Mengatasi masalah tumit kasar dan merekah yang hodoh dengan mudah

Jana tau ramai yang ingin mengatasi masalah tumit kasar dan merekah yang hodoh dengan cara yang paling mudah dan selamat tapi cepat kan? Losen biasa kat pasaran ada yang tak berkesan pun, wangi je lebih. Ada pulak tu jenis yang kikir kulit tumit yang kasar macam nak licinkan permukaan kayu. Ada sapa-sapa penah try?

Kalu anda nak tau, ada cara untuk mengatasi masalah tumit kasar dan merekah yang hodoh dengan cara yang paling mudah dan selamat. Memang terbukti berkesan sebab jana sendiri dah pernah guna dan berjaya mengatasi masalah tumit kasar dan merekah. Bukan jana sorang ye tapi ramai dah yang bagitau benda sama bahawa losen ini mampu melembutkan tumit yang kering dan kasar serta mengatasi kerekahan.

tumit kasar dan pecah-pecah


Punca utama tumit yang kasar dan pecah terjadi adalah kerana kekurangan kelembapan. Ditambah pula dengan aktiviti seharian seperti banyak berjalan dan berdiri, penggunaan tapak kasut atau selipar yang keras tumit akan menjadi kasar dan merekah. Pertambahan berat badan juga menjadi punca tumit jadi kasar dan merekah.

Tumit yang kering dan merekah memanglah takkan membahayakan kesihatan hingga boleh membawa maut namun, selain dari mengganggu pandangan mata jika tak dirawat dengan segera akan menyebabkan keadaan yang lebih teruk iaitu pecah-pecah, berdarah dan menyakitkan. Bila keadaan dah teruk maka makin susah lah untuk mengatasi masalah tumit kering dan merekah yang dialami.

Untuk mengatasi masalah tumit kasar dan merekah ada beberapa cara iaitu:
  • Pastikan minum air sekurang-kurangnya 3L setiap hari.
  • Amalkan pengambilan protin dan kolagen.
  • Pakai kasut atau selipar yang bersesuaian dan lembut pada kaki.
  • Kawal berat badan ideal
  • Sapu losen pada tumit secara konsisten sebelum tidur

Hokey, cakap pasal losen. 
Losen yang jana dah tau berupaya mengatasi masalah tumit kasar dan merekah ni adalah losen yang sama boleh digunakan untuk mengatasi masalah ruam, gatal akibat gigitan serangga malah dapat mengatasi masalah celah jari kaki yang berair dan gatal. Sebab tu ia digelar krim serbaguna. Baby dan kanak-kanak pun boleh guna tau.


tumit kasar dan pecah-pecah


Krim serbaguna HERBAL BLEND Shaklee berkesan untuk mengatasi masalah tuumit kasar dan merekah. Bukan tumit je malah kulit kasar bahagian-bahagian lain seperti siku, lutut dan tapak kaki.

Istimewanya Herbal Blend ialah ia 100% bebas paraben, steroid dan bahan-bahan kimia berbahaya lain. Pernah tengok losen yang ada tarikh 'best before'? Herbal Blend ada. Ini menunjukkan Herbal Blend tidak mengandungi pengawet. Selain tu, berikut adalah keistimewaan Herbal Blend Shaklee:
  • Beri kesan yang melegakan. Sebab tu bayi dan kanak-kanak suka.
  • Ada ujian klinikal yang membuktikan keberkesanan Herbal Blend terhadap kulit kasar. Losen lain hado?
  • Kesejukan mentol dan tidak melekit. 
  • Dibuat daripada ekstrak tulen herba-herba semulajadi yang menyegarkan seperti sage, horse chestnut, yarrow dan rosemarry

atasi tumit pecah dan merekah


Untuk kesejahteraan keluarga jana sangat mencadangkan setiap rumah mesti ada sekurang-kurangnya 1 tiub Herbal Blend Shaklee dalam satu masa. Rumah jana sendiri ada 3 tiub sebab mak boleh guna untuk mengatasi masalah tumit kasar dan merekah, abah dan anak-anak boleh guna untuk atasi gatal-gatal akibat gigitan serangga dan ruam, manakala nenek boleh guna Herbal Blend untuk masalah kulit kering..

Harga Herbal Blend Shaklee hanya RM27.00 sahaja.
Untuk dapatkannya jemput hubungi jana ditalian berikut

tumit kasar dan pecah-pecah






No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...