Saturday, 14 April 2018

# Alergi # Kulit Kering & Gatal

Masalah resdung sembuh cepat dengan petua moden

Camana nak tau kita ada masalah resdung? Pagi-pagi bersin berulang kali. Hidung rasa tersumbat. Hingus meleleh-leleh. Bila bercakap suara sengau. Sok sek sok sek. Camtu lah tanda-tanda orang ada masalah resdung. Setiap pagi akan alami benda sama.

petua mujarab rawat resdung


Ada lagi. 

Mata, telinga, tekak, hidung rasa gatal-gatal hingga air mata mengalir dan mata jadi merah. Jana sendiri ada pengalaman masalah resdung. Jam 2 pagi tersedar dari tidur sebab rasa gatal merenyam belakang mata, serentak dengan gatal telinga dan hidung hingga air mata serta hingus mengalir deras macam orang menangis.




Orang ada masalah resdung juga selalunya:
  • Akan ada masalah jerawat. Tapi tak semua.
  • Sering sakit kepala
  • Alergik dengan seafood. Bila makan seafood, gatal merenyam menjadi-jadi.
  • Sensitif dengan habuk, debunga, bulu binatang
  • Deria bau kurang berfungsi
  • Tidur berdengkur
  • Mudah demam



Punca masalah resdung bukan disebabkan oleh ulat atau cacing dalam rongga hidung tapi disebabkan oleh bakteria ataupun kulat, jangkitan atau alahan pada dinding rongga hidung-telinga-tekak (sinus). Pencemaran alam sekitar serta sistem pertahanan tubuh lemah juga boleh menjadi punca masalah resdung.

Sistem pertahanan tubuh lemah adalah kaitan antara masalah resdung dengan masalah kulit seperti jerawat dan mudah demam.

Ada juga masalah resdung disebabkan oleh struktur fizikal pada rongga sinus.


merawat resdung


Secara normal rongga sinus akan kosong. Bila masalah resung sedang meradang, rongga sinus dipenuhi dengan mukus. Sebab tu pesakit resdung sering sakit kepala, sakit muka. Mukus yang berkumpul dalam rongga sinus lama-kelamaan akan menjadi tempat pembiakan kuman bakteria serta kulat.


Aktitivi menyelam dan berenang boleh menyumbang kepada masalah resdung sekiranya air terperangkap dalam rongga sinus.




Masalah resdung biasanya akan hilang dalam masa sebulan. Jika masalah resdung berlarutan hingga 4 bulan dan lebih, itu dikatakan masalah resdung kronik.

Masalah resdung kronik dibiarkan berlarutan boleh menyebabkan kemudaratan. Antara masalah lain yang boleh timbul ialah jangkitan nanah sekeliling mata, jangkitan tulang muka, memburukkan lagi keadaan asma, tonsil membengkak termasuk jangkitan telinga.





petua moden hilangkan masalah resdung



Ramai nak tahu tentang merawat masalah resdung sembuh cepat dengan cara moden ni. Sebab cara ini sangat mudah, selamat, berkesan.


Jana sendiri pun dah tiada lagi masalah resdung selepas guna cara ni. Setelah amalkan Vivix, Vita C, Bcomplex dan ESP masalah resdung jana dah hilang. Sangat mudah dan efektif. Selain masalah resdung dah hilang, jana juga dapat manfaat lain untuk kesihatan tubuh dan kulit cantik.


Antara pengguna yang telah berjaya mengatasi masalah resdung dengan Set Resdung Shaklee 

set resdung shaklee
Testimoni set resdung shaklee




testimoni shaklee resdung
Testimoni set resdung shaklee




set resdung shaklee
Testimoni set resdung shaklee




Kebaikan Set Resdung Shaklee antaranya:
  • Menguatkan sistem pertahanan tubuh untuk melawan pembiakan bakteria dan kulat.
  • Lengkap dengan antioksidan untuk melawan agen radikal bebas dari pencemaran persekitaran.
  • Mencegah keradangan 
  • Mengatasi masalah alergi
  • Merawat masalah jerawat bernanah
  • Baiki parut
  • Baiki masalah penghadaman
  • Atasi stress
  • Atasi masalah bau badan


Jika anda juga sedang mengalami masalah resdung, sembuhkannya cepat dengan petua orang moden ini. Jangan biarkan masalah resdung anda berlarutan hingga menjadi lebih kronik dan lebih sukar untuk dirawat.


Pertanyaan/order

===========================
Hubungi

Hazana Binti Hamzah (sid 908814)
Facebook : Jana Hazana
Instagram : Jana_Hazana

===========================




No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana