Sunday 21 January 2018

# B-Complex # Garlic Complex

Set vitamin shaklee untuk asma atau lelah

Penyakit asma atau lelah adalah salah satu penyakit sistem pernafasan yang tak boleh diambil ringan. Mesti dirawat dengan cara yang betul dan efektif. Perlukan penjagaan yang rapi.



shaklee untuk asma



Serangan asma terjadi apabila berlaku keradangan pada saluran udara paru-paru. Otot pada saluran udara menjadi kejang. Lapisan dalam dinding saluran pernafasan membengkak dan menebal. Penghasilan kahak yang banyak. Saluran pernafasan jadi sempit.

Akibatnya kesukaran untuk bernafas.

Serangan asma terjadi apabila ada faktor pencetus seperti:
  • Asap rokok
  • Cuaca panas atau sejuk yang melampau
  • Alahan pada habuk, ubat-ubatan, makanan, debunga atau haiwan
  • Pencemaran alam sekitar dan jerebu
  • Tekanan emosi yang kuat
  • Senaman berat


Vitamin Shaklee untuk asma atau lelah ialah

cara mengatasi asma


1. Vivix
Peningkatan asma pada orang dewasa selalunya akibat dari pendedahan terhadap pencemaran alam sekitar. Jutaan serangan radikal bebas merosakkan keutuhan sel dan sistem pertahanan tubuh setiap hari.

Vivix membekalkan sumber antiosidan yang tinggi bagi melawan serangan radikal bebas dan melindungi sel-sel tubuh hingga ke peringkat DNA.


2. Omega Guard
Omega 3 bersifat antiradang merendahkan insiden asma kerana ia mencegah keradangan pada saluran pernafasan yang menjadi faktor gejala asma.

Lihat >>  Lagi kebaikan Omega Guard untuk kesihatan


3. Vita C Plus
Tinggi antioksidan yang bertindak memperbaiki tisu-tisu badan, menguatkan sistem pertahanan tubuh dan mengawal keradangan. Vitamin c mencegah 'wheezing', menghalang penghasilan dan merendahkan paras histamine dalam tubuh. Histamine adalah sejenis bahan kimia yang dihasilkan apabila tubuh mengalami reaksi alahan.

Untuk keberkesanan yang maksimum, vitamin c terbaik diambil bersama bioflanovoid.


4. Garlic
Bertindak sebagai antibiotik semulajadi. Melawan serangan bakteria dan baiki tahap sistem pertahanan tubuh. Bawang mengandungi antioksidan 'quercetin' yang berfungsi menghalang keradangan dan reaksi histamine.


5. B-Complex
Membekalkan 8 kumpulan vitamin B yang membantu meredakan stress. Stress atau tekanan emosi juga merupakan salah satu punca serangan asma.


6. Ostematrix
Mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Melegakan kontraksi otot salur pernafasan, mengurangkan tahap sensitiviti terhadap bahan alergi dan menambahbaik tahap kesihatan paru-paru.


7. Nutriferon
Meningkatkan sistem pertahanan tubuh yang lemah.


Lelaki ini pengidap asma tahap kronik. Apa dah jadi pada beliau setelah amalkan set vitamin shaklee untuk asma orang dewasa? [Video]

Rawatan Asma Kronik? Inhaler Bukan Kawan Baik Dia Lagi from iReach HD on Vimeo.



Beliau dah mengidap asma sejak dari kecil. Apabila makin dewasa, inhaler tidak lagi berkesan dengan baik bagi beliau. Tapi setelah konsisten dengan vitamin untuk asma kini beliau tidak lagi bergantung pada inhaler. Kekerapan berulang ke hospital pun dah makin kurang.


Set vitamin untuk asma ni bantu melengkapkan keperluan nutrisi khusus yang selalunya kurang dalam tubuh penghidap asma. Pengambilan mengikut dos yang betul secara berterusan dapat bantu baiki tisu tubuh yang rosak, tingkatkan sistem pertahanan dan sekaligus mengurangkan insiden serangan asma.

Dengan ini, penghidap asma boleh jalani hidup dengan aktif dan sihat.

Penyakit asma bukan penyakit berjangkit namun ia boleh diwarisi turun temurun. Ia boleh dikawal dengan penjagaan kesihatan yang rapi serta nutrisi yang lengkap.


Untuk dapatkan set vitamin Shaklee untuk asma sila klik pada butang order online berikut



=============================================
Atau hubungi

Hazana Binti Hamzah (ID 908814)
Instagram: Jana_Hazana

=============================================


cara merawat asma


Nak beli produk shaklee dengan harga ahli
dan jimat sehingga 25%?
ATAU
Ingin menjana side income dengan shaklee?




Disclaimer: Vitamin Shaklee bukan ubat. Vitamin Shaklee bertujuan untuk tingkatkan prestasi kesihatan

1 comment:

  1. Kawan saya menghidap asma dari kecil.skrg umur dh 35 thn.masih sama.macam2 produk n ubt dh cuba..tp tetap x sembuh..shaklee ni semua tahu agak mahal..berbaloi ke jika kawan sy guna.tpi lastly x brkesan juga

    ReplyDelete

Follow Instragram Jana_Hazana