Thursday 10 April 2014

# Omega Guard # Perut Buncit

OMEGA GUARD BANTU ATASI PERUT BUNCIT

Jika tuan berusia 30 tahun keatas dan sedang mengalami perut buncit, berhati-hatilah kerana itu bukan petanda baik. Itu sebenarnya adalah petunjuk bahawa tuan berisiko tinggi mendapat tekanan darah tinggi, diabetes, serangan jantung, penyakit dementia dan beberapa jenis kanser termasuk kanser kolon dan kanser payudara. 

Dalam satu kajian yang pernah dijalankan, oleh sebab perut buncit boleh mencetuskan masalah kardiovaskular, ia merupakan salah satu punca masalah lemah tenaga seksual. Lelaki yang mengalami perut buncit juga lebih cenderung mati lebih awal.

Jika tuan mempunyai isteri, anak dan dalam masa yang sama berperut buncit berusahalah untuk mengatasi  masalah perut buncit bermula sekarang! Work Smart, Not Harder..Eat Better, Not Less. 
Perut buncit bukan je boleh membawa masalah kesihatan, malah turut mengganggu penampilan.


atasi perut buncit


Adalah normal lemak akan berada dibawah lapisan kulit (subcutaneous fat) dan menyaluti organ (visceral fat) kerana ia umpama kusyen bagi organ-organ penting.  Tak kira samada seseorang itu gemuk ataupun kurus. Namun, apabila lemak-lemak tersebut mula berkumpul secara berlebihan ia mula mendatangkan kesan yang boleh membawa kepada penyakit-penyakit kronik tersebut.


atasi perut buncit


Omega Guard merupakan asid lemak Omega 3 termasuk asid lemak tak tepu EPA, DHA, ALA dan banyak lagi yang boleh merendahkan lemak dalam darah, mengawal obesiti dan mengawal kolesterol LDL. Ia melicinkan aliran darah dan mengelakkan pembekuan dalam salur darah.

Ia secara semulajadi bertindak sebagai lemak baik (HDL) yang akan mengikis & mengangkut lemak-lemak jahat (LDL) dan membawanya pergi untuk disingkirkan.

Asid lemak Omega 3 juga bertindak mencetuskan hormon leptin iaitu hormon yang berkaitan dengan selera makan. Semakin tinggi hormon leptin, selera makan semakin berkurang. Ini boleh membantu mengurangkan nafsu makan yang berlebihan.

Omega 3 juga membantu meminimakan lemak yang diambil daripada disimpan menjadi lemak. Ini kerana Omega 3 turut merangsang tahap sensitiviti insulin dalam darah kita. Lebih sensitif sel-sel tubuh kita terhadap insulin, lebih sukar untuk lemak-lemak yang dimakan disimpan.


atasi perut buncit


Selain itu, sentiasa aktif adalah kunci utama untuk mengatasi perut buncit selain dari mengamalkan gaya pemakanan yang sihat seperti makanan tinggi serat, tinggi protin dan sayuran & buahan segar.

Nak tau lebih lanjut tentang Omega Guard sila ke [SINI]

Harga Omega Guard (90 biji) ialah RM136.00

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Omega Guard atau mana-mana produk Shaklee berserta konsultasi sila hubungi saya. Sentiasa bersedia membantu anda.


atasi perut buncit




**************************
Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli




No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana