Monday 17 March 2014

# ESP # Gastrik

ESP: BANTU HILANGKAN MASALAH GASTRIK YANG DIALAMI SEJAK DARI REMAJA

Nak cerita, ada customer saya yang mengalami masalah gastrik yang agak teruk sejak dari zaman muda remaja. Sebelum ni, ubat gastrik adalah teman setia dan sudah macam-macam produk dia cuba tapi semua tu hanya menghilangkan sakit buat sementara. Hinggalah dia cuba ESP yang akhirnya telah berjaya membantu beliau menghilangkan masalah gastrik yang dialaminya sejak dari remaja.

Tanda utama penyakit gastrik ialah sakit perut sama ada bahagian abdomen atau atas perut yang disertai senak, tidak selesa, kembung, pedih ulu hati, sendawa dan kentut yang kerap selepas makan dan rasa loya. Perut manusia secara semulajadinya mengandungi asid yang sangat kuat untuk tujuan pencernaan. Namun apabila asid ini dirembes secara berlebihan dan lapisan dinding dalam perut yang lemah, maka ia menyebabkan keradangan.

Orang-orang yang mengalami penyakit gastrik ni mesti menjaga jadual makan dia dengan ketat. Tak boleh ikut suka hati. Sebagai contoh kalau hari ni lunch pukul 1, esok dan seterusnya mesti lunch tepat pukul 1. Begitu juga waktu makan lain. Kalau tak, nanti gastrik datang menyengat!

Mereka juga tak boleh makan makanan yang pedas-pedas, berkafein dan berempah kerana makanan-makanan ini akan mengalakkan rembesan asid dengan lebih banyak. 

ESP membekalkan protin yang diperbuat dari kacang soya yang memang diketahui umum sebagai tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya. Oleh itu, ia sangat berguna untuk meneutralkan semula keasidan dalam perut yang merupakan punca utama gastrik. Ia juga membantu membina semula sel-sel yang baru bagi menggantikan sel-sel yang telah lemah dan rosak.

Customer saya tu, sekarang ni dah tak perlu bergantung pada ubat gastrik lagi dah. ESP telah membantu beliau menghilangkan masalah gastrik  yang dialaminya sejak dari remaja. Masalah gastriknya sudah selesai. Saya tumpang gembira dan bersyukur!


Salam Sayang,

Jana Hazana (ID908814)
017-3125484



Follow Instragram Jana_Hazana