Cara betul buang sisa racun serangga pada sayur & buah-buahan

Baru ni jana ada tengok rancangan discovery tentang parasit dalam tubuh manusia. Kisahnya seorang warga emas yang sihat tiba-tiba jatuh sakit teruk. Penyakit yang misteri sebab doktor tak dapat pastikan apa penyakit dia yang sebenarnya.

Bila komplikasi makin teruk, dia dirujuk kepada pakar. Rupa-rupanya penyakit tu berpunca dari parasit ganas yang berada dalam tubuh dia. Siasat punya siasat, parasit tu datangnya dari buah beri yang tak dibasuh bersih yang beliau makan di sebuah restoran. Buah beri tersebut diimport dari negara lain yang guna najis manusia sebagai baja!

Kat Malaysia ni takde la yang guna najis manusia rasanya..najis kambing, najis ayam ada la. Tapi najis jugak kan? Tak pun guna baja kimia. Racun serangga tu wajib lah.




Sebab tu kita wajib basuh sayur & buah sebersih-bersihnya. Tambah-tambah yg tak perlu dibuang kulit dan boleh dimakan macam tu seperti buah anggur, buah strawberi dan ulam-ulaman. 

Apabila sayuran & buahan tak dibasuh bersih, segala benda seperti najis, telur parasit & sisa bahan kimia yang melekat kat situ akan turut masuk ke dalam perut kita. Kalau takde efek segera pun, untuk jangka masa panjang tetap akan ada kesannya. Cuba fikirkan tentang kesihatan anak-anak kita.

Terbaik jika pilih sayur & buah organik. Konpem 100% tiada penggunaan racun & bahan kimia. Lebih selamat.

Tetapi, bagaimana jika sukar dapatkan sayuran & buahan organik? Jadi kita haruslah pastikan semua sayur dan buah tu dibasuh dengan betul dan selamat menggunakan pencuci serbaguna Basic H.

Pencuci basic H adalah pencuci serbaguna yang terbukti bebas bahan kimia & racun. Ia diperbuat dari kelapa dan jagung organik tau! Walaupun tiada dinyatakan pada botol, tapi berjuta sid seluruh dunia pakai Basic H ni buat basuh sayur2 & buah2. Ia selamat & berupaya buang segala racun, kotoran termasuk wax.

Berikut adalah cara basuh sayur & buah yang betul:

  1. Leraikan sayur atau buah dari tangkai & bersihkan helai demi helai. Gosok dengan lembut untuk tanggalkan kotoran kasar.
  2. Rendam seketika dlm air bersama air garam. Garam berupaya menuetralkan sisa bahan kimia. Sebagai alternatif jana guna pencuci serbaguna Basic H. Ini tujuan untuk tanggalkan kotoron mikro seperti telur parasit dan sisa bahan kimia secara lebih efektif.
  3. Keluarkan sayur & buah dari rendaman kemudian bilas dan toskan.


Siap. Mudah je kan? 
Dijamin lebih bersih, lebih selamat untuk dimakan seisi keluarga.




Boleh juga guna buat basuh telur. Faham-faham la kan kat kulit telur tu biasanya ada apa. Taik ayam. Jika tak dibasuh bersih, boleh menyebabkan keracunan salmonella. Bahaya tau. Terutamanya musim banjir ataupun jerebu, pastikan sayur2 & buah2 dibasuh bersih. Tambah-tambah penggemar ulam. Jangan sesekali basuh guna air banjir tau.

Mengapa seluruah rakyat Malaysia harus pilih Basic H?

Tahukan anda

  • Kebanyakan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap kedalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. 
  • Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. 
  • Bahan pelarut organik pula seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. 
  • Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. 
  • Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Pencuci serbaguna organik Basic H tidak mengandungi bahan-bahan diatas  mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain. Ciri-ciri Basic H adalah:

  • kepekatan yang tinggi - 16 oz membuat sehingga 48 gelen pembersih berkuasa apabila dicampur air.
  • Pembersih serbaguna dan berkuasa menghilangkan kotoran, gris, dan kotoran dari permukaan yang boleh dibasuh luaran dan dalaman.
  • tidak perlu bilasan, tiada sisa, formula bebas coretan
  • tiada toksik
  • biodegradasi
  • Ramuan semulajadi iaitu ekstrak kelapa dan jagung
  • biorosot
  • tanpa fosfat
  • bungkusan yang boleh dikitar semula
  • tanpa pewarna
  • selamat untuk sistem septik dan pembentungan



Sebab tu lah, Basic H adalah sangat sesuai dan amat disarankan untuk ibu-ibu hamil, mereka yang ada masalah ekzema atau alergi, asma dan mereka sensitif pada bahan kimia.

Harga sebotol Basic H hanyalah RM46.00 sebotol. 
Basic H adalah salah satu rangkaian Get Clean yang selamat, berkuasa, mesra alam dan bijak. Selain Basic H, rangkaian Get Clean turut membawakan Dish Wash Concentrate, Fresh Laundry Concentrate dan Soft Fabric Concentrate.

Klik pada butang Shaklee Esell berikut untuk order segera dari laman web rasmi Shaklee. Gst & postage akan dikira.





Mulai hari ini, jom kita semua amalkan cara betul dan selamat untuk bersihkan sayur-sayuran dan buah-buahan dirumah demi keselamatan dan kesihatan seisi keluarga.

Untuk maklumat lanjut, wassap Jana 017.312 5484


No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...