Thursday 4 September 2014

# Demam Denggi # Nutriferon

Minum sup ketam petua rawat demam denggi dengan berkesan

Baru-baru ni borak panjang dengan mak melalui telefon..Mak ada cerita, kat Kelatan sekarang musim demam denggi.. kat hospital kerajaan sampai penuh wad dengan pesakit demam denggi..Malah ada yang lebih parah, tak sempat sampai ke hospital dah meninggal akibat demam denggi berdarah..Innalillah. Masa tu semua kakitangan hospital dalam keadaan berjaga-jaga untuk terima kes demam denggi.

Demam denggi ni punca dia adalah gigitan nyamuk aedes yang membawa virus denggi. Kalu nyamuk lain yang gigit, tak jadi demam denggi ye. Yang paling ditakuti ialah demam denggi berdarah sebab ia boleh membawa maut. Kalau ada yang belum kenal nyamuk aedes, badannya berbelang hitam putih dan aktif sekitar jam 7 pagi dan 7 malam..

merawat demam denggi
Ni rupa nyamuk aedes

Virus denggi akan mengganggu keupayaan tubuh untuk membina platlet darah yang berfungsi untuk membekukan darah. Apabila bilangan platlet menurun maka inilah yang mengakibatkan pendarahan..umpama badan kita ni bocor. Sebab tu kalau ada yang pernah tengok kes demam denggi berdarah, darah keluar dari kulit, mulut, hidung, mata pesakit...Pendarahan inilah yang membawa maut..Nauzubillah...

Simptom-simptom demam denggi

Jika anda mempunyai simptom-simptom berikut sila cepat-cepat dapatkan rawatan..

  • Demam kuat yang mengejut dan suhu badan yang tinggi
  • Sakit-sakit otot, badan dan sendi
  • Muncul ruam (bintik-bintik merah) pada kulit
  • Muntah dan kurang selera makan


Merawat demam denggi dengan sup ketam

Demam denggi ni tiada rawatan khusus. Sebab tu mencegah adalah lebih baik dari merawat. Tapi kalau dah kena tu memang mesti ikhtiar cari penawarnya lah kan..

merawat demam denggi
sebelum diproses

Sup ketam dikatakan mempunyai kandungan protin yang tinggi yang mampu meningkatkan bilangan platlet darah dalam masa yang cepat. Pesakit denggi yang amalkan makan dan minum sup ketam sebanyak 500ml hingga 1L akan mengalami peningkatan bilangan platlet yang mendadak iaitu dalam masa 5 hingga 8 jam..99.9% demam akan kebah...

Lagi, ketam nipah ni fresh sebab tu bila masak sup simple pun rasa dah sedap banget..manis-masin-lemak semulajadi..

Bila dah jadi sup, inilah rupanya

merawat demam denggi
Sup ketam


Vitamin untuk rawatan demam denggi

Tapi, sekiranya pesakit denggi ni ada masalah nak dapatkan ketam nipah atau alergi dengan makanan laut, ada alternatif lain untuk merawat demam denggi dengan cepat dan berkesan..iaitu amalkan Performance Drink dan Nutriferon Shaklee..

merawat demam denggi

Performance Drink membantu mengimbangi elektrolit dalam tubuh bagi mengelakkan dehidrasi (kehilangan cecair dalam badan) yang menyebabkan suhu tinggi.


rawatan demam denggi


Nutriferon berfungsi meningkatkan interferon semulajadi dalam tubuh bagi merangsang sel-sel darah putih memusnahkan virus. Dengan kata lain, ia meningkatkan sistem antibodi tubuh. Oleh itu, sekiranya anda sering atau sangat mudah terkena jangkitan seperti selsema, atau demam sangat disyorkan untuk mengambil Nutriferon.

Oleh itu, jika anda atau orang tersayang mula menunjukkan simptom-simptom demam denggi, jangan tunggu lagi..Bertindaklah SEGERA!!! Dapatkan sup ketam atau dapatkan Performance Drink & Nutriferon.

Saya tak jual ketam nipah tapi untuk maklumat lanjut berkenaan vitamin diatas bolehlah hubungi saya disini...

rawatan demam denggi

Salam sayang...Jana

No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana