MENYESAL AKU MAKAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Tiap kali pandang cermin, tergerak dihati menyesal aku makan Collagen Powder Shaklee. Liang pori yang besar-besar, kulit kusam, tona tak sekata, kulit kasar di tapak tangan dan tumit kini semua tinggal kenangan. Menyesal aku makan Collagen Powder sekarang, tak makan dari dulu lagi. Dulu, banyak dah wang dilaburkan untuk produk kecantikan dan alat kosmetik tapi satu pun tak beri kepuasan sebagaimana Collagen Powder. Sekarang, tak perlu susah hati nak fikir tentang alat kosmetik lagi dah untuk tutup tanda-tanda penuaan tu. Cukup sekadar bedak bayi atau tanpa apa-apa makeup. Ada kawan bagitau masalah mata panda yang beliau hadapi juga telah hilang. Aduhai, patutnya dari dulu lagi aku makan Collagen Powder  ni. Tapi takpe, bak kata orang putih, better late than never kan?

Saya percaya ramai yang masih ragu-ragu Collagen Powder Shaklee berkesan ke? atau Collagen Powder Shaklee tak berkesan? Saya tahu ramai juga yang tak percaya akan testimoni-testimoni yang telah dikongsikan oleh pengguna Collagen Powder malah ada yang sangsi dengan gambar-gambar yang diambil sebelum dan selepas guna Collagen Powder Shaklee. Takpe, itu hak mereka yang penting kami semua telah berkongsi kisah benar tanpa ada sikit pun unsure tipu helah….


collagen powder berkesan ke


Apa itu kolagen

Kolagen merupakan sejenis protin yang menyokong sel-sel dan tisu dalam tubuh kita yang merangkumi 30% protin keseluruhan dalam tubuh manusia. Ia berfungsi:
  • memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan tulang
  • menstabilkan struktur kulit, melembap, menegang dan menganjalkan
  • mengawal metabolisme tubuh dengan mencerna secara enzimatik
  • melindungi tulang rawan pada sendi daripada tindakbalas enzim
  • menghasilkan kualiti rambut dan kuku yang lebih baik
  • melindungi organ, perut, hati, jantung, paru-paru, salur darah, sel dan otot

Kolagen terhasil secara semulajadi dalam tubuh manusia hingga usia 25 tahun. Bila usia makin meningkat, kolagen makin merosot. Apabila kolagen merosot, tanda-tanda penuaan seperti rambut gugur, liang pori membesar, kulit kasar, kusam dan kering, kulit berkedut dan menggelebeh, sakit sendi, otot kendur, ligamen mudah terkoyak mula muncul...Kita takkan sedar akan kemerosotan kolagen hinggalah kita berusia 35 tahun. Masa tu, dah ketara sangat kot tanda-tanda penuaan tu kan?

Pendek kata kolagen adalah sangat penting terhadap tubuh kita bukan sahaja untuk kecantikan malah untuk kesihatan juga.
  • 72% daripada kulit adalah kolagen
  • 80% daripada tulang adalah kolagen
  • Kornea mata adalah kolagen
Sekarang ni bersepah-sepah produk kolagen dipasaran. Mana satu yang terbaik yang boleh menjamin keberkesannya? Sebab tu pengetahuan tentang pemilihan kolagen juga sangat penting tau. Kolagen terdiri dari beberapa jenis iaitu jenis 1 yang merangkumi 90% daripada keperluan tubuh manusia dan jenis 2 yang bagus untuk tulang rawan sendi.


Collagen Powder Shaklee

Kolagen dari sumber sisik ikan merah laut dalam yang merupakan kolagen jenis 1. Mengapa sisik ikan merah? Menurut satu kajian, kolagen dari sumber ikan adalah yang terbaik dalam meningkatkan kandungan kolagen jenis 1. Sisik ikan merah digunakan kerana ia sangat berkualiti, elastik, tinggi daya kemampuan menahan kelembapan. Selain dari sisik ikan merah, kandungan Collagen Powder adalah:

collagen shaklee berkesan ke

  • Ekstrak biji benih Camelia ~ membantu lembapkan kulit dan tinggi antioksidan
  • Ekstrak Plaffia ~ sama macam Camelia..cumanya agak panas bagi bayi menyusu badan
  • Elastin dari kolagen ikan ~ untuk menganjalkan, menegang dan menggebukan kulit
  • Ekstrak kerang-kerangan ~ bagus untuk mata dan sendi. AWAS bagi sesiapa yang alah pada makanan laut kerana ia boleh mencetuskan alahan.
  • Lactobasilus Acidophilus ~ bakteria baik yang bagus untuk usus. Bagus untuk mereka yang ada masalah gastrik atau penghadaman
  • Vitamin C ~ dari ekstrak jagung untuk melawan radikal bebas dan membantu tubuh merangsang pembentukan kolagen secara semulajadi.
  • Vitamin B2 dan B6 ~ menghasilkan tenaga penting untuk pengeluaran kolagen dalam sel
  • Turut dilengkapi asid hidraulik untuk mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6L air. Sebab tu kesan utama pengambilan Collagen Powder adalah kulit yang lembap.

Kelebihan dan kebaikan Collagen Powder Shaklee

Saiz molekul yang sangat kecil iaitu hanya 1000dalton yang bersamaan dengan 3 molekul asid amino membolehkan ia menyerap dibahagian usus dengan optimum. Sebab tu ia mampu memberi kesan dengan sangat pantas. Biasanya dalam 3-4 sachet kita dah boleh nampak perbezaannya... Memang takkan menyesal makan Collagen Powder Shaklee ni...

kebaikan collagen powder shaklee


Amat disyorkan untuk mengambil Collagen Powder selama 8 minggu berturut-turut sebelum tidur bagi kesan awet muda yang terbaik. Ini kerana waktu tidur sel-sel tubuh aktif dibaiki atau diganti baru. Lepas tu untuk maintain boleh la amik selang sehari..

Bukan sebab saya ni pengedar Shaklee maka nak puji je Collagen Powder ni melambung-lambung Tapi sebab dengan kajian klinikal, dengan tahap keberkesanan, tahap selamatnya yang tinggi yang membuatkan saya mengesyorkan Collagen Powder tak kira lah anda lelaki atau perempuan.  Ramai pengguna tegar yang beli berkotak-kotak Collagen Powder setiap bulan ye untuk kesan awet muda dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Harganya pun sangat berbaloi setanding dengan kesannya.

Ingin mengetahui lebih lanjut dan berminat nak beli Collagen Powder? Anda boleh mendapatkannya dari saya. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah lagi profesional. Jemput hubungi saya ditalian berikut




No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...