Tuesday 15 April 2014

# B-Complex # Migrain

ATASI MIGRAIN & MENCEGAHNYA DARI BERULANG

Sakit kepala akibat migrain sering melanda ramai diantara kita tanpa mengira usia dan jantina. Saya sendiri pun sering mengalami migrain sejak dari zaman sekolah dan berterusan hingga ke dewasa. Sungguh menyeksakan bila migrain datang menyerang. Pandangan mata jadi silau (macam baru lepas tengok cahaya, ada black spot), sakit kepala yang kuat (berdenyut-denyut pada bahagian tertentu), sensitif pada cahaya, seluruh badan rasa kebas, loya dan cirit-birit. Duduk pun tak kena, baring pun tak kena, apatah lagi nak berdiri dan berjalan.

Pada pengalaman saya, pengambilan pil tahan sakit tidak begitu membantu untuk atasi migrain dan mencegahnya dari berulang. Ia lambat berkesan, perlu diulangi selang beberapa jam dan tidak mencegah migrain untuk masa akan datang. Lagipun pil tahan sakit boleh mendatangkan kesan negatif untuk jangka masa panjang. 

Tapi sejak saya kenal vitamin Shaklee ni, saya dah tau cara untuk atasi migrain dan cegahnya dari berulang dengan berkesan. Sebab tu sekarang saya tidak mengalami migrain lagi.

atasi migrain dengan berkesan

Antara faktor yang boleh menyebabkan migrain ialah
  • Cuaca panas
  • Hypoglycemia (Gula dalam darah rendah)
  • Pengambilan kafein
  • Perubahan diet & waktu tidur
  • Kekurangan magnesium

Ada kajian yang mengatakan migrain berkaitan dengan faktor keturunan (genetik). Pengidap migrain kebiasaannya akan mempunyai saudara kandung yang turut mengalami masalah migrain.

Untuk mengatasi migrain, elakkan dari faktor-faktor yang menyebabkan migrain seperti diatas.

Vitamin Shaklee yang boleh bantu atasi migrain dan mencegahnya dari berulang ialah gabungan B-Complex dan Ostematrix

cara hilangkan migrain

Akibat dari perubahan mutasi pada genetik, tubuh penghidap migrain biasanya mempunyai tinggi asid homocysteine, iaitu sejenis asid amino. Asid homocystein telah dibuktikan boleh menyebabkan salur darah tersumbat, seterusnya menyebabkan strok dan pelbagai penyakit koronari seperti sakit jantung.

Saya sendiri pun baru tau pasal ni. So kesimpulannya sesiapa yang ada masalah migrain diharap janganlah pandang enteng terhadap situasi begini dengan hanya mengawal masalah migrain tu dengan ubat tahan sakit je.

Pengambilan B6, B12 & asid folik telah terbukti mampu menurunkan paras asid homocystein sehingga hampir 40%. B-Complex menyediakan 8 komponen penting vitamin B termasuk 100% biotin & asid folik.

Ostematrix membantu membekalkan keperluan magnesium yang diperlukan oleh pengidap migrain.


atasi migrain dengan berkesan

atasi migrain dengan berkesan


Kelebihan B-Complex & Ostematrik dalam menangani migrain ialah ia dapat mengatasi semasa migrain dengan berkesan dalam masa yang singkat. Ia mencegah migrain dari berulang malah tiada kesan buruk dan selamat untuk jangka masa panjang. 

Sebab tu bila amalkan B-Complex & Ostematrix tiada lagi masalah migrain. Macam saya!

Pengalaman saya sendiri, sekarang walaupun terpaksa keluar dalam cuaca panas terik, kadang-kadang tidur tak cukup migrain langsung tak menyerang. Kali terakhir saya kena migrain adalah tahun 2013 ketika dalam pantang lahirkan arwah Hadif. Masa tu banyak sangat nak kena makan ubat, secara tak sengaja ter'skip' makan vitamin. Tu yang migrain datang..

Sapa-sapa yang ada masalah migrain dan memang merancang untuk mengatasinya secara total, B-Complex dan Ostematrix adalah yang terbaik dan sangat disyorkan. Kebaikannya bukan itu saja, banyak antaranya bantu cegah kejang-kejang otot, kebas hujung jari, cegah stress, untuk kecantikan malah boleh diambil oleh ibu mengandung dan menyusu juga!

Harga B-Complex (120 biji) ialah RM53.75
Harga Ostematrix (120 biji) ialah RM61.00

Bagaimana nak dapatkan vitamin untuk hilangkan migrain ni? Anda boleh lah order terus dengan klik pada butang order berikut

Klik untuk order


Atau anda boleh dapatkannya dari saya dan dapatkan konsultasi, nasihat cara makan dan tip-tip secara eksklusif dengan menghubungi saya ditalian berikut. Sentiasa bersedia membantu anda

hilangkan migrain dengan berkesan


*****************************
Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli
JOM DAFTAR SEKARANG!


No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana