Kecilkan liang pori dengan cepat

Masalah liang pori muka terbuka dan besar boleh menyebabkan wajah nampak lebih berusia dan juga cenderung untuk mengumpul kekotoran dengan lebih banyak. Sebab tu bila liang pori besar kulit mudah nampak kusam dan jerawat mudah naik. 

Bila jumpa orang dengan kulit wajah penuh dengan bintik hitam, liang pori yang besar-besar mcm lesung, kusam..rasa cam geram je nak rekemenkan produk Shaklee kat dia untuk kecilkan liang pori tu. Produk yang mana? Banyak..kalau yang paling power untuk kecilkan liang pori dengan cepat ESP+Shaklee Collagen Powder (SCP) lah..



atasi masalah liang pori


atasi masalah liang pori



Macam mana liang pori terbentuk?

Kulit manusia dijadikan mempunyai liang pori kerana ia merupakan tempat untuk rambut tumbuh dan liang peluh. Liang pori memang takkan boleh dihilangkan namun kita ada banyak cara yang boleh mengecilkan liang pori. Liang pori pada muka menjadi besar bila usia makin meningkat dimana kolagen dan protin dalam tubuh mula merosot.

Macam mana blackhead terbentuk?

Blackhead merupakan gabungan dari minyak sebum yang terhasil secara semulajadi pada kulit dan sel-sel mati yang terkumpul pada liang-liang roma kita. Oleh kerana ia terdedah pada alam sekitar, maka ia teroksidasi lalu menyebabkan berwarna hitam. Apabila terdapat aktiviti bakteria disitu maka jerawat akan terbentuk.

Blackhead biasanya lebih ketara pada kulit berminyak kerana kulit berminyak mempunyai liang pori yang lebih besar.

Walaupun ia tidak membahayakan namun, ia boleh mengganggu 'pemandangan' terutamanya bagi mereka yang mementingkan kecantikan.

Jadi, langkah utama untuk mengurangkan blackhead ialah dengan menangani masalah liang pori terlebih dahulu iaitu dengan mengecilkannya bagi mengurangkan ruang untuk sebum dan sel-sel mati berkumpul...


cara haluskan liang pori

Mengapa perlukan kolagen??

Kolagen ialah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, sendi, tendon, gusi dan saluran darah. Dalam erti kata lain, kolagen boleh diumpamakan seperti gam yang menghubungkan setiap inci tubuh manusia.

Fakta kepentingan kolagen pada manusia;
  • Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen
  • Lebih kurang 80% daripada tulang ialah kolagen
  • Kornea mata adalah kolagen
  • Kolagen melindungi organ perut, hati, jantung, paru-paru, saluran darah, otak dan lain2.

Apabila tubuh kita mempunyai cukup kolagen, tisu-tisu tubuh lebih kuat dan kukuh. Salah satu fungsi kolagen ialah membantu mengecilkan liang-liang pori pada kulit. Contohnya cuba tengok kulit kanak-kanak..pipi mereka licin je kan, mana ada nampak liang pori langsung..sebab kolagen terbentuk secara semulajadi dalam tubuh manusia tapi hanya sehingga usia mencecah 25 tahun sahaja..selepas itu kolagen mula merosot dan akibatnya kulit dan otot semakin kendur, hilang keanjalan, hilang keserian, kulit kusam, liang pori terbuka, bintik hitam muncul..



Mengapa perlukan protin???

Protin adalah komponen penting yang ke-2 selepas air bagi tubuh manusia. Tubuh kita memerlukan protin untuk bina dan baik pulih tisu-tisu tubuh. Setiap sel perlukan protin untuk kekal hidup, sihat. Dengan adanya protin yang mencukupi, sel-sel mati dapat disingkirkan dan diganti dengan pembinaan sel-sel baru. Protin juga adalah bahan utama dalam pembentukan organ-organ serta komponen utama kepada hormon manusia. 

Kekurangan protin akan menyebabkan kelemahan sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, hilang kepejalan otot, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon.

ESP merupakan sumber protin yang akan membekalkan 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Protin ni sangat penting untuk kesihatan kulit ye...



cara haluskan liang pori


Jom tengok lagi apa ada pada ESP & Shaklee Collagen Powder ni


~~~~~~~~~~~~
Manfaat ESP;
~~~~~~~~~~~~

~ Awet Muda. Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ dan kulit. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada rahsia awet muda.

~ Keremajaan kulit. Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan keserian kulit wajah dan kepejalan otot, mempercepatkan proses penyembuhan luka dan memudarkan parut.

~ Memperbaiki pigmentasi. Mengurangkan masalah rambut beruban dan gugur, membaiki masalah pigmentasi kulit, kedutan dan kesan-kesan penuaan.

~ Pembekal tenaga. Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan system imun. Mencegah migraine, insomnia dan tekanan.

~ Membaiki memori. Menguatkan kualiti memori, vitality, dorongan dan ransangan seksual.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Manfaat Shaklee Collagen Powder
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

# Merupakan kolagen dari sisik ikan merah iaitu sumber kolagen yang lasak & elastik, kepaduan sel, tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan & mempunyai jisim molekul yang sangat rendah

# Jisim molekul yang sangat rendah lebih kurang 1000 Dalton membolehkan penyerapan unggul dengan berkesan didalam usus

# Shaklee menambah 7 ramuan aktif untuk meningkatkan keberkesanan kolagen selain kolagen ikan iaitu ekstrak kulit kerangan laut, biji Camellia Japonica, Pfaffia, Lactobacillus acidophilus serta vitamin C, B2 & B6

# Ekstrak Kulit kerangan laut mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat & melegakan ketidakselesaan mata. Lactobacillus acidophilus meningkatkan penyerapan kolagen

# Ekstrak biji Camillia Japonica mengandungi asid oleik & isoflavin bg membekalkan nutrisi & penghidratan

# Ekstrak Pfaffia digunakan secara tradisional utk rawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon & meningkatkan tenaga dan prestasi

# Vitamin c menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yg merosakkan kulit. Vitamin B2, B6 bergabung dgn karbohidrat, lemak & metabolisme protein utk membekalkan tenaga penting dlm proses pengeluaran kolagen dari dlm sel tubuh


Kelebihan set ini ia bukan je boleh bantu kecilkan liang pori yang terbuka dan besar malah boleh atasi jeragat, parut, kulit menggeleber, mata panda, masalah rambut gugur dan kebanyakan masalah-masalah kulit lain akibat penuaan.

Apa kata mereka yang sudah mencuba ESP & Collagen Powder Shaklee untuk kecilkan liang pori pada wajah dengan cepat.


liang pori besar

liang pori
Nampak tak perbezaan liang pori pada wajah beliau





Setakat rekod saya menunjukkan 2,000 set telah terjual dan 90% telah memberi feedback yang sangat mengujakan.

Saya sendiri pernah alami masalah liang pori besar. Setelah amalkan Collagen Powder dan ESP secara konsisten dalam masa 2 minggu Alhamdulillah saya dah berjaya kecilkan liang-liang pori pada muka. Selain tu, banyak lagi faedah yang saya dapat seperti kulit yang gebu, lembut dan anjal.

Baca: Testimoni Jana Hazana menggunakan Collagen Powder & ESP
Baca: Nak yang lebih murah? Kecilkan liang pori sambil dapatkan kulit cantik

Jom kecilkan liang pori hari ini dan tampil awet muda dengan kulit yang sihat dan cantik.

Harga pasaran untuk Shaklee Collagen Powder RM298 (W.M) / RM312 (E.M)
Harga pasaran untuk ESP RM150 (W.M) / RM155 (E.M)

Klik untuk order



Klik butang order diatas untuk order atau boleh hubungi saya. Daftar sebagai ahli hari ini & rebut peluang jana pendapatan 3-4-5-6 angka (anda tentukan).


Untuk dapatkan konsultasi dan nasihat cara makan yang betul atau pertanyaan jom hubungi saya. Saya Pengedar Shaklee yang sah

pengedar shaklee gombak


Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Indonesia via POSLAJU & GDEX



2 comments:

  1. Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan jerawat secara alami
    .

    ReplyDelete
  2. salam sis, mohon share testimoni ye.. tq, mintak halal :)

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...