VITAMIN C BANTU IBU MENGANDUNG HILANGKAN SELSEMA DAN BATUK BERPANJANGAN

Sapa yang ada pengalaman selsema dan batuk berpanjangan semasa mengandung? Susah nak hilangkan? Dah la doktor tak berapa sarankan ambil ubat-ubatan takut ganggu baby dalam perut..Terpaksa la bersabar dan amalkan beberapa petua yang adakalanya membantu untuk sementara waktu..Pengalaman saya sendiri sewaktu hamil sikembar Hazim dan Haziq, batuk dari 3 bulan hamil hingga hujung ke 7 bulan memang tak dapat dilupakan..Hinggakan sakit tulang rusuk dibuatnya, bernafas pun pendek-pendek je. Masa tu jalan kaki dari Stesen Sentral ke Plaza Sentral yang 10 minit jalan kaki pun boleh jadi 20 minit..Termengah-mengah dan berhenti ambil nafas..Doktor sarankan pergi jumpa pakar pernafasan sebab risau kut-kut batuk tu berpanjangan hingga ke waktu bersalin dan boleh mendatangkan kesan buruk..

Semasa mengandung, sistem imunisasi akan berubah kerana ia bertujuan untuk melindungi bayi dalam kandungan. Biasanya tahap sistem imunisasi akan menjadi lebih rendah sebab itu lah ibu mengandung cenderung untuk mengalami batuk dan selsema yang berpanjangan...


batuk dan selsema semasa mengandung


Ada beberapa petua dari orang-orang lama yang berpengalaman pernah saya cuba untuk hilangkan selsema dan batuk berpanjangan semasa mengandung. Ini yang paling berkesan buat saya:

  • Waktu pagi makan sesudu madu yang diperah limau nipis. Kesannya, ok lah sikit batuk-batuk tu sebab biasanya waktu pagi kan sejuk, kalau tak makan madu campur limau nipis tu memang lagi teruk..Tapi kesan sementara je..
  • Minum susu suam..orang mengandungkan memang kena minum susu..Jadi bila bancuh susu tu, buat bagi pekat sikit pastu biar suam panas..Biasa nya saya bancuh malam sebelum tidur..Tapi dalam jam 3-4 pagi dah batuk semula, tak boleh tidur..
  • Makan Strepsil..ini bukan petua orang-orang lama tapi memandai sendiri je sebab tak tahan gatal-gatal tekak. Ok jugak, tapi masih kesan yang sementara..

Namun, setiap individu adalah berbeza. Tak semestinya petua yang saya kongsi diatas turut memberi kesan yang sama pada anda. Apa yang penting, ibu hamil juga perlu
  • Pastikan minum banyak air kosong. Jus buah bagus untuk membantu meningkatkan sistem imunisasi tapi elakkan yang berais dan kurangkan gula.
  • Bersenam. Berpeluh dengan cara yang sihat akan membantu meningkatkan sistem peredaran dan membantu ibu hamil melawan jangkitan.
  • Jika merokok, berhentilah kerana selain melemahkan sistem imunisasi ia juga membahayakan bayi.
  • Banyakkan rehat, minimum kan stress
  • Amalkan pemakanan sihat dan seimbang


Vitamin C bantu ibu mengandung hilangkan selsema dan batuk berpanjangan. Memakan sebiji Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee adalah sama dengan memakan 7.5 biji oren termasuk kulitnya. Sebab tu ia sangat berkesan membantu meningkatkan sistem imunisasi dan boleh bantu ibu mengandung atasi selsema dan batuk berpanjangan. Ia bebas dari bahan sintetik dan tiada pewarna dan perasa tiruan. 

batuk dan selsema semasa mengandung

SR Vitamin C Plus ni bukan sahaja dapat bantu ibu mengandung hilangkan selsema dan batuk berpanjangan tapi turut boleh membantu hilangkan masalah resdung, hidung berair dan alergi. Sebab tu permintaan terhadapnya sangat tinggi. Murah pulak tu...

Ni salah seorang pengguna SR Vita C yang pernah berjaya mengatasi batuk dan selsema semasa hamil



Harga sebotol SR Vitamin C Plus (180 biji) hanya RM92.50 (WM) / RM97.50 (EM)
Untuk mendapatkannya,  anda boleh terus order disini dengan klik pada butang dibawah



Atau untuk sebarang maklumat sila hubungi saya disini. Saya adalah pengedar Shaklee Gombak dan Sentul.



COD area Greenwood, Taman Melewar, Gombak, Giant Batu Caves, UIA, Taman Melati & Sentul
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia via POSLAJU & GDEX




No comments:

Post a Comment

Disclaimer

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...