Tuesday 9 July 2013

# ESP # Performance Drink

VITAMIN KETIKA BERPUASA

Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a katanya Rasulullah S.A.W bersabda; Apabila tiba bulan Ramadhan, dibuka pintu-pintu Syurga ditutup pintu-pintu Neraka serta syaitan-syaitan dibelenggu. Dan sesiapa yang berpuasa dibulan Ramadhan dengan penuh keimanan dan mengharapkan keredhaan Allah, akan diampunkan segala dosa yang dilakukannya sebelum itu.

Best kan bulan puasa? Segala amal ibadah kita walau sekecil zarah pun akan mendapat pahala yang besar. Belum lagi buat amalan-amalan sunat lain seperti terawih, bersedekah, solat sunat tahajud, membaca al-Quran dan banyak lagi. Pahalanya berganda-ganda dan ganjarannya adalah Syurga yang kekal abadi! Subhanallah..

Bercerita tentang bulan puasa, apa persediaan anda? Sudah bersediakah dari segi rohani dan jasmani? 

Kat sini saya ingin berkongsi tentang suplemen ketika berpuasa. Kenapa kita perlukan suplemen ketika berpuasa? 
Suplemen merupakan makanan tambahan yang melengkapkan keperluan nutrisi tubuh kita. Kekurangan nutrisi menyebabkan tubuh kita cepat penat, mudah marah-marah, sering sakit perut dan kepala, kulit kusam dan mudah berkedut, tahap antibodi yang lemah dan banyak lagi. 

Tambah pula suplemen boleh membantu kita kekal bertenaga sepanjang hari, kawal rasa lapar, elak rasa haus yang melampau. Paling BEST, tampil cantik dihari raya kerana anda juga akan dapat BONUS kulit cantik berseri-seri...

energy booster


JOM KITA TENGOK APA FUNGSINYA

ESP
:. Memberikan rasa kenyang dan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. Oleh itu sangat sesuai untuk diambil ketika berpuasa.
:. Diperbuat daripada kacang soya non-GMO yang diproses pada kadar suhu yang rendah bagi menjamin penghasilan protin berkualiti tinggi. 

1) Menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
2) Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sesuai juga kepada penghidap kencing manis.
3) 1hidangan bersamaan 2 x daging, 4 x telur, 12 x susu rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sgt mudah diserap oleh tubuh manusia.

Makanan dengan Index Glisemik (GI) yang rendah memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam system tubuh manusia menyebabkan rasa kenyang yang berpanjangan. 
Mengekalkan paras gula yang rendah dalam tubuh menjamin kesihatan yang baik untuk jangka masa panjang disamping dapat membantu dalam pengurangan berat badan.


PERFORMANCE DRINK
Terbukti di makmal (ujian makmal bersama-sama high-level athletes):

(1) Meminimumkan kehilangan cecair untuk memantapkan hidrasi badan. Mengurangkan rasa haus.
(2) Mengalirkan elektrolit sepenuhnya ke seluruh badan, termasuklah kalsium & magnesium (tiada pada minuman isotonik jenama lain).
(3) Menstabilkan paras glukosa di dalam darah untuk mengekalkan tenaga berterusan, serta menambah stamina.

Performance Drink ini sesuai diambil ketika :

~ Cuaca panas melampau (badan dehydrated)
~ Badan tidak sihat (demam/ selesema/ cirit-birit)
~ Beriadah

Golongan yang sesuai mengambil Performance Drink:

◆ Mereka yang aktif bersukan .
◆ Mereka yang berpuasa (diambil semasa sahur dan berbuka).
◆ Mereka yang menghidap gout.
◆ Ibu yang menyusukan anak.
◆ Ibu hamil yang mengalami muntah kronik (terutama muntah air) akibat dari morning sickness, dan tiada selera makan.
◆ Mereka yang kurang minum air.
◆ Mereka yang kerap sakit kepala.
◆ Bila rasa nak demam, atau sedang demam.
◆ Kanak-kanak yang demam.
◆ Menggantikan minuman ringan terutama yang berkarbonat (kerana Performance Drink tidak berkarbonat)

energy booster


Jom dapatkan SET PUASA hari ini! Ia mudah disediakan ketika sahur dan berkhasiat. Amat disarankan diambil bersama kurma.

Harga pasaran set ini ialah RM232.50 tak termasuk pos. Jika anda berminat untuk mendapatkannya dengan harga SUPER DUPER JIMAT hubungi lah saya di talian berikut. Setiap pembelian disertakan tip-tip, nasihat dan jadual pengambilan PERCUMA!

shaklee independent distributor

SMS; 017-3125484

1 comment:

Follow Instragram Jana_Hazana