Thursday 6 March 2014

# ESP

ESP: KEBAIKAN DAN KELEBIHAN

ESP secara umumnya merupakan sejenis minuman protin. Ia dalam bentuk serbuk berwarna putih krim yang perlu dicampur air dan diminum. Ia berperisa soya bercampur vanilla yang bagi saya adalah sangat sedap.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KELEBIHAN ESP

ESP ni adalah satu-satunya produk didalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral . ESP sesuai diambil oleh pengidap kencing manis kerana Indeks Glisemiknya yang rendah.

ESP telah diiktiraf seluruh dunia dengan kajian yang sangat komprehensif dan ekstensif serta memiliki protin yang sangat tinggi yang pernah dihasilkan. ESP Shaklee diperbuat dari non-GMO (non Genetically Modified Organism) dan juga diproses dalam suhu yang rendah.

ESP juga rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KEBAIKAN ESP

Awet muda – Asid amino penting untuk membina kulit, otot, kuku, rambut, darah, organ dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

Baik untuk hormon – kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones yang fungsinya sama dengan hormone wanita. Ia membantu menurunkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

Baik untuk prostat – Genistein yang terkandung dalam telah terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum radikal tersebut menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menapous dan pembesaran prostat.

Keremajaan kulit – Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedut, agen anti-penuaan, mengembalikan seri kulit dan kepejalan otot, percepatkan penyembuhan luka dan memudarkan parut.

Membekal tenaga – Memberi tenaga segera dan meningkatkan system imun. Ia sangat baik untuk tenaga, migraine, mencegah insomnia dan tekanan.

Membaiki pigmentasi – Membaiki masalah rambut seperti beruban dan gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan-kesan penuaan lain.

Membaiki memori – Meningkatkan kualiti memori, vitality, dorongan seksual dan ransangan.

Tahu tak, sesetengah protin soya diproses dengan alkohol. Cara sebegini bukan sahaja menghilangkan isoflavones yang sangat bermanfaat malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan.

ESP Shaklee dicuci menggunakan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda keseluruhan kebaikan soya.

Dari pengalaman saya sendiri, pelanggan dan orang-orang disekitar saya, ESP sangat berkesan dalam;
  • Mencantikkan kulit ~ (Sila klik) liang pori mengecil, (Sila klik) tona sekata dan berseri-seri, parut mudah hilang/pudar.
  • Memberi bentuk tubuh yang menawan ~ ransang pembentukan otot
  • Kawal berat badan ~ ESP mengenyangkan untuk jangka masa yang lama, maka boleh kawal pemakanan, juga merangsang pembinaan otot dan meningkatkan metabolisme
  • Membekalkan tenaga segera
  • Mengatasi gastrik
  • Mengatasi masalah rambut gugur
  • Diamalkan ketika berpuasa

Diantara testimonial pengguna ESP Shaklee yang lain

Ibu dalam pantang

faedah dan kelebihan ESP
Kurus dan kulit cantik

 Ada macam-macam resipi untuk membancuhnya. Ini antara resipi kegemaran saya;



 Ia sangat mudah tapi sangat sedap. Jika lebih rajin biasanya saya akan blend dengan jus buah-buahan segar seperti buah honey dew dan tembikai yang telah disejukkan...PERGHH...SHEDDAAPPP!!!

Harga pasaran ESP (850gm) ialah RM150.00.
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee berserta konsultasi boleh hubungi saya




*************************
Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli
JOM DAFTAR SEKARANG! 



No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana