Petua nenek supaya demam cepat kebah pada anak-anak

HazimHaziq jenis yang susah makan ubat. Sejak azali. Sejak kecik.

Dulu-dulu tiap kali diorang demam, selsema atau batuk berkahak.. part paling mencabar iman ialah bila nak suap ubat. Memang boleh mendatangksn stress tahap maximum tau. Sbb tu biasanya lepas diorang demam, mesti jana pulak yang sambung demam. 

Kemudian jana mula buka mata untuk rawatan alternatif. Bukan bomoh-bomoh atau syirik ye, tapi ke arah tradisional & semulajadi. Petua nenek-nenek yang digunakan sejak dulu supaya demam cepat kebah


anak demam cepat sembuh
Dedaun pada dahi tu iklan semata-mata ye... tak payah la tempek camtu..hehehe


Sekarang bila diorang demam;

1. Petua belah mak mertua. Rendam daun pokok kekabu + daun limau nipis + hirisan limau nipis. Ramas-ramas semua hingga lunyai dalam besen yang berisi air bersih. Tempek air tu kat badan & kepala anak. Sapu je jangan bagi kering air kat badan.

2. Petua belah mak. Rendam daun dan bunga pokok bunga cina. Sama jugak ramas-ramas dalam besen kecil berisi air dan tempek kat badan serta kepala anak.

Hasilnya, badan anak memang lebih cepat sejuk. Demam pun cepat kebah.

3. Boleh juga daun pokok bunga raya dan air asam jawa untuk demah badan anak. Inshaa Allah, nanti cepat kebah demam tu.

Tapi! Harus pastikan demam anak bukan jenis yang teruk, melarat, disertai dengan masalah lain. Jika ye sila dapatkan rawatan segera di hospital atau klinik berhampiran.


Bila batuk selsema dan berkahak lak, Omega Guard je lah penawarnya. Anak buleh tido lena sampai ke pagi. Tiada lagi dah adegan muntah-muntah sampai pagi sampai takde tempat nak tido!

Anak sembelit!? Campo je mealshakes dalam minuman diorang. Anak-anak pun cergas & cerdas je kat sekolah. 


anak demam cepat sembuh


Harga Set Imun Booster anak ni ialah RM275.35 termasuk postage ke seluruh semenanjung Malaysia. Sila klik pada butang Order berikut untuk terus order dengan pantas dari Shaklee. Nasihat cara makan dan konsultasi berkesan disediakan dengan setiap pembelian.



 Set Imun Booster Anak-anak


Sampai sekarang jana guna petua tu bila Hazim & Haziq demam, selsema batuk & sembelit. Alhamdulillah sihat walafiat 😍😍😍 Tapi sejak dah sekolah, cabarannya lebih kuat. Jana tambah Nutriferon pulak untuk kukuhkan lagi sistem imun mereka.

Vitamin-vitamin ni bukan setakat untuk kuatkan imun anak-anak, tapi turut membekalkan keperluan DHA, EPA & ALA yang sangat baik untuk kecerdasan otak, lengkap dengan zat & mineral untuk kecergasan fizikal anak-anak kita. Sebab tu ia sentiasa menjadi pilihan untuk mak-mak yang bijak dalam menguruskan perihal kesihatan anak-anak dan seisi keluarga.

11 Tanda Anak sedang mengalami kecacingan!

Jika ada persoalan mengenai vitamin-vitamin ni, jemput wassap jana ditalian berikut; 017-312 5484


Selamat mencuba !


No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...