Wednesday 10 January 2018

# Kecantikan # Kesihatan

Kenapa Omega Guard dikatakan suplemen minyak ikan terbaik di dunia

Ramai yang bertanyakan tentang suplemen minyak ikan ni. Ada yang tanya untuk otak bijak, ada yang tanya untuk sakit-sakit sendi, ada yang tanya untuk kuruskan badan. 

Ye lah, minyak ikan ni kan bekalkan omega 3 yang memberi banyak faedahnya untuk kesihatan kita.

Jika anda sedang mencari suplemen minyak ikan terbaik untuk dewasa dan kanak-kanak, jana sangat syorkan Omega Guard Shaklee. Omega Guard adalah suplemen minyak ikan. Kenapa Omega Guard dikatakan suplemen minyak ikan terbaik di dunia?


cara memilih minyak ikan yang bagus



Sebelum tu biar jana rungkai fungsi dan kebaikan minyak ikan dulu.

Minyak ikan adalah sumber asid lemak omega 3 (DHA dan EPA) yang sangat bagus untuk kesihatan sejagat. Omega 3 sangat penting namun tubuh kita tak dapat hasilkannya secara semulajadi. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. 

Selain minyak ikan, ada juga Omega 3 dari sumber tumbuhan. Namun begitu, Omega 3 dari asas tumbuhan tak dapat ditukarkan kepada DHA dan EPA secara berkesan oleh badan manusia.



Fungsi dan kebaikan Omega 3 untuk perkembangan otak


suplemen untuk otak


60% binaan otak manusia terdiri dari lemak. 20% darinya adalah DHA. DHA paling banyak terdapat pada neuron. Neuron adalah sel dalam sistem saraf yang bertanggungjawab menghantar signal ke seluruh tubuh. Sebab itu lah Omega 3 sangat penting untuk perkembangan otak manusia.

Ibu mengandung dan ibu menyusu amat disyorkan untuk mengambil omega 3 secara konsisten bagi memenuhi keperluan tumbesar janin dalam kandungan dan bayi yang menyusu.

Kajian ada menunjukkan, bayi dilahirkan oleh ibu yang mengambil omega 3 secara konsisten:
  • Mempunyai daya pemikiran (IQ) yang lebih tinggi.
  • Perkembangan daya kognitif dan daya fizikal yang lebih baik.
  • Mempunyai daya penglihatan yang lebih baik.
  • Mempunyai kemahiran komunikasi sosial yang lebih baik.
  • Kurang masalah kelakuan.
  • Mengurangkan risiko ADHD, autisme dan celebral palsy.
  • Mengurangkan risiko perkembangan terbantut

Omega 3 sangat berkesan dalam membantu masalah mudah lupa dan mengurangkan risiko Alzheimer.



Fungsi dan kebaikan Omega 3 untuk masalah kolesterol, penyakit jantung dan strok


shaklee omega 3


Punca utama kepada masalah kolesterol, penyakit serangan jantung dan strok adalah kolesterol LDL (low density lipoprotien cholesterol) dan paras trigleserida yang tinggi yang menyebabkan radang arteri (artherosclerosis).

Trigleserida adalah lebihan lemak, alkohol dan gula yang disimpan dalam sel-sel lemak seluruh tubuh.

Omega 3 meningkatkan kolesterol jenis HDL (kolesterol baik) yang akan merendahkan paras trigleserida sebanyak 15-30%. Selain merendahkan paras kolesterol jahat, Omega 3 juga boleh  mencegah pembekuan darah dalam pembuluh darah, mengatasi artherosclerosis, melancarkan peredaran darah dan mengekalkan tekanan darah unggul.

Pengambilan Omega 3 secara konsisten dapat merendahkan risiko serangan penyakit jantung dan strok.




Fungsi dan kebaikan Omega 3 untuk kurus dan perut kempis


omega guard untuk kurus


Omega 3 berupaya menggalakkan pembakaran lemak dalam tubuh.

Dalam satu kajian dimana subjek mengambil 2g Omega 3 selama 6 minggu. Hasilnya beliau telah kehilangan 0.9kg. Tanpa menukar diet dan melakukan sebarang senaman.

Omega 3 meningkatkan tahap sensitiviti sel-sel  tubuh terhadap insulin. Sel-sel tubuh yang sensitif terhadap insulin akan meminimumkan penyimpanan lemak yang diambil dari makanan.

Omega 3 juga mengurangkan selera makan dengan merangsang penghasilan hormon leptin. Hormon leptin dihasilkan dalam sel-sel lemak badan, bergerak melalui peredaran darah dan beri signal kepada otak.

Apabila otak mengesan paras hormon leptin yang tinggi, otak akan set tubuh cukup bekalan tenaga. Kesannya, selera makan normal. Mudah kenyang.

Jika tubuh kekurangan hormon leptin, otak fikir tubuh kita dalam keadaan kebuluran. Bimbang tubuh akan kekurangan tenaga maka otak akan hantar signal supaya rasa lebih lapar dan menyimpan lebih banyak lemak. Kesannya selera makan bertambah-tambah. Susah kenyang.

Oleh itu, jika anda merancang untuk kurus pastikan Omega 3 diambil secara konsisten.




Fungsi dan kebaikan Omega 3 untuk kecantikan kulit dan awet muda

Jurnal of Lipid Research (2005). Dalam satu penemuan, EPA berkesan menghalang penghasilan enzim yang boleh memusnahkan kolagen dalam tubuh manusia. Enzim tersebut dirangsang oleh sinaran UV.

Kemerosotan kolagen adalah punca kulit berkedut dan menggeleber.

EPA bersifat antioksidan dan antiradang. Ia berupaya memelihara dan melindungi kulit dari kerosakan akibat pancaran sinaran matahari dan membaiki semula tisu kulit yang rosak.

EPA melambatkan kesan penuaan pada kulit dengan
  • mengawal penghasilan minyak pada kulit
  • mengekalkan kelembapan kulit dan menghalang jerawat
  • menyeimbangkan asid lemak bawah kulit sekaligus mengurangkan kedutan halus.
  • Mencegah tanda-tanda penuaan pramatang.




Fungsi dan kebaikan Omega 3 untuk masalah sendi

Omega 3 mempunyai sifat antiradang. Ia membantu mengurangkan kesakitan dan sendi kaku (selalunya dihadapi apabila cuaca sejuk)

Omega 3 melambatkan degradasi tulang rawan sekaligus mengurangkan gejala penyakit sendi. Ia juga bertindak sebagai pelincir pada sendi yang melancarkan pergerakan


suplemen omega 3 untuk orang dewasa






Fungsi dan kebaikan Omega 3 untuk depression, gangguan mental

Kajian menunjukkan, penduduk Taiwan dan Jepun mempunyai purata pesakit mental yang 10 kali lebih rendah berbanding penduduk di Amerika Utara dan Eropah. Ini berikutan diet penduduk Taiwan dan Jepun yang tinggi dengan Omega 3 iaitu ikan.

Penyelidik dari Belgium yang menjalankan kajian di Antmep's University Hospital telah menemui, pesakit mental yang serius mempunyai paras Omega 3 yang sangat rendah berbanding pesakit mental tahap sederhana..

Kajian lain menunjukkan pengambilan omega 3 mengurangkan kekerapan perubahan mood dan kes berulang dikalangan pesakit skizofernia dan bipolar disorder.

Pengambilan omega 3 juga mengurangkan kelakuan ganas.




Fungsi dan kebaikan omega 3 pada asma kanak-kanak

Asma ialah penyakit peparu kronik dengan ciri-ciri seperti batuk, pernafasan pendek dan nafas berbunyi. Asma disebabkan oleh keradangan dan bengkak salur pernafasan pada peparu.

Beberapa kajian telah menunjukkan omega 3 berkesan mengurangkan risiko asma pada kanak-kanak dan remaja.

Lihat >>> Hilangkan batuk & selsema anak-anak



Lagi fungsi dan kebaikan omega ialah merendahkan lemak dalam hati bagi pesakit hati berlemak, melawan penyakit autoimun (SLE), mencegah kanser, meredakan senggugut, memperbaiki masalah tidur seperti mencegah insomnia, berdengkur dan tingkatkan tempoh serta kualiti tidur.



minyak ikan yang bagus untuk orang dewasa


Cuba cek, berdasarkan gambarajah ni yang mana satu paras omega 3 dalam tubuh anda?


Banyak betul fungsi dan kebaikan omega 3 ni.
Namun kita harus bijak memilih sumber atau suplemen omega 3. Harus pastikan pilih minyak ikan omega 3 yang benar-benar tulen sahaja. Baru lah dapat manfaat yang terbaik.

Jika anda belum pernah mengambil suplemen minyak ikan, jadikanlah ia rutin harian mulai hari ini.

Jika selama ni anda adalah pengguna tegar suplemen minyak ikan omega 3, adakah anda dapat manfaat kebaikan seperti diatas? Jika TAK, ini lah masanya untuk bertukar jenama suplemen minyak ikan anda.


Kenapa Omega Guard Shaklee dikatakan suplemen minyak ikan omega 3 paling bagus di dunia?

Keistimewaan dan kebaikan Omega Guard Shaklee

1. Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan negara Jepun. Ikan yang digunakan antaranya sardin, mackerel, herring dan ikan billis. Ikan-ikan kecil digunakan kerana ia kurang kandungan pencemaran.




produk omega 3 paling bagus



2. Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia lengkap 7 spektrum asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk DHA, EPA dan ALA.

3. Proses penyulingan proprietari 3 molekul digunakan untuk ekstrak omega 3 yang paling tulen. Proses ini memastikan nutrien penting minyak ikan terpelihara dan dalam masa yang sama menyingkir bahan pencemaran berbahaya seperti plumbum, merkuri, arseni dan polychlorinated biphenyl (PCB iaitu bahan kimia industri yang sangat bertoksik.

Omega 3 dalam Omega Guard bukan dari sumber hati ikan.


4. Setiap tablet mengandungi mengandungi 1,000mg omega 3 yang tulen lagi pekat. Paling tinggi berbanding produk terpilih lain.
suplemen minyak ikan omega 3


5. Diiktiraf sebagai 'Friend of the sea' kerana dalam penghasilan sumber minyak ikan shaklee yang berkualiti tinggi, tetap memastikan sumber laut dan alam sekitar kekal terpelihara. Shaklee guna satelit dalam proses penangkapan.


shaklee friend of the sea



Selain atas faktor ketulenan, kualiti dan kuantiti. Omega Guard Shaklee dijamin sentiasa berkesan, sentiasa selamat dan sentiasa mesra alam. Sebab tu lah Omega Guard Shaklee adalah suplemen minyak ikan terbaik di dunia.

Nak cuba minyak ikan Omega Guard Shaklee?
Harga Omega Guard Shaklee hanya rm136.25 sahaja (90 biji).

Jika anda menggunakan kad kredit/kad debit, anda boleh beli Omega Guard segera secara online terus dari laman web Shaklee dengan hanya klik pada butang Esell dibawah


Order Omega Guard disini

Atau tuan boleh order Omega Guard Shaklee dengan ikuti langkah-langkah mudah berikut







Nak beli produk Shaklee dengan
harga ahli?
ATAU
Ingin menjana pendapatan sampingan
dengan modal rendah?




Disclaimer: Vitamin bukan ubat. Ia bukan tujuan merawat tetapi digunakan untuk meningkatkan prestasi kesihatan.

16 comments:

  1. bagus nya penerangan jana..suka2 boleh tambah info pasal omega guard. thanks ya

    ReplyDelete
  2. Kalau untuk budak-budak umur 3 tahun, sesuai ke makan shaklee omeha guard ni? Risau jugak nak bagi anak kecil makan suplemen ni sebenarnya

    ReplyDelete
  3. omega guard ni memang bagus.. banyak khasiatnya jugak...kalau ibu mengandung pon menang bagus amek omega guard ni tau..

    ReplyDelete
  4. Emi kurang sket kalau supplement berasaskan ikan ni. Dari dulu mmg mcm tu Hehe

    ReplyDelete
  5. Omega 3 memang semua maklum sangat baik. Tapi ai tak pernah amalkan omega ni. Sebab selalunya kapsul dia agak besar.

    ReplyDelete
  6. So far dulu akak consume omega guard ni..bila dh abis stop x repeat lagi .banyak kebaikkannya..nanti nak repeat lagi

    ReplyDelete
  7. Omega Guard memang terbaik ...banyak khasiat untuk kesihatan dalaman. Sal pun consume gak ..

    ReplyDelete
  8. pernah baca pasal minyak ikan ni. banyak betul kebaikan dia, untuk semua peringkat umur pulak kan. bila dah dijadikan produk mcm ni lagilah senang

    ReplyDelete
  9. Yang kita tau minyak ikan ni memang sesuai untuk semua golongan. Untuk apa tak berapa spesifik sangat kita tahu. Thanks for sharing. sekarang dah jelas sikit hehe

    ReplyDelete
  10. Omega kita tahu dalam ikan Salmon jer hehehehe bagus lah info ini sangat membantu saya yang sebelum ini tidak tahu apa-apa pasal Omega kepada kesihatan kita.

    ReplyDelete
  11. Tak pernah lagi cuba ambil Omega. Kadang2 je beli telur Omega. Memang diketahui banyak khasiat pada badan kita. Nak cubalah ambil Omega lepas ni.

    ReplyDelete
  12. Dari kecik memang makan capsule supplement minyak ikan, jenis jernih mcm ni jugak lah...maklum mak keja klinik kem askar jadi senang nak dpt mcm2 pill n supplement. Dah besar ni jadi malas nak makan sb tak ada yg paksa..hehehe. Tapi memang bagus kalau di amalkan

    ReplyDelete
  13. ,Pernah try Omega Guard ni . memang bagus!

    ReplyDelete
  14. macam best nya. I wanna buy for my parents juga

    ReplyDelete
  15. info yg bagus.. banyak orang tak tahu.. penjelasan yg ringkas dan padat

    ReplyDelete
  16. I memang ambil omega guard shaklee time pregnant dedulu, anak I pula suka pula kunyah-kunyah omega guard ni, eh dia sorang je dah boleh layan sbotol :(

    ReplyDelete

Follow Instragram Jana_Hazana