Merawat ulser mulut tanpa rasa pedih dan cegah berulang

Jana ingat lagi, dulu-dulu masa sekolah selalu jugak kena ulser mulut. Masa tu kalu nak hilangkan ulser mulut mak tolong potong kulit delima pastu tempek kat tempat kejadian, fuh boleh tahan pedihnya. Tapi berkesan tau, sekejap je hilang ulser mulut ni. Pastu kadang-kadang kalu takde buah delima, letak garam. Pun berkerut muka menahan pedih. Dalam 2-3 hari menahan sengsara baru hilang ulser mulut tu. Hilang sungguh selera makan time tu.

hilangkan ulser mulut


Masa tu dengar je pasal ulser mulut memang jana cukup gerun. Kalu tak rawat, sakit.. kalu rawat, pun sakit jugak. Tapi sekarang jana tak risau dah kalu kena ulser mulut sebab jana ada cara untuk merawat ulser mulut tanpa rasa pedih malah boleh cegah ulser mulut dari berlarutan.

Kalu kat sesetengah tempat ulser mulut turut dikenali sebagai mata ikan. Kalu kat kampung jana ulser mulut dipanggil 'nepuh mulut'.


Punca ulser mulut ialah:

  • Tindakbalas tubuh terhadap jangkitan bakteria, virus atau fungus.
  • Kecederaan mulut akibat tergigit, terkena dawai ortodontik dan sebagainya.
  • Rawatan sinar-x atau ubat kimia khas (kemoterapi) pada pesakit kanser.
  • Akibat penggunaan steroid dan ubat-ubatan yang berpanjangan
  • Cuaca panas dan kurang minum air.
  • Lemah daya pertahanan tubuh.
  • Stress dan kurang tidur.
  • Tubuh kekurangan zat nutrisi seperti vitamin b6, b12, asid folik, vitamin c dan zat besi.

hilangkan ulser mulut mata ikan


Ulser mulut biasanya berlarutan 3-7 hari bergantung pada daya tahan tubuh dan cara yang digunakan untuk hilangkan ulser mulut. Yang penting, pastikan kebersihan mulut sentiasa dijaga bagi menghalang aktiviti bakteria, pengambilan air dan nutrisi yang sentiasa mencukupi.

Cara-cara lain yang boleh digunakan untuk merawat ulser mulut ialah dengan sapu madu, atau marjerin pada tempat ulser tersebut. Cara ni boleh merawat ulser mulut tanpa menyakitkan. Ada juga krim untuk hilangkan ulser mulut yang boleh didapati dari farmasi.

Jika ulser mulut terjadi dengan kerap, mencegahnya adalah lebih baik dari merawat. Vitamin Shaklee yang boleh merawat ulser mulut tanpa rasa pedih dan cegah dari berulang ialah Vita-C Plus. 

Vita-c Plus bantu cepatkan pemulihan membran mukosa mulut dan tingkatkan daya tahan tubuh.


vitamin untuk ulser mulut


Pastu bila kita amal makan vitamin, automatik kita akan minum air kosong dengan banyak. So, dah la ulser mulut cepat hilang, dapat juga mencegah ulser mulut dari berulang. Disamping tu, dapat juga efek kulit cantik, tahap stress menurun dan lain-lain.

Baca juga vitamin untuk atasi insomnia

Jangan biarkan ulser mulut mengganggu kualiti hidup anda. Jom dapatkan Vita-C Plus hari ni dan rawat ulser mulut tanpa rasa pedih dan cegah ulser mulut dari berulang.

Harga Vita-C Plus 180bj rm92.50
Harga belum termasuk pos

Untuk terus order, sila klik pada butang order berikut. Penghantaran mengambil masa 1-3 hari bekerja.



Untuk maklumat lanjut jemput ihubungi jana ditalian berikut. Setiap pembelian dengan jana akan disertakan nasihat cara makan dan konsultasi percuma sepanjang penggunaan vitamin.

pengedar shaklee machang



Comments

Popular posts from this blog

Khas untuk peminat petai: cara buat jeruk petai yang mudah

Hilangkan bengkak susu. 7 petua orang-orang lama dan moden

Khasiat Bawang Putih untuk Kesihatan Seksual Lelaki

11 Tanda-tanda anak ada masalah cacing

7 punca luka pembedahan czer berair, bernanah dan lambat sembuh

HILANGKAN PANAU & CEGAH DARI BERULANG

Cara kecilkan liang pori dengan berkesan

6 CARA BERKESAN UNTUK KURANGKAN LOYA DAN MUNTAH KETIKA MENGANDUNG

Mengidam cendol dan pasembor bawa kami cuti-cuti ke Alor Star dan Pulau Pinang

5 tanda penapis buah pinggang bocor

Facebook Inspirasi Sihat Semulajadi