CARA ATASI BADAN LESU DAN LEMAH

Tak best betul bila badan lesu, lemah, rasa berat & tak bermaya kan??
Bila dah macam tu, mula la malas nak bergerak. Kalau kat rumah, malas je nak masak nak kemas rumah..Kalau kat ofis malas je nak ke sana ke sini..semua benda suruh orang ambikkan. Nak jawab telefon pun malas. Boleh?
Apabila badan lesu biasanya efek akan naik ke wajah..sebab tu kita sering tengok ramai orang yang bekerja dengan wajah yang kelat, moody je..

Kalau camtu, saya ada cara untuk atasi badan lesu & lemah. Bila badan sihat dan ceria, bertenaga & cergas semua benda pun berjalan lancar. Kalau kat rumah boleh masak yang special, rajin je kemas rumah berkebun, layan anak-anak...Kalau kat ofis pulak, tentulah rajin. Segala dugaan & cabaran dapat diatasi dengan tenang & sabar. Wajah pun senyum je, takde moody lagi dah. Gitu....

vitamin untuk lemah badan



Antara sebab badan kita sering rasa lesu & lemah ialah

  • Kurang minum air ~ pastikan tubuh kita mendapat air yang mencukupi. Minum sekurang-kurangnya 2L air sehari.
  • Kurang tidur ~ Seorang dewasa memerlukan waktu tidur 6-7 jam sehari untuk mendapatkan rehat yang secukupnya.
  • Kurang sel darah merah (anemia) ~ Antara simptom anemia ialah badan sering lemah & mudah penat. Biasanya terjadi dikalangan wanita.
  • Tidak bersarapan ~ Sarapan penting untuk membekalkan tenaga. Elakkan pengambilan sarapan yang berlemak kerana ia menyebabkan rasa mengantuk. Pilihlah sarapan yang tinggi protin & serat untuk tenaga yang berpanjangan.
  • Stress ~ stress boleh menyebabkan fizikal menjadi lemah. Ia juga mengganggu selera makan dan daya tumpuan.

Jika anda ingin atasi masalah badan lesu & lemah, pastikan minum air yang mencukupi, rehat yang mencukupi, amalkan gaya hidup sihat dan makanlah vitamin. Badan yang lesu dan lemah juga merupakan petandan tubuh kekurangan vitamin, zat dan mineral. Walapupun dalam sehari kita dah makan pelbagai hidangan namun itu masih belum mampu menyediakan jumlah zat nutrisi yang sama dengan dengan memakan vitamin. Ini kerana zat-zat dalam makan sangat mudah termusnah. Ketika dalam proses memetik pun banyak dah zat-zat termusnah inikan pula ketika proses mencuci, memindah, menyimpan dan memasak. Tak cuci, tak masak karang risau pencemaran pulak kan?

Sebab tu anda disyorkan makan vitamin. Ada vitamin Shaklee untuk mengatasi masalah badan lesu dan lemah dan memberikan tubuh rasa cergas & bertenaga sepanjang hari dan memastikan keperluan nutrisi yang seimbang.


vitamin untuk lemah badan

Vitamin untuk badan lesu dan letih:

B-Complex - bantu tukarkan gula dalam makanan kita kepada tenaga, meningkatkan metabolisme dan mengurangkan stress.

Vitalea - membekalkan 30 nutrisi yang diekstrak dari buah-buahan & sayur-sayuran dan turut dilengkapi dengan zat besi yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah.

Ostematrix - mengandungi kalsium dan magnesium untuk menjaga fungsi saraf dan otot.

Vitamin-vitamin ini membantu anda mendapatkan zat, mineral dan vitamin yang mencukupi dan seimbang tanpa perlu risaukan masalah pencemaran atau keracunan. Lagi, dijamin berkesan, sentiasa selamat dan mesra alam. Shaklee dah habiskan RM800 juta semata-mata untuk buat kajian dan membangunkan vitamin yang terbaik didunia.

Mengikut pengalaman saya sendiri menggunakan vitamin-vitamin ni sejak dari hamil hingga sekarang, badan & minda rasa bertenaga & cergas sepanjang hari. Takde dah rasa badan lemah, moody, tidur tak lena. Malah takde dah rasa sakit-sakit badan dan kekejangan. Bangun tidur waktu pagi pun mudah je 

Kakak dalam video ni pun sama..



Atasi Badan Letih Lesu Setiap Kali Travel. Say NO to Panadol or MC Lagi Dah! from iReach HD on Vimeo.


Harga bagi B-Complex (120 biji) ialah RM53.75
Harga bagi Vitalea (120 biji) ialah RM88.75
Harga bagi Ostematrix (120 biji) ialah RM61


Sekiranya anda jenis yang susah nak telah pil, jangan risau..ada vitamin shaklee untuk atasi masalah badan lesu dan lemah dalam bentuk minuman. Hanya  perlu goncang dan minum..sedap pulak tu. Baca: Set Mighty 3 Gem untuk badan bertenaga dan cergas

Jangan bazirkan setiap saat yang berharga hanya kerana badan lesu dan lemah. Nikmatilah hidup dan setiap saat sepenuhnya bersama insan-insan yang tersayang dengan berkualiti. Jom dapatkan vitamin untuk atasi badan lesu dan lemah ni dengan segera.

Bagaimana nak dapatkan vitamin Shaklee untuk atasi badan lesu dan lemah? Anda boleh order terus dengan klik pada butang order berikut

Klik untuk order

Atau anda boleh dapatkannya dari saya dengan hubungi saya ditalian berikut dan dapatkan konsultasi serta nasihat cara makan secara eksklusif. Saya adalah pengedar Shaklee yang sah

vitamin untuk lemah badan


*********************
Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli
JOM DAFTAR SEKARANG!


2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...