Hilangkan batuk berkahak dan selsema pada anak

Bagi jana, nak hilangkan batuk berkahak pada anak ni agak susah kerana ada sesetengah kanak-kanak susah nak makan ubat. Contohnya sikembar Hazim dan Haziq, punyalah susah nak bagi makan ubat. Menangis-nangis, meronta-ronta last-last muntah..suap 5ml je, yang keluar balik 2 mangkuk kut..adoila..Orang Kelantan kata 'kena kerjung'...Tapi sejak kenal Shaklee sekarang dah senang, dengan izin Allah saya hilangkan batuk berkahak dan selsema pada anak-anak cuma dengan Omega Guard Shaklee. Biasanya malam-malam waktu tidur mesti ada adegan batuk dengan kuat pastu muntah dan mengelap tapi kalau bagi makan Omega Guard sebelum tidur, pasti diorang akan tidur lena sampai pagi..Kadang-kadang tu ada juga batuk, tapi sikit-sikit je takdelah sampai muntah.

Selain dari batuk yang berkahak yang meyayatkan hati, hidung yang berhingus juga agak merimaskan bagi saya. Kalau boleh taknak anak-anak mengalaminya lama-lama. Kesian...Takde mak yang sanggup biarkan anak-anak mereka mengalami masalah kesihatan macam ni kan?




Apa yang lebih dirisaukan, jika dibiarkan masalah batuk berkahak pada kanak-kanak berlarutan ia boleh menyebabkan masalah lain pula seperti lelah dan asma sebab kahak yang terkumpul dalam peparu dah jadi semakin pekat. Malah lebih teruk jika dijangkiti kuman, bakteria atau virus. Bila dah pekat, lagi susah nak keluar. Pada tahap sebegini kalau dibawa untuk dapatkan rawatan, biasanya doktor akan buat rawatan sedut kahak..

Bagi mak-mak yang nak hilangkan batuk berkahak pada anak-anak tanpa perlu membuat rawatan sedut kahak boleh berikan anak mereka Omega Guard. Jom tengok mengapa Omega Guard berkesan hilangkan batuk berkahak pada kanak-kanak.
  • Secara semulajadi bersifat anti-keradangan. Batuk menyebabkan keradangan terhadap peparu.
  • Tingkatkan sistem imun dan kesihatan peparu.
  • Mencairkan kahak
  • Asid lemak Omega-3 menghalang pembentukan leukotrienes dari asid arachidonic yang berperanan dalam menyebabkan asma. [sumber]



Pernah ada yang bertanyakan kepada saya macam mana nak bagi anak mereka makan Omega Guard ni. Maklumla, Omega Guard ni dalam bentuk kapsul so bukan semua kanak-kanak boleh telan atau kunyah macam tu je..Kalau nak tau , ada sesetengah kanak-kanak tu pantang jumpa Omega Guard ni sampai mak diorang kena sorok botol Omega Guard sebab jika dibiarkan, boleh habis sebotol tu dimakannya dalam satu masa. Suka sangat meletop dalam mulut dan sedap macam ikan katanya...aduhai..

Ni antara cara nak bagi anak-anak makan Omega Guard..
  • Cucuk dan titiskan ke dalam susu.
  • Cucuk dan campur dalam makanan kegemaran seperti sup dan bubur nasi.

Peringatan, faedah-faedah Omega Guard boleh hilang dalam suhu yang terlampau tinggi ye. So elakkan dari campur dalam minuman atau makanan yang masih panas. Campur dalam suhu yang suam takpe.

Kelebihan Omega Guard ni selain boleh hilangkan batuk berkahak dan selsema pada kanak-kanak, ia juga bantu tingkatkan kecergasan otak dan daya fokus..Ia juga bagus untuk kanak-kanak ADHD atau hiperaktif. Lain kali saya cerita tentang Omega Guard untuk atasi masalah ADHD ni ye...

Omega Guard ni hanya untuk kanak-kanak yang berusia 1 tahun dan keatas. Untuk bayi, boleh guna kaedah stim dan tepuk percussion untuk hilangkan batuk berkahak pada bayi. Kaedah stim ni mudah je, cara-caranya ialah;

Langkah 1: Didihkan air dan letak dalam bekas.

Langkah 2: Titiskan minyak bawang putih kedalam bekas air tadi. Bawang putih tu diketuk terlebih dahulu untuk aktifkan kandungan alisinnya dan campur dengan sedikit minyak masak.

Langkah 3: Letak bayi meniarap atas riba dengan muka mengadap wap-wap yang keluar dari bekas tadi.

Langkah 4: Tepuk sisi kiri dan kanan belakang bayi dengan tangan yang mencempung (teknik percussion). Cara ini juga sebenarnya membantu menenangkan bayi kerana biasanya bayi akan menangis.

Lakukan kaedah stim dan teknik percussion untuk selama 20 minit.




Tingkatkan sistem imun anak anda dan hilangkan batuk berkahak dan selsema pada anak-anak anda hari ini dengan Omega Guard. Pastikan anda memilih Omega Guard kerana ia adalah 99% minyak ikan dan tidak dicampur dengan minyak organ dalaman haiwan seperti hati. Anak-anak kita adalah masa depan kita..Berikanlah hanya yang terbaik untuk mereka.

Harga sebotol Omega Guard hanyalah RM136.00 sahaja

Bagaimana nak dapatkan Omega Guard? Anda boleh order terus dari Shaklee dengan klik pada butang order berikut




Atau anda boleh dapatkannya dari saya. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah. Sila hubungi saya ditalian berikut dan dapatkan konsultasi serta nasihat cara makan secara eksklusif.






1 comment:

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...