KOLESTEROL TINGGI: KAWAL SEBELUM TERLAMBAT

Kolesterol tinggi ni bahaya sebab ia merupakan punca utama kepada penyakit jantung, darah tinggi dan strok. Pada tahap yang lebih kronik, ia juga boleh menyebabkan kegagalan fungsi buah pinggang. Oleh itu, langkah paling penting untuk kekal sihat bebas penyakit-penyakit kronik tersebut ialah dengan mengawal paras kolesterol dalam darah kita. Kali ni saya nak kongsi tentang tip-tip mengawal kolesterol tinggi.

Kolesterol tinggi tak semestinya ada pada orang yang gemuk atau tua sahaja tau, yang kurus dan muda pun boleh dapat terutamanya yang ada faktor keturunan dan gaya hidup yang tidak sihat seperti makan makanan berlemak, makanan tinggi sodium, merokok dan malas bersenam...

Pada kebiasaannya simptom-simptom kolesterol tinggi tak dapat diketahui melainkan kita pergi cek kat klinik. Tapi ada sesetengah tu timbul bintil-bintil putih sekitar mata. Bagi yang ada bintil-bintil macam ni, sila cepat-cepat buat pemeriksaan ye, kemungkinan besar ada kolesterol tinggi.

camana nak kawal kolesterol tinggi

Tip-tip kawal kolesterol tinggi ialah

  • Kurangkan makanan berlemak dan tinggi sodium
  • Banyakkan pengambilan sayur-sayuran, buah-buahan dan bijirin
  • Tingkatkan aktiviti fizikal
  • Kawal berat badan
Selain dari mengamalkan gaya hidup yang sihat, untuk menurunkan paras kolesterol amat disarankan untuk mengambil Omega Guard, Garlic Complex dan Herb-Lax

cara mengawal kolesterol tinggi
Omega Guard (90 biji) RM136
Mengandungi EPA & DHA berfungsi meningkatkan HDL (Kolesterol Baik) dan menyingkirkan LDL (Kolesterol Jahat)

Garlic Complex (60 biji) RM47.50)
Bertindak merendahkan kolesterol dan tekanan darah.

Herb-Lax (120 biji) RM52.50
Mengeluarkan toksin dari tubuh yang terhasil dari oksidasi kolesterol LDL dan membantu proses detoks. Ia juga membantu menurunkan berat badan.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee berserta konsultasi, boleh lah hubungi saya disini..

turunkan paras kolesterol



1 comment:

  1. saya pernah tengok benda mcm ni..baru tau tu kalestrol..

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...