Tuesday 16 February 2016

# sakit jantung # Tekanan Darah Tinggi

Manfaat resveratrol dalam vivix untuk kawal penyakit darah tinggi

Semalam jana dapat wassap dari seorang lelaki tanya tentang suplemen untuk penyakit darah tinggi. Terkejut betul bila dapat tahu umurnya baru 31 tahun. Muda sangat lagi kan? Zaman sekarang, kita boleh dapat banyak perkara dengan segera dan cepat termasuklah penyakit.. Nauzubillah. Jana pun cerita la kat dia tentang manfaat resveratrol yang ada dalam vivix untuk bantu dia kawal penyakit darah tinggi tu.

Tahukah anda, penyakit darah tinggi boleh menjadi punca kepada penyakit-penyakit kronik lain seperti kerosakan buah pinggang, diabetes, strok dan penyakit jantung. Ia boleh menular dengan senyap dalam tubuh tanpa disedari. Tau-tau tumbang masuk wad sebab dah teruk.

Sebab tu penyakit darah tinggi ni diberi jolokan; PEMBUNUH DIAM

penyakit darah tinggi

Fakta:
Lebih 28juta rakyat Malaysia mengalami masalah tekanan darah tinggi 8% dari mereka tidak mengetahuinya. (Sumber: Persatuan Hipertensi Malaysia)

Lebih 43% dari rakyat Malaysia yang berusia 30 tahun ke atas menghidap penyakit darah tinggi. (Sumber: The National Health & Morbidity Survey, Jan 2010)

Jika tuan berusia 30 tahun ke atas dan tidak mengamalkan gaya hidup sihat, tuan mungkin termasuk dalam golongan 43% diatas. Penyakit darah tinggi biasanya tidak menunjukkan simptom awal. Bila dah sampai satu tahap yang bahaya, antara tanda-tanda penyakit darah tinggi ialah;
  • Sering sakit kepala atau pening
  • Jantung berdebar-debar (degupan jantung laju)
  • Rentak jantung tak sekata
  • Lemah atau sering keliru
  • Sakit dada dan nafas pendek
  • Masalah penglihatan

Satu-satunya cara untuk mengesan penyakit darah tinggi dari awal ialah dengan menjalankan pemeriksaan dihospital secara berkala.


Kesan penyakit darah tinggi terhadap organ-organ tubuh

Jantung
Menyebabkan kegagalan jantung berikutan kekurangan aliran bekalan oksigen. Jantung menjadi lemah dan tidak mampu mengepam darah secara efektif. Ini akan mendatangkan risiko yang sangat tinggi untuk dapat serangan jantung.

Jantung yang lemah tidak mampu menghantar oksigen dan bekalan nutrisi keseluruh tubuh dengan baik.

Otak
Tekanan darah yang terlalu tinggi boleh menyebabkan pembuluh darah pecah. Paling merbahaya jika salur darah pada otak pecah kerana ia akan menghalang aliran darah yang membawa oksigen dan glukosa ke otak lalu menyebabkan serangan angin ahmar (strok). Serangan strok yang tidak dirawat dengan cepat boleh menyebabkan kerosakan otak yang berkekalan atau kematian.

Buah pinggang
Tekanan darah tinggi boleh merosakkan salur darah dan penapis pada buah pinggang lalu menyukarkan kerja-kerja untuk menapis sisa buangan. Bahan sisa buangan yang tidak ditapis dan dibuang dengan baik akan berkumpul dalam darah.

Akibatnya, jika pesakit didiagnosis dengan CKD (Chronic Kidney Disease), maka pesakit perlu menjalani dialisis iaitu pembersihan darah untuk seumur hidup atau pemindahan buah pinggang.

Mata
Penyakit tekanan darah tinggi yang tidak dirawat boleh menyebabkan kerosakan pada salur darah dibahagian retina mata.


Mencegah adalah lebih baik dari mengubati. Namun, bagi yang sedang bergelut untuk mengawal dan mengubati penyakit darah tinggi jangan berputus asa. Jangan lupa bahawa setiap penyakit ada penawarnya.

rawatan darah tinggi


Ketahui manfaat resveratrol dalam mengawal dan bantu merawat penyakit darah tinggi.

Didalam meta analisis terkini menunjukkan resveratrol memainkan peranan penting dalam:

  • Menyokong tekanan darah yang sihat dengan mengawal tekanan darah sistolik.
  • Mengurangkan keradangan dan mampu memperbaiki kelancaran aliran darah.
  • Menyokong hormon-hormon yang memainkan peranan dalam mengawal tekanan darah.
  • Makanan yang mengandungi tinggi kandungan resveratrol turut mengandungi kompoun dan nutrisi seperti antioksidan yang berupaya menyokong kesihatan tekanan darah tinggi.


Vivix adalah suplemen resveratrol yang diketahui sebagai suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh saintis Shaklee. Bahan-bahan utama Vivix ialah;

vivix shaklee untuk darah tinggi


  1. Anggur muscadine yang kaya dengan asid ellagik berkepekatan tinggi (polifenol) iaitu phyto-nutrient yang tak terdapat dalam mana-mana jenis anggur lain.
  2. Purple Carrot iaitu sumber terbaik vitamin A, dan phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, juga anthocyanins yang bersifat sangat tinggi antioksidan.
  3. Elderberry yang mengandungi flanovoids, vitaminA, B, C dan nutrien seperti asid amino, tannin dan rutin.
  4. Knotweed Jepun yang merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit dan biji anggur merah.


Menurut kajian, vivix telah menunjukkan impak kepada 4 mekanisme penting proses penuaan pada tahap sel iaitu melindungi kerosakan DNA, mengawal kemerosotan genetik, menjana pengeluaran tenaga oleh sel dan melambatkan pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End products).

Manfaat resveratrol dalam vivix untuk kawal penyakit darah tinggi telah dirasai oleh ramai rakyat Malaysia dan berikut adalah diantara testimoni vivix untuk penyakit darah tinggi





Jika tuan atau ahli keluarga sedang mengalami masalah penyakit darah tinggi, cuba vivix hari ini dan nikmati perbezaannya. Bak kata salah seorang customer jana yang tiap-tiap bulan beli 2 botol vivix; "duit boleh dicari, tapi saat berharga bersama keluarga takboleh ditukar ganti..."

Baca: Vivix bantu lelaki ini berhenti merokok

Vivix berupaya membantu kita meningkatkan kualiti hidup dengan kesihatan tubuh badan dan minda yang optimum.

Jom dapatkan vivix hari ini. Untuk order dengan segera terus dari Shaklee, tekan butang esell berikut

 Order Vivix Disini


Atau jemput hubungi jana ditalian berikut untuk order, promosi YES Twinpack dan maklumat lanjut mengenai vivix




No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana