah kalau saya bohong,indahnya berbagi,assalamu alaikum.

    KEMARIN SAYA TEMUKAN TULISAN DIBAWAH INI SYA COBA HUBUNGI TERNYATA BETUL,
    BELIAU SUDAH MEMBUKTIKAN KESAYA !!!

    DANA GHAIB
    Pesugihan Instant 10 MILYAR
    Mulai bulan ini (Oktober 2015) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal, serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar, Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :

    Mempunyai Hutang banyak
    Ingin membuka usaha dengan Modal besar
    dll

    Syarat :
    -Usia Minimal 21 Tahun
    -Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
    -Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
    -Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
    -Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda

    Proses :
    -Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
    -Harus siap mental lahir dan batin
    -Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
    -Pada malam hari tidak boleh tidur

    Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :
    -Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
    -Ayam cemani : 2jt
    -Minyak Songolangit : 2jt
    -bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt

    Prosedur Daftar Ritual ini :
    -Kirim Foto anda
    -Kirim Data sesuai KTP
    -Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 10 MILYAR

    Kirim ke nomor ini : 082311557597
    SMS Anda akan Kami balas secepatnya
    Maaf Program ini TERBATAS .

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...