Monday 13 January 2020

# Al-kisah # Jalan-jalan

Bawa Anak-Anak Main Kolam Di Tingkat 18. Ada Berani?

Jana jumpa port baik punya jika nak bawa anak-anak main kolam dan agak berbeza dari yang lain dalam negeri Kelantan ni.. Kolam outdoor yang best, bersih dan berada di tingkat 18. Ada berani?

Sambil main kolam, boleh layan view sawah padi yang mempesonakan tu. Syok kan..

Nama port baek tu adalah Hotel H Design, Tunjung Kota Bharu. Baru mula beroperasi tahun 2019.

Bagi yang datang bercuti ke Kota Bharu, boleh cuba hotel ni.. dekat sangat dengan dengan pasaraya G-Orange, RTC Tunjung dan Wakaf Che Yeh.


Kami datang masa cuti sekolah hujung tahun..musim tengkujuh. Sebab tu cuaca agak mendung. Main kolam pun sekejap je dah biru mulut sebab sejuk

Hotel sediakan 3 jenis kolam untuk pengunjung. Kolam untuk dewasa, untuk kanak-kanak dan untuk bayi (indoor). Masa kami datang, kolam untuk kanak-kanak sedang dalam maintenance jadi terpaksa la main kat kolam dewasa je.

Kolam kanak-kanak best sikit sebab nampak ada gelongsor.. mungkin kedalaman pun berbeza. Sayang betul anak-anak takde peluang nak main kat situ.

Untuk baby pula, ni jana intai dari luar je.. Guna kolam getah tu dan ada banyak bola-bola kecil warna-warni. Baby mesti suka punya.. mak-mak boleh pegang baby sambil bersila je.



Walaupun kolam dewasa, ada area cetek dan bertangga. Anak-anak main situ je.. 

Kat sini, pelampung dan pistol air macam dalam gambar atas disediakan oleh pihak hotel. Tapi kena sewa lah. RM3 sahaja per item. Setiap bilik dapat 2 item je. Macam tuala mandi tu lah..nak ambil kena tulis nama dan nombor bilik. Tapi tuala tu free je, tak payah sewa tau.



Coach kecik



Sambil berendam boleh layan pemandangan yang indah kat belakang tu...




Berlatar belakangkan sawah padi.. ni kalau datang musim padi menghijau atau musim menuai mesti cantik sangat



Sementara menunggu check out kat lobi hotel level 4








Bilik dia.. cun... kami dapat level 9.

Suka la dia datang hotel...




Sayangnya sarapan pagi jana lupa nak nak ambil gambar.. Biasalah bila dah jumpa makanan, fon dah simpan dalam beg. Tangan dah ready nak pegang pinggan cedok makanan..

Ada nasi kerabu, mee bandung, mee goreng, sosej, roti bakar dan beberapa pilihan lagi. Nasi kerabu dan mee bandung tersangat la sedap.. memang jana puji.

Ada rezeki, jana bagi review hotel lain atau port baek lain pulak ya


SEMOGA APA YANG JANA SHARE NI BERMANFAAT
TERIMA KASIH SUDI SINGGAH !!



No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana