Wednesday 20 August 2014

# Alfalfa Complex # Detoks

10 SEBAB MENGAPA DETOKS SANGAT PENTING UNTUK PENJAGAAN KESIHATAN DAN KECANTIKAN

Salah satu ciri-ciri orang yang ada masalah toksin ialah bila dia ambil sesuatu suplement untuk kurus atau cantikkan kulit, tempoh masa untuk nampak kesan itu sangat lama atau langsung takde apa-apa kesan malah ada yang masalah jadi lebih teruk. Ada juga yang lain diharapkan, lain pula hasilnya..Contohnya, bagi yang ada masalah jerawat, jerawat tumbuh makin galak...Bagi yang ada masalah berat badan, makin bertambah pulak berat badannya tu..

Toksin adalah bahan kimia atau racun yang terhasil dari makanan yang dimakan, air yang diminum, bahan kimia yang digunakan sepanjang proses penyediaan makanan malah juga terhasil dari udara yang kita sedut termasuk aktiviti merokok.

Toksin akan tersingkir secara semulajadi dari tubuh kita melalui pembuangan najis dan peluh..Tapi oleh sebab faktor usia dan terlalu banyak pendedahan terhadap toksin, tubuh kita juga adakalanya gagal untuk singkir toksin sepenuhnya dan toksin-toksin tersebut akan tersimpan dalam usus, sel-sel dan tisu diseluruh tubuh termasuk otak!

10 sebab mengapa perlu detoks

1. Membuang toksin dari dalam tubuh manusia. Apabila tubuh kita bersih dari toksin, tubuh akan lebih sihat dan dapat berfungsi dengan lebih baik. Tubuh yang menyimpan toksin lama kelamaan akan terganggu metabolisme, kelakuan, sistem imun dan mudah dapat penyakit..

2. Halang penyakit kronik seperti kanser, penyakit saraf, penyakit jantung dan sebagainya

3. Memperbaiki sistem imunisasi tubuh

4. Bantu kurangkan berat badan. Toksin boleh menganggu kebolehan tubuh untuk membakar lemak secara semulajadi.

5. Melambatkan proses penuaan. Radikal-radikal bebas dan bahan seperti merkuri menyebabkan tubuh cepat mengalami penuaan kerana ia menghalang penyerapan nutrien dan zat-zat dari makanan. Ia juga menggalakkan masalah seperti sakit-sakit sendi, keradangan, sembelit dan stress.

6. Membaikpulih kualiti hidup. Bebas toksin akan menyebabkan tiada masalah sakit kepala, masalah penghadaman, sukar tidur, tenaga malah memori juga semakin baik.

7. Tingkatkan tenaga mental dan fizikal. 

8. Mencantikkan kulit

9. Mental dan emosi lebih stabil

10. Sistem tubuh lebih seimbang. Sistem saraf, hormon dan penghadaman dapat berfungsi dengan lebih optimum dan dapat menjamin kesihatan tubuh.


Camana nak detoks?

set detoks shaklee


Shaklee ada set detoks yang berkesan untuk singkirkan toksin. Jika anda adalah seorang perokok aktif dan pasif tegar, atau pesakit yang telah mengambil ubat-ubatan secara berpanjangan amat disarankan amal set ini. Dengan kata lain, detoks mengembalikan keseimbangan dan membantu sistem tubuh berfungsi dengan baik. Cuci lah dalaman tubuh anda untuk kesihatan dan kesejahteraan.

Untuk maklumat lanjut atau order boleh hubungi saya disini



COD area; Taman Melati, Gombak, Sentul
Penghantaran ke seluruh Malaysia via POSLAJU & GDEX



No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana