LOW HB SEMASA MENGANDUNG PETANDA KEPADA ANEMIA

Simptom-simptom jika seseorang itu mengalami anemia ialah low hb, sentiasa pucat, letih & lesu, emosi mudah terganggu, jantung berdegup laju dan kadang kala hilang daya tumpuan. Lebih teruk hingga boleh menyebabkan sesak nafas dan sakit dada. Ini kerana jantung perlu bekerja lebih keras mengepam darah untuk membekalkan oksigen pada sel-sel tubuh. Sangat bahaya bila sel-sel tubuh tidak mendapat oksigen yang mencukupi kerana sel-sel tersebut tidak dapat berfungsi dengan baik malah sel tersebut boleh mati. Hb low ketika mengandung adalah petanda kepada anemia.


naikkan hb


Bahaya anemia pada ibu hamil ialah ia boleh mendatangkan kesan buruk pada janin yang dikandung. Antara kesan serius anemia terhadap ibu dan kandungan ialah

  • Keguguran
  • Kelahiran pra matang
  • Bayi lahir dengan berat badan kurang
  • koma
  • risiko ibu meninggal

Anemia adalah penyakit disebabkan kurang sel darah merah akibat kekurangan zat besi. Biasa kat klinik ibu mengandung doktor akan cek paras hb (hemoglobin) bukan? ada yang 12, doktor puji cantik..ada yang 7.0 doktor cepat-cepat bagi amaran dan suruh tingkatkan pengambilan zat besi..sapa ada pengalaman macam ni...situasi begini kita panggil hb low..

  • kepekatan darah 11g/dl adalah normal
  • 9-11g/dl anemia ringan
  • bawah 7.0g/ld tahap teruk. 


Untuk menaikkan hb semasa mengandung dan mencegah anemia yang disebabkan kekurangan zat besi ialah dengan meningkatkan pengambilan zat besi, asid folik dan vitamin B12 seperti ayam, sayur dedaun hijaun, kekacang, buah-buahan kering seperti kismis dan kurma dan labu. Antara lain, doktor juga biasanya akan mengesyorkan pengambilan suplemen dan suplemen tersebut mestilah yang mengandungi zat besi.

Suplemen yang terbaik untuk mengatasi masalah hb low ketika mengandung ialah Vitalea.

masalah hb low semasa hamil



Shaklee Vitalea merupakan suplemen zat besi yang terbaik. Ia lengkap dengan komponen vitamin B termasuk B12, asid folik dan biotin yang membantu meningkatkan pembentukan sel-sel darah merah dan sekaligus membantu menaikkan bacaan hb. Vitalea merupakan tablet multivitamin yang paling pantas didunia larut dalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung didalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas dalam usus kecil.

Vitalea merupakan vitamin yang diperbuat dari bahan semulajadi yang bebas pewarna tiruan. Ia sangat berbeza dengan pil mutivitamin lain yang diperbuat dari bahan sintetik dan turut menggunakan pewarna tambahan!


Jom tengok testimoni mereka yang pernah mengalami anemia semasa mengandung dan berjaya atasinya dengan mengamalkan Vitalea Shaklee...

Testimoni #1


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.


Testimoni #2



Harga Vitalea (120 biji) ialah RM88.75 sahaja.

Sekiranya anda mengalami masalah hb low, jangan tangguh-tangguh..Ingat, low hb ketika mengandung adalah petanda kepada anemia. Dapatkan Vitalea dengan segera dan elak dari menghadapi bahaya anemia. Oh ye, bukan untuk ibu mengandung je..orang yang tak mengandung pun jika ada masalah sebegini contohnya mudah pitam, mudah rasa loya, mata berpinar apabila fokus pada benda jauh pun boleh amalkan Vitalea.

Baca: Mengawal kencing manis ketika hamil dengan vitamin Shaklee

Bagaimana nak dapatkan Vitalea dan atasi masalah hb low ketika mengandung dan naikkan bacaan hb? Anda boleh terus order dengan klik pada butang berikut



Atau anda boleh dapatkannya melalui saya dan dapatkan konsultasi serta nasihat cara makan secara eksklusif. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah

cara atasi anemia











No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...