Wednesday 8 August 2018

# Alfalfa Complex # B-Complex

Set menyusu bantu susu pekat, baby kenyang. Lulus KKM

"Tak sangka sejak saya amalkan set ibu menyusu saya jadi macam ni." - Puan A.

Sapa yang amal Set Ibu Menyusu Shaklee dia mesti tau jadi macam mana kan?


Sebelum tu jana nak ucap tahniah buat semua mommies yang berusaha untuk terus menyusu anak walaupun banyak halangan datang menduga. Juga buat daddies yang beri support sepenuh hati untuk isteri tercinta.

Semoga mommies dan daddies terus mencuba dan tidak berputus asa demi menyediakan yang terbaik untuk anak.

Tahniah!

set menyusu breastfeeding shaklee


Sebelum jana explain lebih lanjut tentang set vitamin ibu menyusu ni, jom semak kebaikan-kebaikan penyusuan ibu terhadap bayi dan mommy
.

Kebaikan susu ibu untuk bayi antaranya:
  • Bayi mendapat makanan dan minuman yang paling berkhasiat didunia.
  • Bayi dapat manfaat kolostrum yang sangat kaya dengan antibodi, protin serta vitamin A & E.
  • Sangat mudah dihadam oleh perut bayi.
  • Kurangkan risiko mengalami alahan, jangkitan telinga, penyakit otot
  • Merangsang pembentukan otot muka, bentuk rahang yang lebih baik.
  • Elak masalah sembelit dan cirit birit



Kebaikan penyusuan bayi untuk ibu sebaik bayi lahir hingga umur 2 tahun:
  • Ibu dapat turunkan berat badan dengan cepat elak masalah obesiti
  • Dapat rangsang organ rahim untuk mengecut dengan lebih cepat
  • Bantu rendahkan risiko kanser payudara, kanser rahim, kanser ovari
  • Tingkat hormon prolaktin dan oksitosin yang bantu mommy rasa tenang.




Tapi kebanyakan dari kita sebagai ibu-ibu menyusu memang tak boleh elak dari mengalami situasi baby mengempeng lama sampai lenguh pinggang kita, susu nampak macam cair walaupun baby dah menyusu lama, bengkak susu, susu sikit tak cukup untuk buat EBM, asyik demam dan kulit nampak kusam.

Itu normal, you are not alone.

Ada cara yang boleh bantu mommies dari elak dan atasi masalah seperti diatas. Disini lah set vitamin untuk ibu menyusu Shaklee memainkan peranan.


Set Vitamin untuk ibu menyusu Shaklee

set menyusu shaklee


1. ESP

Mengandungi Isoflavone sangat membantu meningkatkan penghasilan susu badan. Isoflavone juga membantu melembapkan, menganjalkan, menggebukan kulit serta payudara mommy.

Selain itu, ESP bekalkan protin. Protin merupakan komponen penting dalam penghasilan susu ibu. Protin sangat baik untuk tumbesaran bayi, bekalkan tenaga tambahan untuk mommy serta bantu mommy mengawal berat serta bentuk badan.

Ibu menyusu perlukan protin 2 kali ganda berbanding ibu-ibu tak menyusu atau ibu hamil.


2. Vitalea

Multivitami jenama Shaklee merupakan multivitamin dari sumber semulajadi bebas dari sebarang pewarna dan perasa tiruan.

Vitalea lengkap dengan zat besi mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh orang dewasa terutamanya ibu-ibu menyusu.


3. BComplex 

Memastikan perkembangan saraf bayi yang sempurna. Juga memelihara kesihatan mulut, mata dan kulit.

BComplex turut mengandungi lengkap 8 kumpulan vitamin B termasuk asid folic yang berfungsi menghasilkan sel darah merah, meningkatkan tenaga dan bantu ibu mengatasi tekanan perasaan.



4. Vita C Plus

Vitamin c mengukuhkan sistem pertahanan badan mommy dan bayi. Ia juga merangsang penghasilan kolagen yang akan bantu menghasilkan kulit yang cantik dan sihat.



5. Alfalfa Complex

Milkbooster yang berfungsi meningkatkan penghasilan susu ibu. Berbeza dengan kebanyakan produk alfalfa di pasaran, Alfalfa Complex jenama Shaklee dihasilkan dari daun-daun alfalfa yang sudah matang. Ia sangat kaya dengan klorofil dan tinggi kandungan serat.

Alfalfa Complex juga membantu ibu-ibu memelihara kesihatan dalaman kewanitaan. Ia mengatasi masalah keputihan, bau badan serta tingkat kualiti seksual.


6. Omega Guard

Membekalkan Omega 3 tulen yang penting untuk perkembangan otak bayi dan memelihara mutu kesihatan otak mommy.

Omega Guard berupaya bantu mommy turunkan berat badan dengan cepat kerana ia membantu dalam mengawal selera makan, tingkat pembakaran lemak dan kawal paras kolesterol sihat.


7. Ostematrix

Bekalkan kalsium dan magnesium untuk perkembangan, kekuatan dan kesihatan otot, tulang serta gigi bayi dan mommy. 

Mommy yang tak cukup pengambilan kalsium dalam diet harian, akan cepat mengalami masalah gigi rapuh, osteoporosis serta kejang otot. Ini kerana kalsium yang tinggi diperlukan dalam penghasilan susu ibu. Jika tidak cukup supply dari diet harian, kalsium akan di serap dari tulang mommy.


8. Lecithin

Bantu atasi masalah bengkak susu. Lecithin bertindak melancarkan susu yang tersumbat dalam duktus payudara.



Set vitamin untuk ibu menyusu sangat lengkap dan sangat sesuai untuk diamalkan secara konsisten. Ia bebas dari bahan kimia berbahaya, tiada bahan pewarna dan perasa tiruan malah diperbuat dari 100% bahan semulajadi.

Set menyusu Shaklee bukan hanya boleh banyakkan susu badan, pekatkan susu tetapi turut beri kesan sampingan lain seperti

  • mencantikkan kulit
  • awet muda
  • badan bertenaga dan cergas
  • jarang demam dan terkena jangkitan



Jana sangat syorkan set vitamin untuk ibu menyusu ini. Ini kerana jana sendiri mengamalkannya. Ramai lagi ibu-ibu diluar sana yang turut mengamalkan set menyusu haklee dan mereka sangat berpuas hati.

Tiada ragu-ragu lagi.




TESTIMONI SET IBU MENYUSU SHAKLEE:

*     *     *


testimoni set menyusu shaklee



PUAN LIYANA UZIR
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua... :)

Saya Nurliyana binti Uzir. Berumur 31 tahun. Saya dah tau pasal Shaklee ni lama dah.. Lama tak lama la. Since saya menyusukan anak pertama lagi kira2 5 tahun dahulu. Tapi masa tu saya tak ambil peduli pun. saya buat tak tau je. Yang saya tau masa tu, Shaklee ni untuk ibu-ibu yang menyusukan. Suplemen untuk tambah susu.

.

Saya menyusukan Dani secara direct hanya 4 bulan. Sebab Dani mengalami confuse nipple. Dan saya tak berusaha nak cari solutionnya. Macam2 cara kan nak bagi anak tu direct feed balik.. Tapi saya buat tak kisah je. Ada susu adala.. Dia nak dia minum, kalau tak nak kita bagi susu FM je.

Saya tak cukup ilmu masa tu. Menyesal tak sudah sampai sekarang. Dan yang paling rasa bersalah bila saya tengah menyusukan Zara, si Dani tengok je. Pastu dia cakap dia nak. Saya terfikirkan apa yang Dani fikir. Mesti dia tertanya-tanya kenapa dulu dia tak macam adiknya. Arghhh, bersalah sangat! Maafkan mama sayang...

.

Bila mengandungkan anak kedua 2 tahun kemudian, hidayah saya tak sampai lagi untuk makan vitamin Shaklee ni. Tapi semangat nak menyusukan kembali tu berkobar-kobar. Hari-hari saya telek breastpump spectra 3 saya yang sempat pakai 3 bulan je masa Dani kecik dulu. Sampai lah bersalin.. saya kecewa sangat2 sebab susu saya setitik pun tak keluar. Frust! 3 hari takde susu.

Baby asyik menangis-nangis haus. Nurse kat hospital pun tak boleh buat apa. Terpaksa topup FM. Saya masa tu dah la sakit lepas bersalin. Tension lagi ngan susu tak keluar. Anak melalak plak lagi. Manala susu nak keluar kalau saya tension + stress kan..
.

Hari ketiga balik kampung, saya tuam n urut sikit. Barulah start meriah. Buang terus FM. Lepas sesi mengurut 3 hari, lagilah meriah. Berterusan alhamdulillah sampailah ke hari ini.

Masa berpantang, saya makan jamu kampung. Masa tu tak sampai lagi seru nak makan vitamin Shaklee. Sampaila si baby dah start meragam malam-malam. Menangis je. Asal tengah malam je menangis.

Saya try google kat internet nak cari punca baby menangis tengah malam. Reason yang logik, dia laparlah kan. But kerap kot saya bangun menyusukan dia, sampai saya penat letih bila siang esoknya. Yang jadi mangsa, si abang. Sian dia. Asyik kena marah..
.

Tak boleh jadi ni...
.

Saya google then terbaca pasal pengalaman2 ibu2 yang consume Shaklee ni. Saya baca baca dan baca. Dapat gaji terus saya order Set B Shaklee (Breastfeeding). Kebanyakan yang saya baca semua kata best sangat set ni. Masa tu niat saya makan Shaklee ni, nak banyakkan susu badan dan nak bagi susu yang bernutrisi untuk baby. Belajar dari pengalaman lepas. Stok EBM saya start kumpul masa seminggu sebelum baby sebulan.saya lagi teruja bila susu badan saya jadi pekat dan likat. Hahaha.. plus jadi warna kuning..

Saya google google lagi, cari perbezaan kenapa masa saya tak makan shaklee susu cair je. Banyak memang banyak. Tapi putih biasa je. Tapi bila makan shaklee, susu jadi pekat kuning likat. Haa ko! Yang lagi super duper best, baby dah tak meragam lagi malam-malam. Tido jadi lagi lena.. Mama dia pun dapat rehat secukupnya...
.

Tu bab susu..
.

Ada cerita lain. Pasal kulit muka.
.

Saya sendiri pun tak perasan. Sehinggalah suami sendiri yang memuji. Masa dia balik kampung untuk menjenguk saya ngan anak-anak, lepas salam2 semua, dia tenung saya dan cakap.. "Eh, mama makin putihlah." Saya senyum kembang kempis lah. Waktu tu saya menafikan lagi yang sebab kulit saya jadi bersih tu.. Sebab saya ingat hormon baru lepas bersalin kan. Sampai saya naik keje pun, ramai yang cakap, kulit dah makin cantiklah.. Berseri-seri ibu baru lepas bersalin ni. Baru saya sedar masa tu. Sebab saya baca baca dan baca pengalaman orang lain pasal shaklee ni.

Dalam set B ni ada Vit C dan Vit B. Ambil maklum yang Vitamin C amat penting untuk pembentukan kolagen, anti oksida dan menguatkan sel-sel. Vitamin B membantu sebagai penenang dan ianya membantu isteri, ibu dan wanita berkerjaya yang kurang rehat agar sentiasa bertenaga. Thats why, ibu-ibu yang nenyusukan yang mengambil set Breatsfeeding ni kelihatan berseri-seri..:)

.

Buktinya gambar kat attachment tadi. Gambar yang atas, masa Dani kecil lagi. Kusam comot kulit muka saya. Gambar bawah masa saya consume Shaklee time Zara ni, banyak khasiatnya. Beza kan? Di samping nak memperbanyakkan susu, baby sentiasa kenyang bila lepas menyusu, kulit muka juga makin berseri-seri malah baby pun dapat khasiatnya, bambam badan dia...
.

Yang penting, kena konsisten makan vitamin dan minum banyak air. Paling sikit 2 liter okay...
.

Pakej haaa... badan cergas, susu ibu banyak, baby sihat, kulit muka makin flawless... semuanya kerana Set Breastfeeding Shaklee. Tq Shaklee! Akhirnya terus sign up jadi ahli Shaklee... :)

Sekian. harap bermanfaat apa yang saya share kan ni.. :)


*     *     *



Set menyusu Shaklee adalah pelaburan yang sangat menguntungkan untuk kesihatan kedua-dua ibu serta bayi. Jika mommy ada masalah nak breastfeeding baby, tolong jangan cepat give up. Ikhtiar cari jalan penyelesaian. Kita support each other.

Set menyusu Shaklee sangat membantu jadikan susu pekat, baby cepat kenyang. Lulus KKM, ada pengesahan halal dari JAKIM. Tak perlu ragu-ragu.


Order

===========================
Hubungi

Hazana Binti Hamzah (sid 908814)
Facebook : Jana Hazana
Instagram : Jana_Hazana

===========================

set breastfeeding shaklee

No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana