Friday 11 April 2014

# Ostematrix # Sembelit

OSTEMATRIX ATASI SEMBELIT KETIKA HAMIL

Ramai ibu hamil mengalami sembelit terutamanya pada trimester terakhir. Diantara puncanya ialah pengambilan pil zat besi yang tertentu. Sembelit ketika hamil juga disebabkan oleh kurang pergerakan, kurang air (dehidrasi), kurang serat dan faktor fizikal. Yelah, bila rahim dah semakin membesar ia akan menekan usus besar hingga menghalang pergerakan najis. Peningkatan hormon progesteron juga menyebabkan pergerakan sisa makanan ke usus besar menjadi lebih perlahan.

Pengalaman saya pada kehamilan kedua, boleh dikatakan saya langsung takde masalah sembelit..sangat berbeza dengan kehamilan pertama. Rupa-rupanya, dalam set kehamilan Shaklee yang saya duk amalkan tu ada Ostematrix. Ostematrix membekalkan keperluan kalsium & magnesium yang boleh bantu atasi sembelit ketika hamil.


petua elak sembelit

Ostematrix membantu melembutkan najis, mengawal pengecutan otot rektum dan memudahkan proses pembuangan. Sebab itu lah ibu-ibu hamil yang mengalami masalah sembelit amat disarankan mengambil Ostematrix. Ibu dalam pantang dan menyusu juga amat digalakkan untuk mengambil Ostematrix.

Ostematrix juga membantu mengatasi kebas-kebas, kekejangan betis pada waktu malam, menggalakkan tidur yang lena dan mengatasi tekanan.


petua elak sembelit

petua elak sembelit



Sekiranya berminat mendapatkan produk Shaklee berserta konsultasi & cara makan yang betul sila hubungi saya. Sentiasa bersedia membantu anda


petua elak sembelit semasa mengandung


COD area Gombak, Taman Melati, Sentul
Penghantaran ke seluruh Malaysia via Poslaju & GDEX


No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana