Saturday 11 August 2018

# Diabetes/Kencing Manis # Vivix

Kencing manis: Cara cepat turunkan bacaan gula dalam darah

Assalamualaikum. Semoga anda diberi kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan.

Penyakit kencing manis atau diabetes, jika dibiarkan tanpa rawatan serta kawalan yang betul akan menyebabkan kompilasi penyakit serta masalah kesihatan yang  kronik seperti kerosakan buah pinggang, katarak, hilang daya penglihatan, penyakit jantung, berisiko kehilangan anggota badan dan banyak lagi.

Sebab itu lah setiap pesakit kencing manis harus dapatkan rawatan dari hospital dan ikut arahan doktor. Tak boleh mengelat. Demi untuk kebaikan diri sendiri juga.


cara turunkan gula dalam darah diabetes


Jika anda bukan pesakit kencing manis tapi mempunyai ibubapa, datuk nenek atau keluarga terdekat dengan sejarah penyakit kencing manis, sila berwaspada. kerana anda juga ada risiko tinggi untuk turut menghidap penyakit kencing manis suatu hari nanti.



Fakta

Sudahkah anda tahu, Malaysia mempunyai kadar pesakit kencing manis  yang tertinggi di Asia?

Kira-kira 2.5 juta rakyat Malaysia berusia 18 tahun keatas menghidap penyakit kencing manis atau diabetes. Apa yang merisaukan, separuh daripada rakyat Malaysia tidak sedar mereka menghidapi kencing manis. 

Anda juga salah seorang dari 2.5 juta tersebut dan sedang bergelut untuk mengawal dan menurunkan bacaan paras gula dalam darah?



Punca bagaimana penyakit kencing manis terjadi

Kencing manis terjadi apabila bacaan paras gula dalam darah jadi tinggi dari paras sepatutnya.

Setiap makanan yang kita makan akan diuraikan kepada bentuk yang lebih kompleks seperti vitamin, mineral, glukosa (gula dalam darah) dan banyak lagi untuk digunakan sebagai tenaga untuk segala proses dalam tubuh kita dari hujung rambut hingga hujung kaki .

Glukosa merupakan sumber tenaga utama dan untuk menukar glukosa kepada tenaga. Dalam proses untuk menukar glukosa kepada tenaga, hormon insulin diperlukan 

Masalah berlaku apabila badan tak dapat hasilkan insulin yang mencukupi.

Apabila badan kekurangan insulin, atau badan mengalami kesukaran untuk menggunakan insulin yang dihasilkan maka glukosa tak dapat ditukarkan kepada tenaga. Maka glukosa akan kekal berada dalam darah. Bila keadaan ini berlarutan paras glukosa akan jadi makin tinggi.

Ini lah punca kepada penyakit kencing manis.




Punca badan tak dapat hasilkan hormon insulin
Ada 2 keadaan yang menyebabkan gangguan pada penghasilan hormon insulin.


1. Reaksi autoimun. 

Sistem imun tubuh sepatutnya berfungsi untuk melindungi kita dengan menyerang bendasing atau radikal bebas. Namun, berlaku kesilapan ia telah menyerang dan memusnahkan sel-sel organ pankreas iaitu 'kilang' hormon insulin lalu menyebabkan tubuh kekurangan hormon insulin. 

Boleh terjadi dikalangan kanak-kanak, atau usia muda.

Ini dikenali sebagai Diabetes Type 1.



2. Sel badan tak kenal/kurang sensitif terhadap insulin (insulin resistance). 

Gangguan hormon insulin (insulin resistance) ini berpunca dari faktor usia, faktor genetik, obesiti, tabiat suka makan makanan manis dan gaya hidup.

Sering terjadi dikalangan orang dewasa dan lebih berusia.

Ini dikenali sebagai Diabetes Type 2.



Cara cepat turunkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis.

1. Ikut arahan doktor yang merawat. Jika perlu ambil ubat, tolong patuh.


2. Berhenti mengambil gula putih samada dalam makanan mahupun minuman.

Gula putih adalah punca utama kepada penyakit kronik seperti kanser, tekanan darah tinggi termasuklah penyakit kencing manis.
Gula putih juga punca kita sukar kawal berat badan berlebihan.



3. Kawal pengambilan karbohidrat.

Sumber makanan yang tinggi kandungan karbohidrat adalah nasi putih, mee, roti putih, roti canai.

Ambil dalam kuantiti yang sedikit serta makan secara berjadual.


4. Banyakkan minum air kosong

Apabila kandungan glukosa tinggi dalam darah, buah pinggang terpaksa bekerja keras untuk menyingkirkannya dalam proses perkumuhan. Oleh itu tubuh perlukan banyak air bagi memastikan proses perkumuhan dapat dilakukan dengan baik.

Sebab tu lah, salah satu tanda penyakit kencing manis ialah pesakit sering berasa haus.





Resveratrol menurunkan paras gula dalam darah secara cepat dan efesien?

Terdapat kajian dilakukan keatas pesakit kencing manis menggunakan resveratrol menunjukkan resveratrol bertindak dengan lebih cepat dan konsisten selama 2 jam dengan mengurangkan glukosa darah secara signifikan berdasarkan dos yang diberi.



Bagaimana Vivix bertindak turunkan bacaan gula dalam darah dengan cepat  

Vivix mengandungi 10x ganda lebih hebat dari resveratrol. Ini kerana formula Vivix bukan sekadar resveratrol sahaja tapi turut digabung dengan polifenol.


vivix untuk turunkan gula dalam darah kencing manis



Vivix menurunkan bacaan gula dalam 4 tindakan:


1. Memperlahankan atau mengurangkan metabolic syndrom

Rintangan insulin adalah salah satu punca penyakit kencing manis dimana sel-sel tubuh tak kenal atau kurang sensitif terhadap insulin.

Resveratrol meningkatkan sensitiviti sel-sel tubuh terhadap insulin dengan memperlahankan atau mengurangkan metabolic syndrom yang juga menjadi punca penyakit kardiovaskular.



2. Mengawal kepekatan gula dalam darah

Bahan utama Vivix iaitu anggur muscadine mengandungi tinggi polifenol.

Salah satu fungsi polifenol melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah sekaligus mengelak pengumpulan gula yang tinggi.


3. Memperbaiki penglihatan dan mengelak kerosakan mata. Menyembuhkan luka dengan cepat

Polifenol anthocyanin dalam Vivix memperbaiki penglihatan dan mengelak kerosakan mata serta menyembuhkan luka dengan cepat.


4. Mencegah dan melambatkan pembentukan protin AGE

Protin AGE (Advanced glycation end products) terhasil dari protin dan gula berlebihan dalam badan yang boleh menyebabkan penuaan pramatang serta kerosakan sel seperti  artherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis.

Salah satu impak Vivix  terhadap mekanisma utama penuaan sel ialah memperlahankan pembentukan protin AGE.






Vivix juga bersifat tinggi antioksidan yang berfungsi melawan serta melindungi sel-sel dari kerosakan akibat serangan radikal bebas.


Pengambilan Vivix secara konsisten akan membantu pesakit kencing manis turunkan gula dalam darah dengan cepat dan berkesan.

Sebab itu lah Vivix amat disarankan sebagai salah satu jalan ikhtiar untuk mutu kesihatan pesakit kencing manis yang lebih baik.



Testimoni Vivix untuk turunkan gula dalam darah



vivix untuk diabetes shaklee


[KADAR KENCING MANIS TURUN SELEPAS 2 MINGGU AMALKAN VIVIX]
.

Assalamualaikum. Ini Maksu saya. Adik bongsu mak. Mak kata family mak memang ada kencing manis. Penyakit keturunan. Bila kena kencing manis confirm lah sangkut buah pinggang kan. Seram tahu tak. Hahaha.. kena prevent dari sekarang ni.
.

Bulan lepas melawat Cu, bila nak balik tu Cu kata nak beli Vivix. Untuk buah pinggang. 26/9/2016 hantar Vivix ke rumah Cu. Lepas explain semua terus gerak pegi kerja sebab dah lambat. 2 minggu lepas tu Whatsapp Cu balik nak followup OK ke tak makan Vivix tapi 25/10 baru Cu reply. Hahaha..
.

Alhamdulillah terkejut dan bersyukurnya kencing manis Cu turun dari 20 kepada 10. Belum lagi tahap normal but its going there. Syukuuurrr sangat. Itu selepas sebotol Vivix. Bila sendiri dah rasa bagusnya Vivix ni, mesti akan repeat nak Vivix lagi. And yes, Cu repeat her second Vivix! Bila hantar Vivix kat Cu 27/10/2016, Cu pun nampak lebih sihat, muka lebih ceria. Cu kata badan pun rasa sedap sihat. Siap boleh kejar-kejar dengan angsa.
.

Sejak kebelakangan ni Cu ada masalah untuk bertutur dengan baik. Cu tak sihat and tend to lost her vocabulary at times. Tapi bila jumpa Cu hari tu dah lancar sikit. Lebih baik dari sebelum ni. Sebelum ni baca dan promote Vivix membantu meningkatkan fungsi otak. Tapi sekarang dah nampak sendiri dan semakin yakin dengan Vivix. Dengan izin Allah, what Vivix did worth the price!
.

Is it my eyes playing trick or she does look younger?

#supermomshakleestory
#myvivixstory
#vivixse





Pengambilan Vivix bersama rawatan hospital sangat membantu untuk proses baikpulih yang optimum. Walaubagaimana pun bagi pesakit penyakit kronik dapatkan pendapat dari doktor yang merawat terlebih dahulu.


Shaklee Vivix mempunyai manfaat yang besar terhadap kesihatan keseluruhan.
  • Vivix mempunyai kajian klinikal diatas semua bahan yang digunakan. Bahan-bahan yang digunakan 100% semulajadi dan beyond organik.
  • Formula Vivix mempunyai patent pending yang menjadikan ia satu-satunya produk resveratrol polifenol di dunia.
  • Mempunyai landmark study yang menyokong keselamatan serta keberkesanannya terhadap pengguna.
Perlu juga diingat, setiap penyakit ada penawarnya dan dengan kuasa Allah jualah yang menyembuhkan segala penyakit.



Sekiranya anda sedang mencari jalan ikhtiar untuk masalah kencing manis, jom lah dapatkan Vivix dan bantu cepat turunkan bacaan gula dalam darah.

Sama juga jika anda berada dalam golongan berisiko tinggi untuk dapat kencing manis. Vivix bantu merendahkan dan melambatkan risiko penyakit kencing manis.





vivix untuk kencing manis diabetes


Sepanjang Ogos 2018 dapatkan Vivix dengan harga promosi.

Twinpack (2 botol Vivix) diskaun 5%

Atau

Dapatkan PERCUMA 1 botol Vivix dengan pembelian 6 botol Vivix dalam 1 resit.


Produk-produk Shaklee telah terbukti berkesan dalam memberi kehidupan yang lebih sihat, bertenaga dan muda pada tahap sellular. Buat lah pilihan yang tepat dengan memilih Vivix.



Order

===========================
Hubungi

Hazana Binti Hamzah (sid 908814)

Facebook : Jana Hazana
Instagram : Jana_Hazana

===========================


No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana