Friday 3 July 2015

# Alfalfa Complex # Berhenti Merokok

10 sebab mengapa tubuh kita perlu detoks

Detoks atau dengan kata lain ialah menyingkirkan toksin bagi membantu kita membersihkan dalaman tubuh. Toksin adalah bahan toksik yang terkumpul yang tidak diperlukan oleh tubuh dan mesti dibuang. Jika dibiarkan tersimpan dalam tubuh lama-kelamaan ia akan menjadi racun dan boleh membawa kemudaratan. Sebab itu lah mengapa tubuh kita sangat perlu untuk detoks. Proses detoks yang baik akan membolehkan segala sisa-sisa lambakan toksin dibuang keluar dari tubuh dengan lancar. Salah satu contoh proses detoks yang baik ialah pembuangan air besar yang lawas.

Atas faktor kurang kesedaran dan pemahaman, ramai yang tak ambil kisah dengan detoks kerana bagi mereka ia tidak penting. Atau ada yang fikir, detoks hanya bagi mereka yang hendak kurus je. Tapi adakah kawan-kawan tahu, toksin adalah antara punca utama kepada kebanyakan masalah kesihatan dan masalah kulit? Detoks dapat membantu kita mengatasinya dengan berkesan.


tanda tubuh banyak toksin


Jika anda ada dalam senarai diatas, itu tanda tubuh anda banyak toksin. Lebih serius jika anda mengalami lebih separuh darinya. Itu tandanya tubuh perlu detoks, maka cepat-cepatlah bertindak. 

10 sebab mengapa tubuh kita perlu detoks

1. Singkirkan toksin dari tubuh

Lambakan sisa-sisa toksin yang terperap dalam tubuh untuk jangka masa yang panjang akan menyebabkan gangguan metabolisme, mempengaruhi kelakuan, sistem imun yang lemah dan boleh mendorong kepada pelbagai penyakit. Bahan toksik seperti rokok, pencemaran alam, bahan kimia penyebab kanser, bahan pengawet, baja kimia, merkuri dan sisa buangan kilang apabila masuk kedalam tubuh manusia, ia akan tersimpan didalam tisu-tisu dan sel seluruh tubuh termasuk otak selamanya selagi ia tidak disingkirkan!

2. Mencegah dari penyakit kronik

Bahan-bahan toksik dari alam sekitar adalah antara punca yang menyebabkan pelbagai jenis kanser, penyakit saraf, penyakit jantung, strok dan banyak lagi. Tubuh manusia telah dicipta lengkap dengan fungsi detoks, namun disebabkan bebanan yang berlebihan ia mungkin terganggu. Detoks bukan sahaja membantu tubuh untuk membuang sisa-sisa toksin malah membantu tubuh untuk berfungsi secara semulajadi lebih lebih lancar.

3. Memperbaiki fungsi sistem imun

Fungsi imun yang tidak baik akan menyebabkan kita sentiasa mudah dapat demam dan jangkitan selsema, sekaligus akan mempengaruhi kualiti hidup dan produktiviti. Detoks boleh membantu menguatkan fungsi sistem imun dan melawan jangkitan.

4. Mengurangkan berat badan 

Bahaya bahan toksin ialah ia boleh tersimpan dalam sel-sel tubuh. Maka fungsi semulajadi tubuh untuk membakar lemak akan terganggu. Ini lah yang menyebabkan kegemukan yang menjadi faktor kepada penyakit jantung, tekanan darah tinggi dan sebagainya. Detoks akan menyingkirkan toksin dari sel-sel tubuh dan meningkatkan metabolisme.

5. Memperlahankan proses penuaan

Ramai orang sekarang usia masih muda tapi nampak lebih tua kan? Sebab banyak toksin la tu. Detoks akan menyingkirkan radikal bebas dan logam berat seperti merkuri yang merupakan antara faktor penuaan sebelum waktunya. Detoks bantu meningkatkan penyerapan nutrien termasuk antioksidan dan vitamin.

6. Memperbaiki mutu kehidupan

Tubuh yang sarat dengan toksin tidak akan dapat berfungsi dengan baik. Detoks boleh mengurangkan tekanan perasaan, mengatasi masalah kesihatan malah boleh memperbaiki daya ingatan dan fokus.

7. Meningkatkan tenaga

Detoks membantu kita untuk tidur dengan lebih berkualiti. Oleh itu sekaligus dapat meningkatkan tenaga dari segi emosi, mental dan fizikal.

8. Mencantikkan kulit

Lambakan toksin akan menyebabkan kulit bermasalah seperti kusam, jerawat dan ekzema. Detoks akan membantu mengatasi jerawat, menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri malah boleh bantu kuatkan kuku dan rambut.

9. Mental dan emosi lebih sihat

Tubuh yang sihat turut mempengaruhi mental dan emosi. Mental dan emosi yang sihat boleh membantu kita membuat keputusan dengan lebih bijak, menganalisis dengan lebih tepat dan lebih berfikiran terbuka.

10. Mengembalikan keseimbangan sistem tubuh

Sistem penghadaman, sistem saraf dan sistem hormon adalah berkait antara satu sama lain bagi memastikan tubuh dapat berfungsi dengan sempurna dan mencapai kesihatan yang optimum. Jika tubuh penuh dengan toksin, sistem-sistem ini tidak dapat berfungsi dengan baik lalu menyebabkan masalah kesihatan. Detoks membantu mengembalikan keseimbangan sistem tubuh dan membolehkan ia berfungsi dengan baik semula.


Tu lah dia 10 sebab mengapa tubuh kita perlu detoks. Detoks adalah sangat penting untuk penjagaan kesihatan dan kecantikan. Cara untuk detoks ada banyak, jom semak:

cara untuk detoks

  1. Banyakkan pengambilan serat
  2. Amalkan pengambilan vitamin c. Vitamin boleh merangsang penghasilan glutathione iaitu sejenis komponen hati yang berfungsi menyingkirkan toksin.
  3. Minum air sekurang-kurangnya 3L setiap hari.
  4. Detoks peparu ~ tarik nafas sedalam yang boleh bagi membenarkan oksigen masuk kedalam sistem sepenuhnya.
  5. Elakkan stress
  6. Lakukan sauna bagi merangsang detoks melalui peluh
  7. Bersenam


Selain dari mengamalkan cara untuk detoks seperti diatas, saya sangat syorkan anda untuk mengamalkan vitamin untuk detoks Shaklee supaya proses detoks dapat berjalan dengan lebih mudah dan optimum.

set detoks shaklee


Alfalfa Complex membantu melancarkan proses penghadaman. Ia juga sangat berkesan untuk mengatasi masalah bau badan, sembelit, sakit-sakit badan dan jerawat. 

DTX Complex khusus untuk memperbaiki fungsi organ hati. Sangat disyorkan untuk mereka yang mengalami masalah kolesterol, masalah hati, perokok dan mereka yang gemarkan makanan segera. 

Garlic Complex juga boleh bertindak sebagai antibiotik semulajadi selain sangat bagus untuk jantung sihat. Ia melancarkan aliran darah keseluruh tubuh dan membantu detoksifikasi dengan berkesan.


Sekiranya anda sedang mengalami masalah kesihatan atau masalah kulit, cuba mulakan dengan detoks. Detoks tak semestinya untuk orang yang nak kurus je. Detoks adalah kunci kepada hampir semua masalah kesihatan. Pernah terfikir mengapa badan tak kurus-kurus, jerawat tak pernah nak hilang, kulit sentiasa kusam walaupun dah jenuh bersenam, sudah berkoyan-koyan telan suplemen kurus dan sudah makan vitamin Shaklee berminggu-minggu? Bukan sebab vitamin yang tak berkesan tapi sebab tubuh yang tidak mampu menyerap nutrien akibat terlampau banyak lambakan sisa-sisa toksin.

Jom mulakan regim detoks anda hari ini!

Bagaimana nak dapatkan vitamin untuk detoks supaya dapat membantu proses detoks dengan lebih optimum? Dengan hanya RM266.85 termasuk pos anda akan mendapat kesihatan dan kecantikan yang menyeluruh. Inshaa Allah. Untuk order sila klik pada butang ORDER berikut

 Klik untuk order

Atau boleh dapatkannya dari saya. berserta konsultasi dan nasihat cara makan secara eksklusif. Sila hubungi saya ditalian berikut

pengedar shaklee yang terlatih

No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana