9 tip pilih multivitamin yang paling bagus supaya tak membazir duit dan tak memudaratkan kesihatan

Sekarang ramai dah yang mula ada kesedaran tentang pentingnya nutrisi yang lengkap dan seimbang dalam pemakanan seharian. Vitamin dan zat mineral sangat penting untuk pastikan tubuh kita berfungsi dengan sempurna. Maka ramai lah yang mula berminat untuk dapatkan suplemen terutamanya multivitamin kerana seperti sedia maklum multivitamin mampu membantu menyediakan nutrisi yang lengkap dan seimbang hanya dalam 1 tablet.

Tapi, terlalu banyak pilihan multivitamin yang ada dipasaran dengan pelbagai jenama dan harga. Macam mana nak tau multivitamin mana yang paling bagus supaya tak membazir duit dan tak memudaratkan kesihatan dikemudian hari?

multivitamin paling bagus

Jom semak 9 tip pilih multivitamin yang bagus

1. Pilih yang mengandungi vitamin dan mineral asas yang seimbang. Antara kandungan vitamin dan mineral asas tersebut ialah Vitamin c, komponen vitamin B termasuk asid folik & biotin, vitamin d, vitamin K, Potassium, iodin, zink, kalsium, magnesium, mangan, betacarotene. Lagi panjang senarai kandungannya lagi bagus.

2. Dilengkapi dengan zat besi

3. Menentukan samaada dibuat dari sintetik atau bahan semulajadi. Multivitamin yang dibuat dari bahan semulajadi lebih bagus untuk tubuh berbanding vitamin yang dibuat dari bahan sintetik. Multivitamin yang diperbuat dari bahan semulajadi biasanya mempunyai senarai kandungan yang panjang pada label.

4. Tidak mengandungi vitamin atau mineral tertentu dengan dos yang terlalu tinggi. Dos yang berlebihan dari saranan harian boleh menyebabkan keracunan toksin.

5. Tidak mengandungi pengawet, perasa dan pewarna tambahan.

6. Elakkan multivitamin yang mempunyai pelepasan berkala.

7. Bagi mereka yang berusia 50 tahun ke atas, pastikan multivitamin mengandungi vitamin B12 dan vitamin D kerana tubuh mereka makin kurang berkemampuan menyerap vitamin-vitamin tersebut dari makanan bagi memenuhi keperluan harian.

8. Ada kelulusan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia)

9. Belum luput tarikh

Itu dia 9 tip pilih multivitamin yang paling bagus supaya tak salah beli tak membazir duit dan yang paling penting tak memudaratkan kesihatan. Multivitamin sepatutnya membantu kita lebih sihat, badan lebih bertenaga. Semoga dapat dijadikan panduan.

Siapa yang perlukan suplemen
  • Orang yang ada masalah kesihatan
  • Wanita yang merancang untuk hamil dan sedang hamil
  • Lelaki yang merancang untuk mempunyai zuriat
  • Warga tua (usia lebih 50 tahun)
  • Vegetarian
  • Mereka yang berpantang makanan (kekurangan zat)


Kalau anda seorang yang pentingkan kualiti dan susah sangat nak buat pilihan multivitamin mana yang paling bagus, saya cadangkan multivitamin keluaran Shaklee iaitu Vitalea.

multivitamin paling bagus


Vitalea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta didunia. Masa tu Vitalea dalam bentuk cecair. Sekarang seiring dengan kemajuan teknologi Vitalea didatangkan dalam bentuk tablet dan turut diperkayakan dengan zat besi.

Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak dari sayur-sayuran, buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

Apa lagi yang bagus sangat dengan Vitalea Shaklee
  • Tablet multivitamin paling pantas didalam dunia yang terlarut dalam air dan tubuh manusia. Kalu tak caya, cuba rendam sebiji Vitalea dalam air dan tengok berapa lama yang diambil untuk larut sepenuhnya..
  • Mineral didalam Vitalea mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas dalam usus kecil.. sebab tu cepat berkesan..
  • Ujian klinikal telah buktikan, pengambilan Vitalea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.
  • Dipilih sebagai The Best Multivitamin dalam Public Interest tahun 2000.

shaklee vitalea


Manfaat utama untuk kesihatan:
♤ Memberikan tenaga segera
♤ Pelengkap nutrisi
♤ Membantu dalam mengatasi anemia
♤ Meningkatkan keupayaan sistem produktif
♤ Melindungi fungsi jantung & buah pinggang


Sebab tu kalau anda sedang mencari-cari multivitamin yang paling bagus saya cadangkan Vitalea Shaklee. Bukan je untuk orang sakit & warga tua pendek kata, nak cantik, nak kurus, nak tambah anak, hamil, berpantang, menyusu sangat digalakkan amik Vitalea sebagai multivitamin anda.

Harga sebotol Vitalea hanya rm88.75 untuk 120 biji.

Bagaimana nak dapatkan Vitalea Shaklee? Anda boleh order terus dari Shaklee dengan klik pada butang order berikut



Atau anda boleh dapatkannya melalui saya. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah. Sila hubungi saya ditalian berikut dan dapatkan konsultasi serta nasihat cara makan secara eksklusif


pengedar shaklee




No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...