Thursday, 4 January 2018

# Kesan Sampingan

Ada kesan sampingan jika berhenti makan vitamin shaklee?

Ada yang tanya jana,
"Boleh ke berhenti makan vitamin shaklee ni?"
"Bila dah berhenti makan shaklee ni, masalah tu akan datang semula ke?"
"Ada kesan sampingan ke?"

kesan sampingan shaklee


Nak mudah faham, jana guna konsep gosok gigi.

"Sebelum gosok gigi, banyak taik gigi. Mulut berbau air liur basi. 
Semasa gosok gigi, keluar buih2. Semua sisa-sisa makanan pun keluar. 
Selepas gosok gigi. Gigi pun bersih. Bau nafas segar. So tiada lagi masalah taik gigi dan mulut berbau"

Adakah lepas tu tak payah gosok gigi dah sampai bila-bila?

Sudah tentu harus gosok lagi. Kalu nak gigi betul-betul bersih dan sihat, sehari kena gosok 2-3 kali. Setiap hari sampai bila-bila. Betul?

Bayangkan jika berhenti gosok gigi?

Macam tu jugak bila makan vitamin.

Ambil contoh masalah kulit berkedut, kusam dan berminyak. Sebelum makan vitamin Vivix, Collagen Powder, GLA Complex dan Vita C badan kita kekurangan nutrien, kurang antioksidan, takde kolagen, sel-sel tak sihat dan tak mampu biogenesis secara optimum atas faktor usia, stress, serangan radikal bebas dan macam-macam lagi.

Bila dah makan vitamin, tubuh cukup segala keperluan yang diperlukan iaitu kolagen, antioksidan, nutrien. Maka sel-sel tubuh sihat dan awet muda. Hasilnya kulit cerah berseri dan cantik.

Badan kita memang nak pakai semua tu setiap hari supaya dapat berfungsi secara optimum.

Tetapi apabila berhenti makan vitamin, lama-kelamaan tubuh kembali kepada keadaan asal. Tubuh kembali kekurangan nutrien, kolagen, antioksidan dan sel-sel kembali lemah. Ini bukan kesan sampingan tetapi badan dah kembali kepada keadaan asal.

Kesimpulannya, TIADA KESAN SAMPINGAN.

Bukan tak boleh berhenti makan vitamin Shaklee. Boleh aje. Tapi bila makan vitamin kulit jadi cantik, badan sihat dan bertenaga, kenapa nak berhenti?

Bila dah serasi kenapa nak berhenti?

Ada yang jawab. Sebab takut efek buah pinggang.

Betul. Ini adalah realiti buah pinggang boleh rosak jika
  • Overdose makan vitamin  untuk jangka masa panjang.
  • Tabiat tak suka minum/kurang minum air kosong.
  • Amalkan vitamin sintetik atau mengandungi bahan-bahan terlarang.
Buah pinggang juga boleh rosak akibat pengambilan lemak tepu, gula dan garam yang berlebihan.



Sebab tu kalau nak makan vitamin, sila pilih vitamin sebenar. Jauhi vitamin sintetik.

Ni ceklist sebelum beli vitamin atau suplemen di pasaran. Cukup 3 tick baru beli. Jika tak cukup 3 tick jangan beli. Jadilah pengguna yang bijak.

stop makan vitamin shaklee


Jika anda nak tau vitamin sebenar, jana sangat syorkan vitamin Shaklee. Ini fakta:
  • Lebih 300juta USD telah dilaburkan dalam R&D demi memastikan penghasilan produk yang berkualiti tinggi.
  • 250 jurnal kajian saintifik.
  • Lebih 20 tahun landmark study yang menguji keberkesanan dan keselamatan produk pada pengguna
  • Lebih 100 jurnal penyelidikan saintifik.

Ini menunjukkan komitmen Shaklee dalam penyelidikan dan pembangunan produk untuk pastikan keberkesanan produk.


berhenti makan vitamin ada kesan



Nak makan vitamin?
Pilih vitamin Shaklee. Jangan risau. Shaklee menekankan 3 perkara iaitu:
  1. Sentiasa selamat
  2. Sentiasa berkesan
  3. Sentiasa mesra alam
Dah makan ubat, masih kena makan vitamin? Ye, kena makan. Bagi sesetengah keadaan, doktor hanya akan beri ubat tahan sakit. Bertujuan untuk meredakan rasa sakit. Contohnya kes patah tulang, selepas bersalin, migrain, kecederaan.

Vitamin bantu melengkapkan keperluan harian untuk jaga kesihatan, kuatkan sistem pertahanan, cepatkan proses penyembuhan dan tingkat prestasi kesihatan kita.

Entry ini bertujuan untuk membantu pengguna tambah ilmu pengetahuan tentang vitamin. Elak dari salah faham atau salah maklumat. Semoga bermanfaat.

Berminat nak order vitamin Shaklee?
Order terus dari Shaklee dengan hanya klik pada butang berikut.



Atau boleh order dengan cara mudah berikut. Kedua-dua cara pembelian melayakkan konsultasi eksklusif termasuk nasihat cara makan vitamin yang berkesan.





Nak beli Shaklee dengan harga ahli?
ATAU
Berminat nak jana pendapatan sampingan
dengan modal rendah & bimbingan penuh?

Follow Instragram Jana_Hazana