Thursday, 12 March 2015

# Alfalfa Complex # B-Complex

Cara mudah turunkan berat badan 20kg selepas bersalin

Lepas bersalin, ramai mak-mak mula terpaksa cari baju baru. Bukan sebab nak kejar fesyen terkini pun tapi sebab utamanya ialah baju-baju sebelum mengandung semakin mengecil ! Aik? Baju mengecil? Al maklum lah sebelum mengandung berat badan 45kg, semasa mengandung naik 65kg, bila dah bersalin berat jadi 60kg tak turun turun dah. Sebagai penyelesaiannya, haruslah mak-mak cari cara mudah untuk turunkan berat badan selepas bersalin.

Itu baru isu berat badan, bentuk dan saiz badan, belum lagi masuk isu badan lemah mudah penat, susu badan sedikit, kulit kusam, masalah hubungan intim suami isteri dan macam-macam lagi. Pernah dengar tak ada satu kajian membuktikan, suami lebih bahagia jika isteri bertubuh langsing!!

Kak Salwa ni berjaya turun berat badan 20kg selepas bersalin dengan mudah. Bukan itu sahaja, badan beliau juga bertenaga dan kulit pun cantik. Apa rahsianya ?



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.


Tu dia.. itu la rahsia beliau. Untunglah badan kerana pilihan yang betul. Dah la berjaya turunkan berat badan selepas bersalin, badan pula langsing, susu badan pun banyak, kulit pun cantik dan awet muda. Patutlah ceria dan riang je.. Beliau siap ada 2 anak susuan !!

Cara mudah untuk turunkan berat badan 20kg selepas bersalin:

Tingkatkan pengambilan protin

Perkara utama yang perlu diambil berat bagi menjayakan proses menurunkan berat badan ialah protin. Protin penting untuk
  • Membina otot supaya tidak lembik dan kendur dan meningkatkan metabolisme
  • Protin adalah sumber kepada komponen kulit seperti kolagen, keratin dan elastin.
ESP membekalkan protin berkualiti tanpa kolesterol. Diperbuat dari soya non-gmo yang lengkap dengan 9 asid amino perlu yang tubuh tak dapat hasilkan secara semulajadi. ESP memberikan rasa kenyang yang lama dan memberi tenaga.

Menyusukan bayi sepenuhnya

Menyusukan bayi membakar kalori sebanyak 500cal sehari iaitu sama dengan aktiviti berbasikal atau kickboxing selama 40 minit. Oleh itu cara paling mudah dan cepat untuk hilangkan lemak dan turunkan berat badan selepas bersalin ialah menyusukan bayi anda sepenuhnya.

Alfalfa Complex bukan sahaja berfungsi sebagai milk booster, ia juga menggalakkan proses detoks dimana tubuh dapat membuang sisa-sisa toksin yang menjadi punca berat badan sukar turun, masalah kulit dan stress.


Jaga pengambilan kalori harian

Jumlah kalori harian yang sihat untuk turunkan berat badan ialah 1200cal - 1500cal. Bergantung pada usia, saiz badan dan aktiviti harian. Sebaiknya rancang pemakanan harian anda.


Pengambilan nutrisi yang seimbang

Nutrisi yang seimbang penting kerana ia akan membekalkan tenaga, memelihara sistem pertahanan badan dan kesihatan. Nutrisi yang seimbang juga akan menjamin tubuh dapat berfungsi secara optimum, mencegah stress dan memelihara kesihatan untuk jangka masa pendek dan panjang.



Jom tengok vitamin apakah yang kak Salwa dalam video tu amalkan dan berjaya kurus selepas bersalin.

Vitamin ibu menyusu: ESP & ALFALFA COMPLEX

Vitamin untuk kurus: ESP, OMEGA GUARD, LECITHIN & ALFALFA COMPLEX

Vitamin untuk kulit cantik: ESP, VITAMIN C, VITAMIN E & BCOMPLEX

Nak turunkan berat badan selepas bersalin tapi tak tau bagaimana nak dapatkan vitamin-vitamin tu? Jom hubungi saya ditalian berikut.





Follow Instragram Jana_Hazana