CARA SELAMAT & CEPAT TURUNKAN KOLESTEROL DENGAN BERKESAN

Amat merisaukan bila dapat tau paras kolesterol dalam darah yang agak tinggi kan? Ketahui cara selamat dan cepat untuk turunkan kolesterol dengan berkesan.

Kenapa perlu kawal paras kolesterol?
Paras kolesterol yang tinggi dalam darah adalah punca penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi, strok, diabetes dan serangan jantung. Tak semestinya orang-orang tua je yang perlu kawal dan turunkan kolesterol, orang-orang muda pun perlu jaga paras kolesterol dalam darah mereka tambah-tambah bagi mereka yang suka makan makanan berlemak.

Cuba tengok berapa jumlah kolesterol dalam setiap makanan kat bawah ni....Tahu tak? bagi mengekalkan kesihatan yang optimum kita hanya dibenarkan untuk mengambil tidak lebih 300mg kolesterol sahaja dalam sehari...


atasi kolesterol tinggi


Kolesterol ada 3 jenis iaitu jenis HDL, jenis LDL & Trigliserida
  • Kolesterol jenis LDL tu lah yang kita tak nak sebab ia membahayakan kesihatan. Ia boleh menempel pada salur arteri kita dan menimbun hingga salur arteri tu tersumbat menyebabkan suatu kejadian yang dipanggil 'artherosclerosis'. Bila dah tersumbat macamana darah nak mengalir kan? Itu lah yang menyebabkan tekanan darah tinggi, sakit jantung dan strok. Bahaya ni sebab dia tak bagi isyarat lampu merah ke oren ke..tup-tup terus tumbang..Nauzubillah...
  • Kolesterol jenis HDL adalah kolesterol baik yang berfungsi membawa keluar kolesterol LDL dari dalam salur darah ke hati untuk diproses dan disingkirkan. Lebih banyak kolesterol jenis HDL, lebih mudah untuk turunkan paras kolesterol jenis LDL dalam darah dan lebih mudah untuk mencegah penyakit darah tinggi, strok dan serangan jantung.
  • Trigliserida adalah sejenis lemak yang disimpan iaitu kalori yang tak digunakan dari makanan yang kita makan. Paras trigliserida yang tinggi disebabkan oleh berat badan berlebihan & obesiti, tidak aktif secara fizikal, merokok dan diet tinggi karbohidrat dan pengambilan alkohol. Mereka yang mempunyai tahap trigliserida yang tinggi akan turut mempunyai kolesterol LDL yang tinggi dan rendah kolesterol HDL.

Kolesterol tinggi dalam darah tidak semestinya dialami oleh mereka yang gemuk je, orang kurus pun boleh alaminya. Tanda-tanda paras kolesterol tinggi dalam darah ialah:
  • Sering mudah letih, penat dan mengantuk
  • Kebas-kebas pada kaki berikutan aliran darah yang kurang lancar
  • Timbul biji-biji putih disekitar mata, muka dan leher
  • Sering sakit kepala
  • Sering mengalami sakit dada iaitu 'angina' berikutan salur darah yang sempit dan halang aliran darah yang lancar.

Untuk turunkan paras kolesterol tinggi dalam darah, kita mesti mengamalkan pemakanan sihat dan gaya hidup sihat seperti:
  • Bersenam dengan kerap dan konsisten.
  • Kurangkan atau berhenti merokok.
  • Tingkat pengambilan serat, sayuran & buahan segar dan kurangkan pengambilan makanan tinggi karbohidrat, lemak dan gula
  • Kurangkan stress
  • Amalkan pengambilan suplemen 


Cara selamat dan cepat untuk turunkan kolesterol

shaklee untuk kolesterol


Set Vitamin Shaklee untuk kolesterol adalah cara selamat dan cepat untuk turunkan paras kolesterol tinggi dalam darah dengan berkesan tanpa risiko kesan sampingan buruk yang lain.

Vivix adalah suplemen resveratrol dari sumber semulajadi iaitu anggur muscadine, lobak ungu, elderberi dan knotweed jepun. Ia tinggi dengan anthocyanins iaitu antioksidan, vitamin A, B, C, asid amino, carotenoid, tannin dan rutin yang berkesan mengurangkan penyakit koronari jantung, dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL, mengawal tekanan darah tinggi malah boleh membantu menurunkan berat badan.

Baca: Testimoni Vivix untuk berhenti merokok
Baca: Manfaat Vivix untuk penyakit darah tinggi


testimoni rendahkan paras kolesterol
Testimoni #1

rendahkan paras kolesterol tinggi dalam darah
Testimoni #2

Shaklee Pyhtocol-ST dari sumber phytosterol iaitu sterol dan stanol dari tumbuhan. Phytosterol ni mempunyai struktur kimia yang sama dengan kolesterol. Oleh itu ia akan berebut untuk mendapatkan tempat di tapak serapan di bahagian usus. Bila tempat serapan tu dah dapat kat pyhtosterol, kolesterol takde peluang lagi dah untuk menyerap ke salur arteri..Hasilnya, paras kolesterol dalam darah kita akan sentiasa terkawal...

Baca: Apa itu Phytocol ST Shaklee

rendahkan bacaan kolestrol dalam darah


Omega Guard pula adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL..Ia berfungsi untuk membawa kolesterol LDL keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran.. Dengan kata lain, ia bantu membersihkan salur arteri dari endapan kolesterol LDL. Hasilnya, paras kolesterol dalam darah kita akan menurun dengan sihat...

Baca: 7 kebaikan Omega Guard buat kita menyesal tak ambil dari dulu

rendahkan paras kolesterol tinggi


Dengan penurunan 10% tahap kolesterol LDL sudah pun boleh menurunkan 20% risiko penyakit jantung. Bayangkan kalau dapat turunkan 50% tahap kolesterol LDL..bagus bukan??

Untuk kekal dengan bacaan paras kolesterol yang sihat, pastikan bacaan:
  • Jumlah kolesterol BAWAH 5
  • Kolesterol LDL BAWAH 3
  • Kolesterol HDL mesti LEBIH dari 1

Jom kawal dan turunkan kolesterol dalam darah anda dan insan-insan tersayang dengan segera dan nikmati hidup yang lebih berkualiti hari ini. Untuk mendapatkan Vivix, Phytocol-ST dan Omega Guard terus dari Shaklee, sila klik pada butang berikut (pembayaran melalui kad kredit & kad debit)

 Order Set Kolesterol Shaklee Online


Atau jemput hubungi jana untuk order, konsultasi, tip-tip dan nasihat cara makan yang berkesan untuk vitamin turunkan paras kolesterol.

atasi kolesterol tinggi


Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indoneis via POSLAJU & GDEX


No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...