Kenapa saya pilih produk organik

🌼Produk organik🌼

Teringat masa duk rumah sewa kat sentul. Zaman rumah bujang.. Sebelah jemuran k.jana tanam pokok serai & pokok limau purut dlm pasu. Mula2 pokok tu hidup segar. Tapi tak lama lepas tu mcm tetiba ia layu dan mati.

Rupanya, setiap kali jemur kain housemate k.jana siram pokok2 tu dengan air lebihan basuhan kain.

Tapi k.jana tak marah pun sebab k.jana tau niat dia baik nak tolong siram.  

Masa tu baru k.jana sedar, betapa 'keras'nya bahan kimia dalam sabun basuh kain tu & produk2 pencuci harian kita hingga pokok pun boleh mati.

Secara teknikal produk2 shaklee takde paraben, SLS, triclosan, phthalates & mcm2 lg lah bhn kmia bahaya. Takde bahan2 yg diharamkan, takde lemak trans, takde perasa tiruan. Shaklee xguna haiwan sbg bhn ujian. Malah pembungkusan pun selamat & bebas bhn toksik.

Mula dari vitamin organik Shaklee, perlahan2 k.jana bertukar kpd set skincare organik Nutriwhite, pastu bhn pencuci rumah Basic-H & pelembut kain Get Clean. 

Ni shampoo organik yg k.jana guna, utk rambut kelemumur, Prosante. Ada juga untuk rambut gugur tau..Sgt lembut & ringan. Takde bau yg fancy2, tak bertoksik. Yg penting, 200% puas hati 💖💖💖



Jom lah kita pakat2 jaga kelestarian alam sekitar bermula sekarang demi generasi akan datang. Sayangi bumi.

#liveamazing
#shakleeeffect
#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#greatsid
#emeraldswift


1 comment:

  1. Yup..LeYa pun memang pakai produk organik juga...

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...